top of page

!וולקאם

מבחן GMAT Focus החדש 2023 - 2024

מבחן GMAT Focus החדש 2023 - 2024


החל מקיץ 2023 יתחיל לרוץ במקביל לפורמט הקיים של מבחן GMAT הפורמט החדש המכונה GMAT Focus, שעתיד להחליף את הפורמט הנוכחי בשנה הבאה.


מבנה מבחן GMAT Focus

בשל ירידת קרנם בארה"ב של מבחני הקבלה לאוניברסיטה והמספר הגדל של אוניברסיטאות שהפכו ל test-blind או test-optional, חלה ירידה עצבנית במספר הנבחנים בג'ימט ברחבי העולם ובעיקר בארה"ב. בשנת 2021 נבחנו בג'ימט בארה"ב פחות מארבעים אלף פעם (כולל נבחנים שעשו את המבחן יותר מפעם אחת) לעומת למעלה ממאה אלף הבחנויות חמש שנים קודם לכן, ב 2016. במקביל, מבחן GRE הפך לחלופה פופולרית בקרב מועמדים לבתי ספר למאסטר בניהול (MBA). כל למשל, כמעט שלושים אחוז מהמסיימים את בית הספר למנהל עסקים של אוניברסיטת הרווארד השנה (2023) התקבלו ללימודים עם ציון GRE במקום ציון GMAT. זה הרקע ללחץ שחשו החברים ב GMAT לחדש משהו במבחן הותיק שלהם, אשר לא השתנה מעל עשור.


אבי וחתול בוכים

מבחן ג'ימט (ג'ימי) פוקוס יהיה קצר יותר, שעתיים ורבע בסך הכל, עם שלושה חלקים של 45 דקות כל אחד (וסך הכל 64 שאלות לעומת 80 בפורמט היוצא). חלק הכתיבה, AWA (analytical writing assessment) נפטר בשיבה טובה, כך שבמבחן ישארו רק שאלות רבות-ברירה (מבחן GRE עדיין כולל שעה של כתיבה בתחילתו, עם שני חיבורים).


בפרק המילולי (verbal) כבר לא יהיו שאלות שיפוץ משפטים (sentence correction). בפרק הכמותי לא יהיו שאלות גאומטריה.


הפרק המכונה כיום (מאי 2023) Integrated Reasoning, שנכנס למבחן לראשונה ב 2012, יורחב ויהפוך יחד עם פרקי הכמותי והמילולי למרכיב בציון הכללי של המבחן (בפורמט הישן של GMAT ציון פרק ה IR היה נפרד ולא השתקלל עם ציוני הפרקים הכמותי והמילולי שהיו היחידים שנחשבו לטובת הציון כללי). הפרק הזה יכונה מעתה Data Insights ויכלול, בנוסף לארבעת סוגי השאלות שכבר קיימות בו, את שאלות data sufficiency שעוברות אליו מהפרק הכמותי. זה אומר שבפרק הכמותי יוותרו רק שאלות רגילות, מה שמכונה problem solving. פרק ה Data Insights החדש למחצה גם יהפוך לאדפטיבי כמו אחיו הפרקים הכמותי והמילולי (בפורמט הישן פרק integrated reasoning לא היה אדפטיבי).


תרדו ממני מגעילים

מבחינת ציונים, תקבלו ציון בטווח של 60 עד 90 נקודות על כל אחד משלושת פרקי המבחן, וציון כללי בטווח של 205 עד 805.


טבלת השוואה כי השוואה זה כיף חיים

במבחן החדש תוכלו לסמן שאלות ולחזור אחורה (מה שלא אפשרי כיום). בנוסף תוכלו לשנות תשובות למקסימום שלוש שאלות בפרק). עדיין תוכלו לבחור את סדר הופעת הפרקים.


מביט למעלה שאלוהים יעזור לי

ומה עם מחיר מבחן GMAT? הכל ישאר (יקר) כרגיל: 310 דולר במבחן אונליין מהבית או 285 דולר בכיתה (בארץ יש מרכז אחד בלבד להבחן בו מחוץ לבית, ברמת גן). במחיר הזה תזכו לקבל דו"ח ביצועים מורחב (כיום בתוספת תשלום). דיווח הציונים החדש יאפשר לנבחנים לדווח לבתי הספר על מבחנים מסוימים ולא יכריח אותם לחשוף את כל התוצאות ממבחני עבר.



ההיפרדות ממשימת הכתיבה ושאלות sentence correction היא גם מעין קריצה לנבחנים מחוץ לארה"ב, שבאופן מסורתי מסתדרים טוב יותר עם משימות כמותיות-מתמטיות ופחות עם אנגלית. המבחן בפורמט הישן ירוץ כנראה עד מרץ 2024. ה Official Guide החדש ייצא לאור ביוני 2023, ההרשמה לפוקוס תפתח בסוף אוגוסט 2023 והמבחנים הראשונים בפורמט החדש יתקיימו בספטמבר או אוקטובר השנה.


תנו כותרת לתמונה הזו אבל אל תהיו דוחים

רוצים להתייעץ איתי? שלחו לי הודעה באתר עכשיו ובואו נדבר.


בהצלחה!


פוסטים אחרונים

הצג הכול

!וולקאם

bottom of page