top of page

!וולקאם

הציונים ב SAT עולים וכך גם מספר הנבחנים

עודכן: 6 ביוני 2019

השנה, לראשונה מזה שבע שנים, מספר הנבחנים האמריקאים ב SAT היה גדול יותר מאשר זה של המבחן המתחרה, ACT. כמעט שני מיליון תיכוניסטים אמריקאים נבחנו ב SAT ב 2018 בהשוואה ל 1.91 מיליון נבחנים ב ACT. כולל נבחנים לא אמריקאים, 2.1 מיליון איש נבחנו ב SAT השנה לעומת 1.7 מיליון בשנה שעברה.


 

הידעת? אני מכין ל SAT באמצעות קורס SAT יחודי שקורה כולו אונליין, מהמחשב אצלך בבית. הקורס למועד הקרוב נפתח ממש עוד מעט, אז הקדימו להרשם. רוצה לדעת עוד? צרו איתי קשר עכשיו בהודעה כאן למטה או בווטסאפ.


 



למרות ששני המבחנים הפכו דומים מאוד אחד לשני לאחר שינוי הפורמט האחרון של SAT משנת 2016, יש ביניהם עדיין הבדלים מסוימים. שני המבחנים אורכים שלוש שעות לא כולל הפסקות ולא כולל חלק הכתיבה האופציונלי ושניהם מתמקדים בכישורי שפה (באנגלית) ובחשיבה כמותית. ACT כולל פרק Science שאין כמותו ב SAT. גם סקאלת הציונים שונה - במבחן ACT הציון המושלם הוא 36 לעומת 1600 ב SAT.



על אף הצמיחה של SAT בשנה האחרונה, הוא ספג ביקורת מכמה כיוונים. ביולי השנה, כשקיבלו נבחני מועד יוני את הציונים שלהם, הם גילו שהמבחן שעשו היה קל משמעותית, ומשום שהציון הוא יחסי, נבחנים במועד זה עם אותו מספר תשובות נכונות כמו נבחנים במועדים קודמים קיבלו ציון נמוך יותר. במועד אוגוסט (שלא מתקיים בארץ) גילו נבחנים שרוב השאלות הופיעו כבר במבחן SAT בסין והודלפו לאינטרנט.



ביקורת נוספת שנשמעת יותר ויותר לאחרונה מתייחסת לעצם הצורך במבחנים הללו בכלל. יש הטוענים שההשקעה הכרוכה בהכנה למבחנים האלה היא מיותרת ושאת כל אותן שעות היה עדיף להשקיע בלימודים משמעותיים יותר. (מעט) אוניברסיטאות בארה״ב הפכו להיות test-optional, כלומר אינן מחייבות כבר הבחנות ב SAT או ACT כחלק מתנאי הקבלה.



גם הציונים ב SAT עלו השנה בהשוואה לשנה שעברה. ממוצע הציונים השנה היה 1068 לעומת 1060 בשנה שעבר. לפי קולג׳ בורד, החברה שאחראית על מבחן SAT, ארבעים ושבעה אחוזים מהנבחנים השנה קיבלו ציונים שמראים מוכנות לקורסי בסיס בקולג׳, לעומת 46 אחוזים בשנה שעברה. לפי קולג׳ בורד ציוני הסף המגדירים מוכנות הם 480 לפחות באנגלית ו 530 במתמטיקה (שני הציונים מתוך מקסימום אפשרי של 800). 70% מכלל הנבחנים הגיעו למינימום הזה באנגלית, לעומת 49% במתמטיקה.



לפי הנתונים של קולג׳ בורד, הפערים הגזעיים בציוני SAT ממשיכים להתקיים. רק 21 אחוזים מהנבחנים האפרו-אמריקאים ו 31 אחוזים מהנבחנים ההיספנים השיגו את הסף גם באנגלית וגם במתמטיקה, זאת לעומת 59 אחוזים מהנבחנים הלבנים, מספרים דומים לאלה של שנה שעברה. אוניברסיטת הרווארד ספגה לאחרונה ביקורת על אפליה כנגד נרשמים אסייתים (שידועים בציוני ה SAT הגבוהים במיוחד שלהם). למרות שאוניברסיטאות רבות החלו להפחית בחשיבות ציון ה SAT בתוך מרכיבי האפליקיישן, עדיין מרבית הנרשמים לאוניברסיטאות הטובות בארה״ב מוציאים ציוני SAT גבוהים. כך למשל, מתוך 40,000 נרשמים בשנה האחרונה להרווארד, 3400 קיבלו 800 עגול במתמטיקה ו 2700 קיבלו 800 באנגלית.


 

הידעת? אני מכין ל SAT באמצעות קורס SAT יחודי שקורה כולו אונליין, מהמחשב אצלך בבית. הקורס למועד הקרוב נפתח ממש עוד מעט, אז הקדימו להרשם. רוצה לדעת עוד? צרו איתי קשר עכשיו בהודעה כאן למטה או בווטסאפ.


0 תגובות

!וולקאם

bottom of page