top of page

!וולקאם

מבחן SAT מול מבחן ACT במספרים: מה עדיף?

עודכן: 6 ביוני 2019

בתעשיית הקולג׳ים האמריקאית שמחה והילולה: לאחר יותר מעשר שנים משנה מבחן ה SAT את הפורמט שלו בצורה די משמעותית. אם שואלים את קולג׳ בורד (החברה שכותבת את SAT), השינוי נעשה כדי להתאים את המבחן לימינו אלה. אם שואלים אותי, השינוי נעשה משום שבשנים האחרונות SAT איבד גובה מול ACT, והרבה יותר נבחנים אמריקאים מעדיפים את ACT על פני SAT. חשבו החברים בקולג׳ בורד והעתיקו בצורה די בוטה חלקים מסויימים ממבחן ACT.

 

הידעת? אני מכין ל SAT באמצעות קורס SAT יחודי שקורה כולו אונליין, מהמחשב אצלך בבית. הקורס למועד הקרוב נפתח ממש עוד מעט, אז הקדימו להרשם. רוצה לדעת עוד? צרו איתי קשר עכשיו בהודעה כאן למטה או בווטסאפ.


 


בטבלה כאן למטה אפשר לראות השוואה במספרים בין מבחני SAT (החדש) ו ACT (הכבר לא כל כך חדש). מניתוח הטבלה עולה שאם נשים שניה בצד את משימת החיבור (שהיא רשות. יש קולג׳ים שדורשים לעשות אותה ויש שלא), יוצא ש SAT החדש כולל הרבה פחות שאלות מאשר ACT (ליתר דיוק 154 לעומת 215 בהתאמה), ובנוסף לכך הזמן הכולל ב SAT ארוך בחמש דקות מהזמן ב ACT (סך הכל 180 דקות לעומת 175 דקות). בשורה התחתונה, הנבחנים ב SAT החדש מקבלים זמן ממוצע של כ 70 שניות לשאלה, לעומת הנבחנים ב ACT, שמקבלים רק 49 שניות בממוצע לשאלה.


אז למה בכל זאת אני ממליץ השנה לעשות ACT במקום SAT? משום שבעקבות שינוי הפורמט של SAT, יוצא שעדיין אין מבחנים אמיתיים ללמוד מהם על המבחן (ולתרגל מהם שאלות, כמובן) מעבר לארבעת מבחני הדמה שפרסם הקולג׳ בורד. לעומת זאת, הגרסה הנוכחית של מבחן ACT רצה כבר הרבה שנים, כך שאני (ואחרים שעוסקים בהכנה למבחני מיון ובקבלה ללימודים גבוהים) מכיר את המבחן הזה מצוין. בנוסף, ל ACT יש המון חומרי לימוד ומבחנים לדוגמה. בקיצור, האופן שבו נכון ללמוד ל ACT הוא ידוע כבר שנים. לגבי ה SAT החדש, נעבור את הכמה מועדים הקרובים של 2016 ונראה.

רוצים לדעת עוד על ההבדלים בין מבחן SAT ומבחן ACT? בואו לכאן. והנה מה שיש לג׳ון אוליבר לומר על תעשיית מבחני המיון (רמז: לא דברים טובים במיוחד).


 

הידעת? אני מכין ל SAT באמצעות קורס SAT יחודי שקורה כולו אונליין, מהמחשב אצלך בבית. הקורס למועד הקרוב נפתח ממש עוד מעט, אז הקדימו להרשם. רוצה לדעת עוד? צרו איתי קשר עכשיו בהודעה כאן למטה או בווטסאפ.

0 תגובות

!וולקאם

bottom of page