top of page

!וולקאם

טיפים ללמידה עצמית ל SAT עם Khan Academy

עודכן: 27 באוג׳ 2021


טיפים ללימוד עצמי ל SAT

מתכננים לגשת למבחן SAT בקרוב? כדאי לכם מאוד להכיר את האתר Khan Academy. האתר, בשיתוף College Board, בנה מערכת אדפטיבית מעולה להכנה למבחן SAT, ובתכלס המערכת מייתרת את הצורך בספרי הכנה למבחן, ככה שאם נרשמתם לקורס הכנה ל SAT וקיבלתם כאבי גב מקילוגרמים של ספרים (וקבצים מודפסים חשודים), אתם יכולים להרגיש חופשי לזרוק את הספרים האלה לפח.


אז איך לומדים לבד ל SAT עם המערכת של חאן? נכנסים לקישור, פותחים חשבון (בתהליך האתר ישאל אתכם האם נבחנתם כבר ב SAT והאם פתחתם חשבון בקולג׳ בורד, אם לא סמנו לא) ומתחילים לעבוד. ככה נראית המערכת בהתחלת העבודה, וזה הטאב הראשי, הדשבורד, שמרכז ומציג לכם את הפעילות שלכם באתר.

קראו עוד:


עיקר העבודה שלכם בחאן תעשה בטאב הקרוי Practice - השני משמאל. המסך בטאב הזה מחולק לשלושה טאבים נוספים על שום שלושת החלקים של מבחן SAT - מתמטיקה, אנגלית (שקרויה שם Reading and Writing) וחיבור.


גם במתמטיקה וגם באנגלית הדבר הראשון שהאתר יתן לכם לעשות הוא ארבעה בחנים דיאגנוסטים. כל בוחן כולל עשר שאלות ללא מגבלת זמן. במתמטיקה, שני הבחנים הראשונים מדמים שאלות מפרק 3 של ה SAT, זה שבו אסור השימוש במחשבון. שני הבחנים הבאים מדמים שאלות מפרק 4 של המבחן, בו מותר השימוש במחשבון (אם כי לרוב לא נחוץ, כמו שיודעים תלמידים שלי). באנגלית, שני הבחנים הראשונים כוללים טקסטים ושאלות הבנת הנקרא, כמו שיש בפרק 1 ואילו שני הבחנים האחרונים כוללים טקסטים ושאלות שיפוץ טקסט, כמו שיש בפרק 2.

למה חשוב לעשות את שמונת הבחנים האלה מוקדם ככל האפשר בתהליך ההכנה ל SAT? כי בעזרת התשובות שלכם שם האתר לומד את הרמה ההתחלתית שלכם בכל תחום וכך יכול להתחיל להתאים לכם את רמת התרגול בנושאים השונים. זה היופי של המערכת של חאן - היא אדפטיבית, כלומר משחקת עם קושי השאלות בכל נושא כדי להתאים לרמה שלכם ולקחת אתכם הלאה מאיפה שאתם נמצאים. שימו לב - למרות שהבחנים אינם מדודים בזמן, אין טעם לבזבז חצי שעה או שעה על בוחן עם עשר שאלות. לטובת הענין, שימו לב שחוץ מארבע התשובות האפשריות (בשאלות בהן יש בכלל תשובות) יש תשובה חמישית, המכונה I would be guessing. בחרו באפשרות הזאת כשאין לכם מושג מה אמורה להיות התשובה לשאלה. כך לא תצטרכו לנחש את אחת התשובות האמיתיות לשאלה ולא תקלעו בטעות לתשובה נכונה בנושא שאתם לא מכירים. כמובן שבמבחן האמיתי אין תשובה כזו ואתם תנחשו את התשובה לכל שאלה שאתם לא מבינים (או שלא נותר לכם זמן לענות עליה).


לאחר שסיימתם ארבעה בחנים במתמטיקה וארבעה באנגלית אתם ערוכים להתחיל בהכנה ל SAT. אין צורך לבחור בעצמכם את הנושאים לתרגול - בהתאם לתוצאות הבחנים שלכם האתר ישלוף עבורכם את הנושאים החשובים ביותר ועליכם רק ללחוץ כל פעם על next practice בבר העליון, איפה שהיו קודם הבחנים הדיאגנוסטים. כל פעם תקבלו שלושה תרגולים בני חמש שאלות כל אחד משלושה נושאים שונים, ולאחריהם מיני טסט - מעין פרק מקוצר של מבחן, הפעם על זמן. ככל שתתרגלו יותר, תראו את הרמה שלכם - המתוארת כמד עם ארבעה שלבים - עולה לכיוון רמה 4, הגבוהה ביותר.

טאב חשוב נוסף במערכת הוא טאב ה Review (ראשון מימין), בו תוכלו לראות את כל התרגולים שעשיתם, כולל הנושא ומספר תשובות נכונות ומספר טעויות, ותוכלו לחזור לתרגול מסוים או לשאלה מסוימת שרציתם לעבור עליהם שוב. אני משתמש בטאב הזה כדי לראות שתלמידים שלי בקורס SAT מתקדמים בכיוון הנכון וכדי לזרוק מחשבון על מי שמתעצל.


שני מימין, טאב ה Full Tests, שם מחכים לכם שמונה מבחני SAT לדוגמה. לאלה מכם שקנו או קיבלו את הספר SAT Official Guide, הספר כולל את אותם שמונה המבחנים הללו. האקדמיה של חאן מציעה שתי דרכים לעשות את המבחנים לדוגמה - אפשר לעשות אותם באתר עצמו, כמו שעשיתם את כל שאר התרגול, ואפשר להדפיס את גרסאות הפדף שלהם ולעשות אותם על דף כמו שתעשו במבחן האמיתי. קטע נחמד נוסף באתר הוא שאם חיברתם את החשבון שלכם בחאן לחשבון שלכם בקולג׳ בורד - החשבון שצריך לפתוח כדי להרשם ל SAT - תוכלו להדפיס את המבחנים, לעשות אותם על דף כמו במבחן האמיתי, לסמן תשובות על דפי תשובות כמו במבחן האמיתי ואז לסרוק את דפי התשובות באמצעות אפליקציית ה SAT ולראות את התשובות והפתרונות באתר של חאן כאילו עשיתם את המבחנים באתר. מה יש לומר, אמריקה!


אחרון חביב, הטאב האמצעי - Tips and Strategies - שכשמו כן הוא. בטאב זה תמצאו סרטונים וטקסטים על מבחן SAT, הכנה ל SAT וטיפים ללמידה עצמית של החלקים השונים במבחן SAT.


שתי הערות קטנות וחשובות לסיום:

אחת - הרבה תלמידים מתקשים להפטר מהרגלי הלמידה הישנים והרעים ומהעבודה עם ספרים ועמודים ומספר שאלות שצריך לסיים ביום / בשבוע / בחודש. עשו לעצמכם טובה ותתרגלו לעבוד עם האתר כשאתם לומדים ל SAT. זה יעשה לכם נפלאות לתהליך הלמידה, להבנה שלכם את הנושאים השונים ובסוף גם לציון. זה גם אומר שאין יותר ענין כזה של ״כמה שאלות לעשות היום״ או ״איזה נושאים לתרגל היום״. פשוט נכנסים לאתר כמה שיותר ונותנים לו להוביל אתכם משם עם המערכת האדפטיבית שלו. אתם רק צריכים לתרגל את השאלות שהאתר נותן לכם. בטאב הדשבורד הראשי של המערכת יש אפשרות לבנות לו״ז למידה, ויש תלמידים שהאפשרות הזו מתאימה להם, אז בדקו את זה.

שנית - המערכת של חאן ללמידה עצמית ל SAT היא באמת נהדרת ועבור תלמידים רבים היא יכולה להחליף למידה בקורס SAT או למידה עם מורה פרטי ל SAT. עם זאת, היא לא נטולת חסרונות. חסרון אחד הוא בהסברים לשאלות - חלקם נוטים להיות יבשים וארוכים מכפי שהם באמת אמורים להיות. חסרון שני שהוא לא בדיוק חסרון אלא יותר פיצ׳ר שמובנה במערכת - חלק מהשאלות בתרגול אינן שאלות SAT ״אמיתיות״, אלא שאלות מסורבלות יותר שתפקידן לגרום לכם לחזק את הטכניקה המתמטית / מיומנויות הקריאה, אז לא להתבאס.


אז למה אתם מחכים? הכנסו עכשיו ל Khan Academy והתחילו ללמוד למועד הבא של מבחן SAT. שאלות? דברו איתי.

0 תגובות

!וולקאם

bottom of page