top of page

!וולקאם

GMAT או GRE: מה בתי הספר למנהל עסקים מעדיפים?

במשך שנים רבות אחת מדרישות הקבלה לבתי ספר למנהל עסקים בארה״ב (תכניות MBA) היתה לעבור את מבחן GMAT בציון גבוה, אבל כיום מעל 1200 בתי ספר למנהל עסקים, כולל גם כמה מהמבוקשים ביותר וביניהם גם Wharton ו INSEAD מקבלים את ציון מבחן GRE כחלופה לציון GMAT.


GMAT או GRE

הכנה ל GRE

בעוד שבעבר נחשבו תכניות MBA שמקבלות ציוני GRE לאנומליה, כיום כ 90% מהן מאפשרות למועמדות להגיש ציון GRE במקום GMAT. למעשה, כיום החריג הוא התכניות שעדיין דבקות ב GMAT בלבד. אחוז המועמדים המגישים ציוני GRE במקום GMAT עולה בהתאמה: ב 2015 היו נבחני GRE מעל חמישית מהמתקבלים רק ב 8 מתכניות ה MBA, ואילו ב 2017 זה היה המצב כבר ב 22 תכניות. בבית הספר למנהל עסקים של אוניברסיטת בוסטון, למשל, 42% מהמתקבלות הגישו ציוני GRE במקום GMAT.



פרקי המתמטיקה של GRE נחשבים קשים פחות מהמקביל שלהם במבחן GMAT ומותר בהם השימוש במחשבון. הפרקים המילוליים של GRE נשענים מאוד על אוצר מילים, כך שלנבחנות עם אוצר מילים גדול יש יתרון מובהק בהשוואה לאלה שנבחנות ב GMAT (אם כי זה גם החסרון של GRE עבור נבחנים שאוצר המילים שלהם מוגבל). בניגוד ל GMAT, שהוא אדפטיבי ברמת השאלה הבודדת ולכן לא מאפשר לקפוץ על שאלות או לחזור אחורה לשאלות וגם לא לתקן תשובות, GRE הוא אדפטיבי ברמת הפרק, ולכן בתוך כל פרק ניתן לקפוץ על שאלות ולחזור אליהן מאוחר יותר. הגמישות הרבה יותר של GRE בהקשר הזה היא יתרון שגם עוזר להפחית את הלחץ של הנבחנים. הפער בין ממוצע ציוני GRE וממוצע הציון המקביל ב GMAT היה 70.5 נקודות לטובת GRE, כפי שדיווחו 38 תכניות MBA שמקבלות את שני הציונים. ב Dartmouth Tuck הפער היה 92 נקודות.


הכנה ל GMAT

משום ש GRE נדרש גם על ידי תכניות תארים מתקדמים שאינן תכניות MBA (למעשה, כדי ללמוד לתואר שני או לדוקטורט כמעט בכל תחום בארה״ב נדרש מבחן GRE), יש המעדיפים אותו על GMAT, הנדרש אך ורק על ידי תכניות MBA. כך, מועמדים ששוקלים MBA מול תכניות לימודים אחרות יכולים לעשות מבחן אחד בלבד במקום שניים ברגע שהם עושים GRE.



על אף הפופולריות הגוברת של GRE, תכניות MBA רבות עדיין מעדיפות GMAT. סקר שנערך בשנה שעברה מצא שבעוד ש 21 אחוזים מתכניות ה MBA שמקבלות את שני המבחנים מעדיפות GMAT על GRE, רק אחוז אחד מעדיפות GRE על GMAT (ברוב הגדול אין העדפה). הדבר קורה כנראה משום שלבתי ספר למנהל עסקים יש נסיון רב שנים עם GMAT, ולעומת זאת חלופת ה GRE בתכניות אלה היא עניין של השנים האחרונות. הורסטיליות הרבה יותר של GRE היא גם בעוכריי הנבחנים בו - משום ש GMAT מיועד אך ורק לתכניות MBA, יש ועדות קבלה התופסות נבחנים ב GMAT כיותר סגורים על תכניות MBA בלבד. בנוסף, בשנה שעברה קוצר ה GMAT בחצי שעה לאור הירידה במספר הנבחנים בו ב 2017 יחסית לשנה הקודמת.


ובסופו של דבר חשוב לזכור שלא משנה מה תחליטו - GMAT או GRE - ציון המבחנים הללו הוא רק מרכיב אחד באפליקיישן שלכם. לא פחות חשובים הם חיבורי האפליקיישן שלכם, מכתבי ההמלצה והראיון האישי.


0 תגובות

!וולקאם

bottom of page