top of page

!וולקאם

מבחן GMAT מול GRE מהדורת 2024: מי קל יותר?

עודכן: 3 בינו׳

מבחן GMAT עדיין פופולרי יותר אבל מבחן GRE מצמצם את הפער (בקבלה ל MBA)


GMAT נגד GRE

השינויים החדשים בפורמטים של GMAT ו GRE הם עוד סימן לקרב המתנהל בין שני המבחנים הללו בכל הקשור בנרשמים לתכניות מאסטר במנהל עסקים (MBA) בארה"ב. נתח השוק של GRE קפץ מ 2017 עד 2021 פי שלושה מ 7.6 אחוז לכמעט 23 אחוז. הנתון המרשים הזה הוא אף נתון חסר, משום ש GRE משמש גם להרשמה למאסטר ודוקטורט בתחומים אחרים ממנהל עסקים (וכרבע מהנרשמים ל GRE לא מציינים בעת ההרשמה למבחן לאיזה תכנית הם מתכוונים להרשם).



אפילו בבתי הספר הנחשבים ביותר ל MBA מספר הנרשמים עם מבחן GRE קפץ בין פי שניים לפי שלושה בתקופה הנ''ל. כך למשל, בוורטון 30 אחוזים מהנרשמים ב 2021 הגישו ציוני GRE לעומת עשרה אחוז בלבד שלוש שנים לפני כן. בסטנפורד שליש מהנרשמים הגישו ציון GRE במקום GMAT, וב Haas של ברקלי מדובר כבר על 45 אחוזים.


מבחן GRE מצמצם את הפער על GMAT

קוקה קולה נגד פפסי: מה גורם לירידה בנתח השוק של GMAT? מעבר לכך ש ETS עשו עבודת שיווק חזקה בקרב תכניות ה MBA, מבחן GRE זוכה להצלחה בקרב נבחנים שהיכולות הכמותיות שלהם נמוכות יותר (משום שחלק המתמטיקה של GRE קל יותר בהשוואה לזה של GMAT). עוד סיבה היא פער הארביטרז' בין המבחנים - בוורטון למשל מתקבלים עם 730 פלוס ב GMAT לעומת רק 324 ב GRE (ציון המקביל ל 670 בGMAT).


השוואת ציוני GMAT ו GRE

בסטנפורד מתקבלים עם ממוצע GMAT באחוזון ה 97 (כלומר ציונים שרק 3 מכל מאה נבחנים מקבלים), לעומת ממוצע GRE באחוזון 85 בלבד (ציונים שמקבלים 15 אחוז מכלל הנבחנים).


ציוני GRE נמוכים יותר מציוני GMAT

מבחן GRE עקף את GMAT גם בכך שהיה ראשון להכניס מבחן בית אונליין עם פרוץ הקורונה, ועם עדכוני הפורמט ב 2023, GRE הפך למבחן קצר יותר - פחות משעתיים לעומת שעתיים ורבע של GMAT במהדורת פוקוס.


אבי מבסוט מ GMAT מול GRE

עם זאת, GMAT עדיין מוביל על פני GRE בהרשמה ל MBA. הפורמט החדש של GMAT משמיט את השאלות המעצבנות של sentence correction שנשענו מאוד על תחביר באנגלית, וגם שאלות גאומטריה. המילולי של GRE עדיין קשה כאשר כחצי מהשאלות בו הן שאלות השלמות טקסט הדורשות אוצר מילים קשוח.



אז מה עדיף, GMAT או GRE? GRE או GMAT? מוזמנות להשאיר לי הודעה באתר ובואו נדבר על זה. בהצלחה!


!וולקאם

bottom of page