top of page

!וולקאם

מבחן GMAT: כל מה שצריך לדעת

עודכן: 14 בפבר׳

בפוסט הזה אני עונה על שאלות נפוצות לגבי הכנה למבחן GMAT, קורס GMAT, למידה עצמית ל GMAT וכמובן על מבחן GMAT עצמו, השטן הגדול.

מבחן GMAT

מבחן GMAT (ראשי תיבות של Graduate Management Admission Test) הוא מבחן אדפטיבי וממוחשב, כולו בשפה האנגלית, אשר בו משתמשים בתי ספר למנהל עסקים ברחבי העולם ככלי עזר לסינון מועמדים לתואר שני במנהל עסקים (MBA). בפוסט הזה אתן תשובות לשאלות נפוצות שאני מקבל לגבי הכנה למבחן GMAT, לגבי קורס GMAT וגם לגבי המבחן עצמו. אז בואו נתחיל.


מבחן מותאם (אדפטיבי) ממוחשב - מה זה?

מבחן GMAT הינו מבחן מותאם. מבחן מותאם ("אדפטיבי") ממוחשב כשמו כן הוא: המחשב מתאים את המבחן אליך, בהתאם לתשובות שענית. את המבחן תתחיל עם שאלה ברמת קושי בינונית. במידה והצלחת לענות נכונה, השאלה השנייה תהיה מעט יותר מאתגרת. היה והצלחת גם בשאלה השנייה, שאלה מספר שלוש תהיה אף היא במעט קשה יותר. כמובן, שגם ההיפך הוא הנכון. המחשב ימשיך כך עד שתגיע לסוף הפרק ויקבע את רמת ההצלחה שלך בנושא.



מה הדרך הטובה ביותר לעשות הכנה ל GMAT?

ובכן, כמו עם רוב הדברים שלומדים, יש שלוש דרכים עיקריות להתכונן ל GMAT. יש לא מעט אנשים שבוחרים ללמוד ל GMAT לבד, ובבלוג שלי תוכלו למצוא ים מידע על הדרכים הנכונות (והלא נכונות) ללמוד לבד למבחן GMAT, איך למצוא חומרי תרגול, שאלות לדוגמה ומבחני GMAT ועוד ועוד. אני גם מציע מערכת מלאה ללמידה עצמית למבחן (קורס GMAT אונליין ללמידה עצמית), אז בדקו אם זה מה שמתאים לכם.


אבל עבור רבים וטובים, למידה עצמית היא קשה מדי, לא אפשרית או סתם לא רצויה. ככה זה: קשה למצוא את הזמן להקדיש ללמידה וגם אם מוצאים לפעמים לא מנצלים אותו כמו שצריך כי לא יודעים במה להתמקד. לכן אני מציע שתי אפשרויות למידה נוספות למבחן - קורס GMAT קבוצתי ושיעורים פרטיים.



קורס GMAT של אבי יולזרי - המורה מספר 1 בארץ

יש מספר בתי עסק שמציעים הכנה ל GMAT בישראל, אבל זה מה שהם: בתי עסק. זוהי התחושה שמתקבלת כבר כשנכנסים לאתרי האינטרנט שלהם, שמנסים לשווק לכם משהו מעונב ו״חשוב״. אז יש לי חדשות בשבילכם: אין שום דבר חשוב במבחן GMAT. זה בסך הכל מבחן שצריך לדעת איך לנצח על מנת לעבור אותו בהצלחה ולהמשיך הלאה בדרככם אל ה MBA. הפעם האחרונה בה לבשתי עניבה היתה ביום חתונתי לפני אי-אילו שנים, אבל הכנה מעולה למבחן GMAT אני עושה כבר למעלה מעשרים שנה, יום יום. הכנה מעולה למבחן זה הרבה יותר ממורה מקצוען שמכיר את המבחן קדימה ואחורה למעלה משני עשורים. זה מורה שהוא גם ה Coach שלכם לכל אורך תהליך ההכנה. מורה שלא מסתפק בלדעת איך קוראים לכם, אלא יודע בדיוק איך אתם חושבים ומה אתם עושים יותר טוב ופחות טוב בתרגול בבית. מורה שיודע לומר לכם את הדברים ישירות ובלי שטויות, כי רק דבר אחד מעניין אותו - להוציא מכם את המקסימום ביום המבחן.


תשאלו בכל מקום שמציע לכם קורס GMAT ותמיד יגידו לכם שאת הקורס מלמדים שני מורים - אחד או אחת לחלק הכמותי ואחר לחלק המילולי, וגם יציגו לכם את זה כיתרון עצום כי שניים זה יותר טוב מאחד ובלה בלה בלה שטויות שיווקיות. בסופו של דבר GMAT הוא מבחן אחד ולא שניים, ויש קשר בין החלקים השונים שלו ובצורת החשיבה הנדרשת עבור החלקים השונים. ללמוד עם מורים שונים זה לפספס חלק חשוב מאוד בהכנה למבחן. אבל זה עוד לא הכל. בעוד שהמורים בקורס GMAT כמותי הם לרוב מדריכי פסיכומטרי משודרגים, המורות והמורים בקורס GMAT מילולי הן כמעט תמיד מורות לאנגלית. הן עברו הכשרה והכירו את החלק המילולי של GMAT באופן בסיסי, אבל אני שומע מאינספור אנשים על כך שזה פשוט לא זה. זה חשוב ומעולה לדעת מה זה present perfect ולדעת מתי שמים s בסוף פועל, אבל GMAT מילולי זה הרבה (הרבה!) יותר מרק מבחן באנגלית. כדי לקבל ציון מילולי גבוה - חובה למי שרוצה ציון כללי צפונית ל 700 - אתם חייבים לעבוד עם מקצוען GMAT על כל חלקיו.


ומעבר לקורס GMAT, מה לגבי ענייני ה application - חיבורים, קורות חיים, המלצות?

שמח ששאלתם. בצוות שלי שתיים מיועצות הקבלה ללימודים בחו״ל הותיקות ביותר בארץ, שברזומה שלהן מאות רבות של לקוחות שנעזרו בהן כדי לייצר סיפור מסגרת מעולה וכדי לגרום לאנשים הטובים בועדות הקבלה של בתי הספר למנהל עסקים לראות למה כדאי לבחור דווקא אתכם משלל המועמדות והמועמדים. אנחנו כמובן גם מתחשבים ועושים מחירים מיוחדים למי שעושה איתנו גם קורס GMAT וגם יעוץ application. אם עדיין לא כיליתם את פקדון החיילים המשוחררים שלכם, תשמחו לדעת שתוכלו להשתמש בו כדי לשלם על השירותים שלנו.

מהו מבנה מבחן GMAT?

מבחן GMAT כולל שלושה חלקים: חלק כמותי (Quantitative), חלק מילולי (Verbal) וחלק המכונה Data Insights. כיום ניתן לבחור בתחילת המבחן לשנות את סדר ההופעה הנ״ל של שלושת חלקי המבחן, ולבחור בכל אחד מששת הסדרים האפשריים (שלוש עצרת, הבנתם?). כיום ניתן להבחן ב GMAT גם מהבית (מה שנקרא GMAT Online או GMAT Home Edition).

בתי ספר למנהל עסקים בחו"ל (ובעיקר בארה"ב) דורשים את הציונים בכל שלושת החלקים, בעוד שבארץ מרבית האוניברסיטאות והמכללות מסתפקות בחלק הכמותי. מבחן ה GMAT הוא, כאמור, מבחן אדפטיבי. משמעות הדבר היא שמבחן GMAT מתאים את עצמו לרמתו של הנבחן. משום כך, אין שני מבחני GMAT זהים. בשיעורי ההכנה למבחן ה GMAT נרחיב על החשיבות (הרבה) של ההכרות עם המודל האדפטיבי ונגזרותיו – אין סיכוי לקבל ציון גבוה במבחן מבלי לפתח אסטרטגית פתרון בחינה המתחשבת במודל האדפטיבי.


קורס GMAT זה רק אבי יולזרי

המשיכו לקרוא: מבנה מבחן GMAT

מבחן GMAT

איך מבצעים הרשמה למבחן GMAT בישראל?

עלות הבחינה היא 300 דולר נכון ל 2024. ההרשמה והתשלום נעשים באתר המבחן, ג׳ימט דוט קום. את הבחינה ניתן לבצע פעם אחת כל 16 יום, וסך הכל עד חמש פעמים בתקופה של 12 חודשים ועד 8 פעמים כל החיים. בתחילת ההרשמה למבחן תתבקשו לבחור בפורמט הרצוי - מבחן במרכז הבחינות או מבחן אונליין מהבית.


יום הבחינה הגיע - למה עלי לצפות?

לגבי במרכז בחינות של מבחן GMAT בישראל, לפני המבחן תידרש להציג תעודה מזהה - דרכון או תעודת זהות - איתה נרשמת למבחן. לפני שתתחיל את הבחינה, תקבל מחברת דקה עם מספר דפים מנויילנים אשר ישמשו אותך כדפי טיוטה לחישובים. כמו כן, תקבל כלי כתיבה לרישום על דפי הטיוטה. אם מילאת את כל הדפים, תוכל לבקש מהבוחן שיחליפם עבורך בדפים ריקים. אם אתם נבחנות מהבית, תצטרכו להוריד את הדפדפן המעצבן של המבחן מבעוד מועד ולהצטייד בלוח מחיק וטוש מחיק לטובת טיוטה - אין אפשרות להשתמש בדפים במבחן הבית.



מבחן GMAT לעומת פסיכומטרי - מה ההבדל?

מבחן GMAT זה לא פסיכומטרי, למרות שיש לשני המבחנים האלה נקודות דמיון. מעבר לעובדה שמבחן GMAT כתוב כולו באנגלית, הוא גם מבחן ממוחשב - אדפטיבי (או באנגלית CAT = Computer Adaptive Test). מדובר במבחן שמשנה את קושי השאלות בהתאם לתשובות שלכם ובנוי כך שהוא מאתגר כל נבחן בהתאם לרמה שלו. המבחן מחפש את נקודת הכשל שלכם, כדי לדעת מהי הרמה שלכם. מכאן, שככל שאתם עונים על יותר שאלות נכון, קושי השאלות עולה. הזמן, כמו שאמר אהוד בנאי, ממשיך ללכת. אל תדאגו: אני אלמד אתכם איך להתמודד עם הקונפליקט המובנה הזה. רוצים לדעת עוד? שלחו לי הודעה כאן באתר או ווטסאפ.

מורה פרטי ל GMAT

!וולקאם

bottom of page