top of page

!וולקאם

מבנה מבחן GMAT: מה הולך שם?

עודכן: 23 בספט׳ 2021


מבנה מבחן GMAT

מבחן GMAT (ג׳ימט) - ראשי תיבות של Graduate Management Admission Test - הוא מבחן ממוחשב (ובחלקו) אדפטיבי. המבחן נועד לבחון יכולות אנליטיות - גם כמותיות וגם מילוליות - ומשמש כאחד הקריטריונים בקבלה לבתי ספר למנהל עסקים (MBA). אז איך בנוי המבחן? בואו נתחיל.


אז נדבר על -

  • מבחן GMAT: מבנה כללי

  • מבנה מבחן GMAT: יותר פרטים

  • חמש עובדות חשובות על מבנה מבחן ג׳ימט

  • איך לומדים למבחן GMAT?

  • סיכום


מבחן GMAT: מבנה כללי

למבחן ארבעה חלקים: כמותי, מילולי, IR וחיבור. שימו לב - באפריל 2020 התחיל לרוץ פורמט חדש, GMAT Online, מבחן שעושים מהבית. במבחן החדש יש רק שלושה חלקים (אין חיבור). המידע כאן מתייחס למבחן הרגיל, שאולי ואולי לא ישוב לאחר שימצא החיסון לקורונה.


כמותי (Quantitative): הפרק כולל 31 שאלות ב 62 דקות. השאלות משני סוגים - Problem Solving ו Data Interpretation

מילולי (Verbal): הפרק כולל 36 שאלות ב 65 דקות. השאלות משלושה סוגים - Sentence Correction, Critical Reasoning ו Reading Comprehension

הגיון אינטגרטיבי (IR): הפרק כולל 12 שאלות ב 30 דקות. השאלות מארבעה סוגים - Multi-Source Reasoning, Graphics Interpretation, Table Interpretation ו Two-Part Analysis

חיבור (Analytical Writing Assessment): משימת כתיבה אחת ב 30 דקות. סוג השאלה: Analysis of an Argument

אמא׳לה: 89 שאלות (פלוס משימת כתיבה שקיבלה קורונה) ב 157 דקות (או 187 כולל חיבור)



מבנה מבחן GMAT: יותר פרטים

בתחילת המבחן תוכלו לבחור את סדר הופעת ארבעת הפרקים מתוך שלושה סדרים אפשריים, הראשונה שהיא ברירת המחדל שאף אחד לא בוחר, והשתיים האחרות:

  1. Analytical Writing Assessment, Integrated Reasoning, Quantitative, Verbal

  2. Verbal, Quantitative, Integrated Reasoning, Analytical Writing Assessment

  3. Quantitative, Verbal, Integrated Reasoning, Analytical Writing Assessment


מבנה מבחן GMAT

חמש עובדות חשובות על מבנה מבחן ג׳ימט


  1. מבחן GMAT הוא CAT, כלומר Computer Adaptive Test, כלומר קודם כל מבחן ממוחשב לחלוטין. זה אומר שאתם צריכים להתרגל לרעיון וגם להתאמן על מחשב ולא רק עם ספרים.

  2. בפרק הכמותי אסור השימוש במחשבון, אבל בפרק ה IR מותר. המחשבון הוא On-Screen, כלומר כזה שמופיע על המסך בלחיצת כפתור.

  3. פרקי הכמותי והמילולי הם אדפטיבים. זה אומר שקושי השאלות משתנה בהתאם לתשובות שלכם. בגדול, אתם מתחילים משאלה בדרגת קושי קלה-בינונית ומשם המחשב ירים את רמת הקושי אם תענו נכון ויוריד אם תטעו. לא אכנס כאן לכל המשמעויות הרבות של העובדה הזו, רק אומר שבמבחן אדפטיבי, בניגוד למבחן לינארי, לא מספר התשובות הנכונות קובע את הציון שלכם, אלא רמת הקושי של השאלות עליהן עניתם נכון וזו של השאלות בהן טעיתם. שוב בגדול, טעות בשאלה קלה מורידה את הציון הרבה יותר מאשר טעות בשאלה קשה.

  4. אי אפשר לחזור אחורה: ברגע שעניתם על שאלה לא תוכלו לחזור ולשנות את התשובה. זה גם אומר שאי אפשר להתקדם לשאלה הבאה בלי לענות. מסקנה: לא להתקע! זה מצריך מכם להיות גיבורים ולנחש לפעמים כדי להתקדם.

  5. הפרקים החשובים במבחן הם הכמותי והמילולי. הם גם אלה שמהם נגזר הציון הכללי במבחן (על סקאלה של 200 - 800). זה לא אומר שאתם רשאים לזלזל ב IR ובחיבור חלילה, אחרת ועדת הקבלה של Wharton תעשה לכם פרצוף של ועדת הקבלה של Wharton. כלומר כזה. 🧐


איך לומדים למבחן GMAT?

שאלה יפה. והיי! אני מכין למבחן כבר 20 שנה. אתם יכולים ללמוד לבד בעזרת קורס GMAT ללמידה עצמית המעולה שלי, ואתם יכולים ללמוד איתי בשיעורים פרטיים או בקורס GMAT אונליין. שימו לב שלאור הקורונה עושים נכון לעכשיו (אני כותב את זה באפריל 2020) את מבחן GMAT מהבית.


אז מה עכשיו?

בבלוג שלי תמצאו כל כך הרבה מידע מועיל על מבחן GMAT - מבנה המבחן, הרשמה למבחן, למידה עצמית למבחן, ציונים במבחן ועוד ועוד - שחבל שלא תתחילו כבר לקרוא. רוצים להתייעץ איתי על הדרך האופטימלית עבורכם להתכונן למבחן GMAT? השאירו לי פרטים כאן באתר או שלחו לי ווטסאפ עכשיו.

!וולקאם

bottom of page