top of page

!וולקאם

חמישה הבדלים עיקריים בין מבחן GMAT ומבחן GRE

תואר MBA בחו״ל פותח דלתות רבות בפני מי שמתקבל (ומסיים). לא רק שתוכלו להגדיל את הצע מקומות העבודה ואת אופק הקריירה שלכם, גם השכר לבוגרי MBA עולה משמעותית על השכר של בוגרי תארים מתקדמים אחרים. בתי ספר רבים למנהל עסקים בארה״ב מקבלים כיום את ציון מבחן GRE כחלופה לציון מבחן GMAT. כדי להבין טוב יותר איזה מבחן עדיף לכם, קראו את חמשת ההבדלים העיקריים בין שני המבחנים הללו.


GMAT או GRE

אופק קריירה

בעוד שמבחן GMAT הוא קריטריון ייחודי לקבלה לתכניות MBA, הרי שמבחן GRE הוא קריטריון קבלה גם לתארים מתקדמים נוספים. למעשה, רוב התכניות לתואר שני או שלישי בארה״ב (Graduate programs) דורשות מהמועמדים אליהן להציג ציון GRE. לכן, מבחן GRE עדיף למי שרוצה להשאיר את הדלת פתוחה גם להרשמה לתכניות לימודים מלבד MBA. מצד שני, אם אתם נעולים על MBA, עדיף לכם להבחן ב GMAT - בעוד שציון GMAT גבוה יתן לכם פוש גדול מאוד מבחינת סיכויי הקבלה שלכם, ציון GRE גבוה הוא נחמד, אבל האפקט שלו בקבלה ל MBA נמוך יותר.



GMAT או GRE

מבנה המבחן

מבחן GRE הוא אדפטיבי ברמת הפרק - המרכיב הכמותי והמרכיב המילולי שלו כוללים שני פרקים. בפרקי הכמותי תענו על 20 שאלות ב 35 דקות ובפרקי המילולי תענו על 20 שאלות ב 30 דקות. זאת כאשר הפרק הראשון מכל סוג הוא בדרגת קושי בינונית (כלומר רוב של שאלות ברמת קושי בינונית ומיעוט שאלות קלות וקשות). על פי הביצועים שלכם בפרק הראשון מכל סוג יקבע המחשב את רמת הפרק השני. השאיפה היא לעשות פרק ראשון טוב ככל האפשר (בכל פרק 20 שאלות וכדי לקבל ציון טוב רצוי לכוון ללא פחות מ 18 תשובות נכונות בפרק הכמותי הראשון ו 15 נכונות במילולי). במצב זה המחשב יאתגר אתכם בפרק שני קשוח יותר, אבל הערכת הציון שהמחשב עושה בסוף הפרק הראשון תהיה בהתאם גבוהה. ה GMAT, לעומת זאת, הוא אדפטיבי ברמת השאלה. זה אומר שבמבחן יש רק פרק כמותי אחד - 31 שאלות ב 62 דקות - ופרק מילולי אחד - 36 שאלות ב 65 דקות - ושקושי השאלות משתנה עם כל תשובה נוספת שלכם. זה גם אומר שב GMAT לא ניתן לקפוץ על שאלות או לחזור אחורה לענות או לתקן, ובמבחן GRE זה אפשרי (לא ניתן לחזור לפרק הקודם). במובן הזה, GRE גמיש יותר בהשוואה ל GMAT.



טיפים לקבלה ל MBA

המרכיב הכמותי

הצד הכמותי של שני המבחנים כולל שאלות שהיסוד המתמטי בהן הוא יחסית בסיסי - אלגברה, גיאומטריה ובעיות מילוליות - אבל בשני המבחנים היסוד המתמטי הוא רק תירוץ לבדוק את החשיבה האנליטית שלכם. באופן כללי ניתן לומר שהמרכיב הכמותי של GMAT נחשב קשה יותר מאשר המקביל ב GRE.


GMAT או GRE

המרכיב המילולי

פרקי המילולי ב GRE כוללים שאלות משני סוגי על בלבד - השלמות משפטים והבנת הנקרא. 10 שאלות מתוך ה 20 בכל פרק מילולי הן השלמות משפטים (משני סוגים - 6 שאלות Text Completion ו 4 שאלות Sentence Equivalence) שכדי לענות עליהן נכון תצטרכו לצערכם לשנן מאות אם לא אלפי מילים באנגלית שלא שמעתם מעודכם. יודעים מה זה Insouciance, tergiversation, Inchoate, Persnickety, או Internecine? ברוכים הבאים לעולם אוצר המילים של GRE. פרק המילולי של GMAT הוא אולי קצת פחות נורא בהשוואה לאלה של GRE, אבל לא בהרבה. בפרק המילולי של GMAT תענו על שאלות משלושה סוגים - Sentence Correction, Critical Reasoning ו Reading Comprehension.


חלקים אחרים

חוץ מפרקי הכמותי והמילולי, שני המבחנים כוללים חלקים נוספים. מבחן GRE נפתח בשתי משימות כתיבה - 30 דקות לכל אחת: הראשונה היא משימת כתיבה של חיבור דעה והשניה כתיבת ביקורת על פסקת טיעון. ב GMAT יש משימת כתיבה אחת מסוג ביקורת על פסקת טיעון, אבל אין חיבור דעה. מה שיש ב GMAT בנוסף זה חלק שנקרא Integrated Reasoning (או הגיון אינטגרטיבי), שכולל 12 שאלות ב 30 דקות ומשלב מרכיבים כמותיים ומילוליים גם יחד. מה זה משנה מבחינתכם? חלקי הכתיבה ו IR ב GMAT הם פחות חשובים מפרקי הכמותי והמילולי, והשאיפה היא להיות בהם בסדר ולא יותר מכך. לגבי GRE זה די כנ״ל, אלא אם אתם שואפים להתקבל לתואר מילולי באוניברסיטה יוקרתית (למשל Journalism בקולומביה) ואז תצטרכו להפציץ גם בכתיבה.


GMAT או GRE

ומה עכשיו?

כדי להבין עוד יותר לעומק את ההבדלים בין GMAT ו GRE, מוזמנים לקרוא כאן את כל מה שרציתם לדעת על מבחן GMAT וכאן את כל מה שרציתם לדעת על מבחן GRE. חוץ מזה, מוזמנים לשאול אותי שאלות בתגובות כאן למטה, להשאיר לי פרטים אם תרצו שאחזור אליכם, או לשלוח לי ווטסאפ. בהצלחה!

0 תגובות

!וולקאם

bottom of page