top of page

!וולקאם

קורס SAT | מבחן SAT: כל מה שרצית לדעת



קורס SAT | מבחן SAT

רוצים לדעת כל מה שצריך על קורס SAT ועל מבחן SAT? הגעתם למקון הנכון. מבחן SAT הוא כרטיס הכניסה שלך לאוניברסיטאות ומכללות בארץ ובארצות הברית. בית הספר של אבי יולזרי הוא המרכז הרשמי היחיד בארץ להכנה ולביצוע של קורס SAT למבחן קבלה לאוניברסיטאות בחו"ל. אנו מזמינים אותך לשיחת ייעוץ חינם ללא תשלום וללא התחייבות. רוצה לדעת על מבחן SAT? אנחנו רוצים לעזור לך! דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד.


קורס SAT

צעירים מכל העולם המעוניינים להתקבל למוסדות להשכלה גבוהה בארה"ב וגם בארץ נדרשים לעבור את מבחן ה - SAT, שמטרתו העיקרית סינון ומיון המועמדים הרבים לחוגים השונים במוסדות הלימוד. רבים הניגשים למבחן, בוחרים להשתתף בקורס הכנה למבחן ה - SAT, כדי לשפר את סיכויי ההצלחה בו. מבחן ה- SAT הוא "הפסיכומטרי של האמריקאים" וכפי שכל ישראלי עובר פסיכומטרי כתנאי לקבלה לאוניברסיטאות ולמכללות בישראל, כך כל אמריקאי נדרש לעבור את מבחן ה - SAT. בדומה למבחני מיון נוספים, גם בבחינה זו נבדקות היכולות בתחום הכמותי (מתמטיקה) ובתחום המילולי (אנגלית). משך הבחינה כיום שעתיים ורבע (פלוס 10 דקות הפסקה באמצע), והיא נחשבת למורכבת במיוחד. בארה"ב, נבחנים בו בדרך כלל במהלך הלימודים בתיכון (בכיתה י"א), אך ישראלים עוברים את המבחן בגילאים מאוחרים יותר, לקראת הלימודים האקדמיים בארה"ב. לדעת האמריקאים, תוכן ומבנה המבחן מהווים את המדד הטוב ביותר להצלחת תלמידים בלימודים אקדמיים. היכן לומדים? בבית הספר הוירטואלי של אבי יולזרי כמובן! בבית הספר אבי יולזרי מתקיימים שלל קורסי הכנה למבחני קבלה ללימודים אקדמיים בהם קורס SAT שמתאים למועמדים ללימודים בארצות הברית. הקורס מתקיים במתכונת קורס אונליין עם שיעורים חיים. 

 

ציוני מבחן SAT

מה לומדים בקורס SAT?

בין התכנים הנלמדים במהלך קורס ההכנה למבחן SAT נכללים הקניית מיומנויות קריאה מהירה, פיתוח אוצר מילים רלוונטי, והיכרות עם טכניקות השלמת משפטים והבנת הנקרא. כמו כן, לומדים המשתתפים שיטות יעילות לפתרון שאלות אמריקאיות מגוונות במתמטיקה (בנושאים כמו אלגברה, גיאומטריה, סטטיסטיקה ועוד). פרקי המבחן הם באורך של 32 - 35 דקות, וחשוב מאוד לתרגל לקראת המבחן גם בפתרון מבחנים משנים קודמות במתכונת זו, מה שכמובן נעשה הרבה לאורך הקורס. 

 

כמה זמן לומדים?

משך הלימודים בקורס הינו בין חודשיים לארבעה חודשים. הלימודים כוללים הרצאות פרונטאליות, תרגול מעשי במהלך השיעור ופתרון בחינות תרגול בבית, אותן מנתחים יחד בשיעור. 

 

למי מיועד הקורס?

קורס SAT מיועד למעוניינים להתקבל ללימודים לתואר ראשון במוסדות אקדמיים בארצות הברית או בארץ, שבהם נדרש ציון במבחן זה במסגרת תנאי הקבלה. קורס טוב יכול לסייע לשפר את הסיכוי לקבלת ציון גבוה ובעקבות כך גם את סיכויי הקבלה למוסד האקדמי המבוקש. יש לציין כי רמת האנגלית בבחינה דומה לזו של דוברי שפת אם אמריקאים, ולכן יש צורך בתרגול רב ובחיזוק השליטה בשפה האנגלית, כחלק מן הצעדים לקראת הכנה לבחינה זו.

 


הכנה למבחן SAT עם קורס SAT

כיצד נרשמים לבחינה?

ההרשמה לבחינה נעשית באופן מקוון, דרך אתר ההרשמה הרשמי של הבחינה, המופעל על ידי ארגון "קולג' בורד", ארגון אמריקאי ללא כוונת רווח. בעת ההרשמה יש לבחור את סוג המבחן והחלקים שבהם מעוניינים להיבחן, וכן את המיקום שבו מעוניינים לגשת למבחן. יש לציין כי ההרשמה פתוחה עד חודש לפני מועד הבחינה, וכי עקב הביקוש הרב, מומלץ להקדים להירשם כדי לאפשר הרשמה במיקום הנוח ביותר.


מועדים - מתי מתקיים המבחן?

בישראל, המבחן מתקיים שבע פעמים במהלך השנה (נכון לשנת 2024), בחודשים מרץ, מאי, יוני, אוגוסט, אוקטובר, נובמבר ודצמבר. הבחינות נערכות בארץ בימי ראשון (יום למחרת המבחן בארצות הברית). בארץ ניתן לגשת לבחינה במספר מיקומים: בירושלים, בהרצליה, באבן יהודה, ובקיבוץ צובה. לתשומת ליבכם, מועדי הבחינה ומיקומיה עשויים להשתנות, ויש לוודא מראש באתר המבחן (האתר של קולג' בורד) את המועדים הסופיים המתפרסמים שם.

 

כיצד ומתי מקבלים ציונים?

הציון בבחינה זו ניתן לכל חלק באופן נפרד, וכך מתקבלים ציונים בחלק המילולי, בחלק הכמותי וציון כללי. הציונים בכל חלק נעים בין 200 ל 800, והציון הכללי, שהוא סכום ציוני האנגלית והמתמטיקה, נע בין 400 ל 1600. הציון הנדרש לצורך קבלה ללימודים משתנה ממוסד למוסד, יש לציין כי באוניברסיטאות המבוקשות בארצות הברית (כגון ייל, הרווארד, וכדומה), נדרשים ציונים גבוהים בהרבה מן הממוצע כדי להתקבל. הציונים מתקבלים כשבועיים לאחר מועד הבחינה, ותקפים לפרק זמן של חמש שנים.


הגברת הזאת לא מאמינה שאבי יולזרי הוא המורה מספר 1

מהו המבנה של בחינת SAT?

בחינת ה- SAT מורכבת משני חלקים: מילולי ( מחולק לכתיבה ודקדוק; הבנת הנקרא ואוצר מילים;) ומתמטיקה. כל חלק מנוקד בסקאלה של עד 800 נקודות, כאשר הציון המקסימלי הוא 1600. במבחן עצמו עשרה פרקים המחולקים באופן כמעט שווה בין הנושאים. למבחן בישראל חמישה מועדים בשנה, והמבחנים בישראל מתנהלים בתל אביב, חיפה ובירושלים.

חשוב לציין:

פרק המתמטיקה קל יותר ב SAT מאשר בפסיכומטרי!זה משמעותי להמון אנשים, ובדגש על אלה שצריכים לקבל ציון גבוה במתמטיקה על מנת להתקבל ללימודי המקצוע שהם רוצים. אוניברסיטאות רבות נותנות יותר משקל לפרק המתמטיקה, לדוגמה: 2/3 למתמטיקה מול 1/3 לאנגלית. מבחן ה SAT מתקבל לכל המקצועות בארץ מלבד מקומות ספציפיים שלא מקבלים אותו לרפואה. מבחן SAT כיום מתקיים במתכונת חדשה, ממוחשבת המכונה Digital SAT.


קורס SAT של אבי יולזרי – באישור משרד החינוך. אנו מקבלים את הפיקדון הצבאי לתשלום על הקורס!


הצטרפו לאלפי תלמידים מרוצים אשר עברו בהצלחה קורס SAT עם אבי יולזרי. הקורסים שלנו מתקיימים בפגישות אחד-על-אחד אונליין, ככה שכל שניה מנוצלת ללמידה ולתרגול. חשבתם לקחת את האוטו, לחפש חניה, להתעצבן ואז להגיע לכיתה ולשמוע שאלות שלא מעניינות אתכם מתלמידים אחרים? אין את זה אצלנו. בקורס SAT של אבי יולזרי לומדים עם המורה מספר 1 בארץ ל SAT, בעל למעלה מעשרים(!) שנות ניסיון בהוראה למבחן. אנו מתמחים בלימוד ישראלים וסטודנטים בינלאומיים בכל הרמות למבחן ה-SAT תוך שיפור מיומנויות קריאה, ניתוח, ניהול זמן, טקטיקות ואוצר מילים. אנחנו עובדים רק עם חומרי הלימוד הרשמיים של קולג׳ בורד - הזהרו מספרים זולים לא-רשמיים אשר כוללים שאלות בעייתיות, טעויות ושלל דברים שאינם כמו במבחן האמיתי. 


כן כן קורס SAT זה רק אבי יולזרי בחיי

מה קורה אם לא אקבל את הציון שאני צריך?

בחינת ה-SAT היא בחינה מאתגרת במיוחד הן לאמריקאים והן לישראלים ולעתים דורשת יותר זמן הכנה. יש המתפתים להבטחות של חברות מסויימות לחזור על קורס SAT (״ללא הגבלה למשך שנה שלמה״). אבל למה שתרצו לחזור שוב על מיליון שעות לימוד אם זה לא עזר בפעם הראשונה? כלומר זה בסדר שרוצים להבחן שוב כדי לשפר ציון, אבל ברגע שנקבל את הציון נוכל לנתח אותו ביחד ולראות מה בדיוק צריך לחזק לקראת המבחן הבא. אין צורך ללמוד הכל מהתחלה. לא סתם התלמידים של אבי יולזרי מקבלים את ציוני ה-SAT הגבוהים בארץ: למעלה מ-75% מהתלמידים שלנו מקבלים מעל 1400 מתוך 1600 נקודות אפשריות.


ברצוני להגיש מועמדות לשנה הקרובה. האם אוכל להתחיל ללמוד למבחן SAT חודשיים לפני הדדליין?

אפשר, אבל לא מומלץ. הכנה למבחן לוקחת בין שלושה לארבעה חודשים, וכדי להשאיר זמן למבחן שני (בשאיפה לא תצטרכו כמובן), כדאי לקחת בחשבון פרק זמן של שישה חודשים קדימה. קחו בחשבון את פרק הזמן הזה כך שלא תהיו לחוצים לפני תום ההרשמה למוסד הלימודים, וכדי שישאר לכם מספיק זמן לעבוד על חיבורי הקבלה ולגשת למספר בחינות במקרה הצורך. נזכרת מאוחר? השאירו לי הודעה עכשיו לתיאום שיחת ייעוץ.


אני רוצה ללמוד בארץ. האם ה- SAT תקף לגביי?

כל המוסדות בארץ מקבלים את בחינת ה-SAT במקום הפסיכומטרי, למעט האוניברסיטה העברית ותוכניות הרפואה (בטכניון תקף גם לרפואה). במידה ויש לך תעודת בגרות אמריקאית, תוכל להשתמש בבחינה בכל המוסדות. לאלו המתלבטים בין לימודי תואר ראשון בארץ או בחו"ל – בחינת ה-SAT מציעה מרווח תמרון מעולה. היות וניתן להשתמש בבחינה הן בארץ והן בחו"ל, קורס SAT מבטיחה שהמאמץ והכסף לא יעלו בתוהו. קורס SAT יכול לשפר בצורה משמעותית את סיכויי ההצלחה בבחינה.


אני סובל מחרדת בחינות. האם תוכלו לעזור?

רבים מהתלמידים שמגיעים אליי סובלים מחרדת בחינות. עבור אותם אנשים, הדרך היחידה להתכונן בצורה יעילה היא בשיעורים אחד-על-אחד ולא בקבוצה, וזה בדיוק מה שאני עושה כבר שנים רבות. 


מופתעת לטובה לקבל 1500 Digital SAT

אני עשוי להיות זכאי להקלות (התאמות), כדוגמת הארכת זמן, על רקע בעיות קשב וריכוז, דיסלקציה או לקות פיזית כלשהי. האם אוכל להגיש בקשה לקבלת הקלות?

בהחלט, ואנו ממליצים בחום לעשות כך כדי למקסם את הציון שלך בבחינה. אתם מוזמנים להתייעץ איתי לגבי תהליך הגשת הבקשה להקלות וכן להפנות למקומות רלוונטיים לקבלת אבחון באנגלית. שים לב: לחברתCollege Board לוקח מספר שבועות ולעתים חודשים לעבד את בקשתך, ולכן חשוב להגיש את המסמכים הנדרשים מראש. גם לסובלים מבעיות כנ״ל מומלץ לעשות את ההכנה בקורס SAT אחד-על-אחד ולא בקבוצה. 


מבחן SAT במקום פסיכומטרי: מה יותר קל?

הבחינה הפסיכומטרית הפכה לחלק אינטגרלי מחייהם של מרבית הצעירים בישראל. בחינה זו, הידועה כקשה ביותר, עם הכנה יקרה ועם מגבלות אדמיניסטרטיביות רבות, מטילה מורא על צעירים רבים ולעתים קרובות מעכבת את ההתקדמות האקדמית שלהם. בחמש השנים האחרונות בחינה חלופית כובשת את צעירי ישראל – בחינת SAT. בין אם ברצונך ללמוד בארץ או בחו"ל – בחינת ה- SAT, המנוהלת ע"י חברת College Board האמריקאית, מהווה אלטרנטיבה מעולה ופופולרית לבחינה הפסיכומטרית. כאמור, האוניברסיטאות בארץ מקבלות את ציון מבחן SAT כחלופה לציון הפסיכומטרי.


הגעתם עד כאן? יש לכם יותר מדי זמן פנוי. השאירו פרטים או קבעו לנו שיחת יעוץ חינם עכשיו! ובהצלחה במבחן.

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

!וולקאם

bottom of page