top of page

!וולקאם

שאלות מבחן SAT לדוגמה חינם (מעודכן ל 2024)

עודכן: 28 במרץ


מבחן SAT לדוגמה

מבחן SAT - שאלות מבחן SAT לדוגמה

מבחן SAT לדוגמא - מעוניינים להיבחן במבחן SAT לדוגמא? רוצים לדעת מה הסיכויים שלכם לעבור את הבחינה בהצלחה? צירפתי לכם פה מבחן SAT באורך מלא להתנסות עצמית. חשוב לזכור: ככל שתתנסו בבחינה בתנאים דומים יותר לתנאים בשעת הבחינה, כך הציון שתקבלו תהיה דומה יותר לציון שתקבלו בבחינה אמיתית!


לחצו על הקישור לקבלת מבחן SAT לדוגמא כולל תשובות

לחצו על הקישור להורדת דף תשובות למבחן SAT


כדי לקבל פרטים נוספים אודות קורס SAT השאר את פרטיך למטה, ואחזור אליך בהקדם האפשרי.



מהי בחינת SAT?

בחינת SAT הינה בחינה פסיכומטרית, אשר מסייעת לוועדות הקבלה לתואר ראשון וגופים נוספים בארה"ב בהליכי המיון השונים. וועדות קבלה רבות לתואר ראשון דורשות את מעבר מבחן ה-SAT כחלק מתהליך הקבלה, וזאת משום שהמבחן מהווה עבורן מדד משותף, אשר לפיו ניתן להשוות בין כישורי המועמדים השונים, ולדרגם בהתאם לרמתם במבחן.


שאלות SAT לדוגמה

מה מטרת הבחינה?

מטרת המבחן היא להציק לכם עד אין קץ, והוא מתמקד בעיקר בבחינת היכולת המילולית והכמותית (כישורים אשר נרכשים לאורך זמן).


איך בנויה הבחינה?

הבחינה הינה ממוחשבת אדפטיבית, והיא מכילה ארבעה פרקים - שניים ראשונים באנגלית (הבנת הנקרא והבנת יסודות הכתיבה והשפה) ושניים אחרונים במתמטיקה (בשניהם מותר השימוש במחשבון). אורך המבחן שעתיים ורבע נטו פלוס 10 דקות הפסקה בין האנגלית למתמטיקה.


ומה לגבי ציונים במבחן SAT?

כל אחד משני מרכיבי המבחן - אנגלית ומתמטיקה - מקבל ציון בטווח של 200 עד 800, ומסיכום שני הציונים האלה מתקבל הציון הכללי במבחן, ציון שנע בטווח של 400 עד 1600. ומה משמעות הציונים? 6% מכלל הנבחנים בעולם מקבלים ציון 1400 ומעלה, 14% מקבלים 1300 ומעלה ו 26%, כרבע מכלל הנבחנים בעולם, מקבלים ציון 1200 לפחות.


מבחן SAT בישראל

מבחן SAT לעומת פסיכומטרי

בחינת ה-SAT דומה למבחן הפסיכומטרי פה בארץ אבל גם שונה ממנו. רוב מוסדות הלימוד בארה"ב דורשים את מבחן SAT כתנאי קבלה לאוניברסיטה או למכללה, וכמו בפסיכומטרי, ככל שהציון גבוה יותר, יש יותר סיכוי להתקבל לאוניברסיטה. הבחינה מודדת את יכולות הנבחן באנגלית, מתמטיקה וכתיבה. בשונה מפסיכומטרי, במבחן SAT נבדקת גם ההכרות שלכם עם חוקי התחביר באנגלית. האוניברסיטאות בארץ מקבלות את ציון SAT כחלופה לפסיכומטרי, ולכן יש ישראלים הנבחנים ב SAT במקום פסיכומטרי.


מהו מחיר מבחן SAT בישראל?

מחירו של מבחן SAT בארץ הינו כמאה דולר.


איפה נרשמים לבחינה?

ניתן להירשם לבחינה דרך האינטרנט באתר המבחן באמצעות כרטיס אשראי. על מנת להרשם יש לפתוח חשבון באתר המבחן.


איפה עושים את מבחן SAT בישראל?

מבחן SAT, לדוגמה, נערך בישראל (נכון לאפריל 2024) בחמישה בתי ספר:

  1. בית הספר הבינלאומי Treehouse בהרצליה (אלי לנדאו 55)

  2. בית הספר האמריקאי באבן יהודה (השומרון 65)

  3. בית הספר האנגליקני בירושלים (הנביאים 82)

  4. מכללת טורו בירושלים (בית הדפוס 11)

  5. בית הספר האמריקאי URJ Heller בקיבוץ צובה


קורס SAT מומלץ

כל כמה זמן ניתן להיבחן?

בדומה לפסיכומטרי, המבחן מתקיים בארץ במועדים קבועים, אבל בשונה מפסיכומטרי ל SAT יש שבעה מועדים בכל שנה (במקרה של SAT המועדים הם בחודשים מרץ, מאי, יוני, אוגוסט, אוקטובר, נובמבר ודצמבר). תוקף ציוני הבחינה הוא חמש שנים.



קורס SAT של אבי יולזרי

לאורך 20 השנים בהן אני מלמד למבחן SAT עזרתי לאלפי תלמידים - ישראלים ולא-ישראלים - לעבור את המבחן בהצלחה. אני מתמחה בלימוד ישראלים וסטודנטים בינלאומיים בכל הרמות למבחן ה- SAT תוך שיפור מיומנויות קריאה, ניתוח, ניהול זמן, אסטרטגיות בחינה ואוצר מילים.


כמה זמן מראש כדאי להתחיל ללמוד למבחן SAT?

ההכנה למבחן אורכת כשלושה חודשים בממוצע, וכדאי גם להשאיר לכם מספיק זמן כדי להבחן שוב אם תצטרכו לשפר. רוב הישראלים נבחנים במועד אוקטובר ומשפרים אם צריך בדצמבר - קרוב לדדליין להרשמה לאוניברסיטאות - אבל אתם לא חייבים להיות רוב הישראלים, ואני בהחלט ממליץ להקדים להבחן במועד מרץ ולשפר אם צריך במאי.



אני רוצה ללמוד בארץ. האם ה- SAT תקף לגביי?

כל המוסדות בארץ מקבלים את בחינת ה-SAT במקום הפסיכומטרי, למעט האוניברסיטה העברית ותוכניות הרפואה. במידה ויש לך תעודת בגרות אמריקאית, תוכל להשתמש בבחינה בכל המוסדות. לאלו המתלבטים בין לימודי תואר ראשון בארץ או בחו"ל – בחינת ה-SAT מציעה מרווח תמרון מעולה. היות וניתן להשתמש בבחינה הן בארץ והן בחו"ל, הכנה למבחן ה-SAT מבטיחה שהמאמץ והכסף לא יעלו בתוהו. קורס SAT יכול לשפר בצורה משמעותית את סיכויי ההצלחה בבחינה.



אני זכאי להקלות מבית הספר, כדוגמת הארכת זמן או הקראת שאלון. האם אוכל להגיש בקשה לקבלת הקלות גם במבחן SAT?

בהחלט, ואנו ממליצים בחום לעשות כך כדי למקסם את הציון שלך בבחינה. נשמח לדון איתך בתהליך בקשת ההתאמות וכן להפנות למקומות רלוונטיים לביצוע אבחון באנגלית. שימו לב: לחברת College Board לוקח מספר שבועות ולעתים חודשים לעבד את בקשתך, ולכן חשוב להגיש את המסמכים הנדרשים מספיק זמן מראש.


אז מה עכשיו?

מוזמנים לקרוא את המידע הרב שיש על מבחן SAT בבלוג שלי ולקבוע איתי שיחת יעוץ חינם(או לשלוח לי ווטסאפ עכשיו!)


בהצלחה! :-)



!וולקאם

bottom of page