top of page

!וולקאם

מבחן GMAT נגד GRE: מהדורת 2024

עודכן: 3 בינו׳


מבחן GMAT מול מבחן GRE מהדורת 2023

כידוע למי שרוצה להרשם לתואר MBA בארה"ב, אחת מדרישות הקבלה היא להפציץ באחד משני המבחנים האהובים GMAT או GRE. אבל כבר חפרתי על זה בעבר, אז למה שוב? שאלה טובה חצופים שלי כמו שאומרת בתי, והתשובה היא ששני המבחנים עברו שינויים משמעותיים בפורמטים שלהם ב 2023. אז יאללה.


טבלת השוואה GMAT מול GRE

קודם כל, שני המבחנים התקצרו משמעותית, ו GRE מנצח כאן: מבחן GRE הקצר יארך שעה חמישים ושמונה (בלבד) לעומת שעתיים ורבע של GMAT החדש. ב GRE אין יותר הפסקה, ואילו ב GMAT תהיה הפסקה אופציונלית אחת של עשר דקות.



מה עוד חדש? GMAT החדש כבר לא כולל משימת כתיבה, ואילו GRE החדש כולל משימת כתיבה אחת במקום שתיים שהיו בפורמט הישן והארוך. מצד שני, GMAT פוקוס החדש יכלול פרק חצי-חדש בשם data insights, שידגיש הבטים של ניתוח דאטה וקבלת החלטות.


מבחינת מבנה המבחנים, GRE החדש יכלול חמישה פרקים - משימת כתיבה אחת, שני פרקי כמותי ושני פרקי מילולי. GMAT החדש יכלול שלושה פרקים - כמותי, מילולי וכאמור פרק data.


עוד הבדל בין המבחנים החדשים הוא באלגוריתם האדפטיבי שלהם. שני המבחנים ימשיכו להיות מותאמים, אבל בצורות שונות: בעוד ש GRE נשאר אדפטיבי רק ברמת הפרק, GMAT החדש הוא אדפטיבי גם ברמת השאלה וגם ברמת הפרק.


מה זה אומר? במבחן GRE, מספר התשובות הנכונות שתתנו בפרק הכמותי הראשון והמילולי הראשון יקבעו בהתאמה את הקושי של השאלות בפרק השני מכל סוג. זה אומר גם שאתם יכולים לשנות תשובות ללא הגבלה בכל פרק (אבל לא ניתן לחזור אחורה לפרק שכבר סיימתם).



במבחן GMAT לעומת זאת, יש התאמה של קושי השאלות גם ברמת השאלה, כלומר בתוך כל פרק. זה אומר שאתם רוצים להתחיל חזק בלי טעויות ולקבל שאלות קשות יותר בהמשך כל פרק. זה גם אומר שאי אפשר לשנות תשובות ללא הגבלה, אבל כן תוכלו לשנות עד שלוש תשובות בכל פרק. מעבר לכך, GMAT גם אדפטיבי ברמת הפרק - הביצועים שלכם בכל פרק יקבעו את רמת הקושי של הפרק הבא.


טבלת השוואה מבחן GMAT חדש מול ישן

מבחינת מחיר, מבחן GRE החדש יהיה זול יותר ממבחן GMAT החדש. שני המבחנים ימשיכו לרוץ אונליין מהבית.


טבלת השוואה מבחן GRE חדש מול ישן

מבחינת ועדות הקבלה ל MBA, כל תכנית תצטרך להחליט לגבי הנרשמים ל 2024. Harvard Business School (HBS) כבר הודיע שלא יקבל את ציוני מבחן GMAT Focus ו GRE החדשים לנרשמים בסבבים 1 ו 2 של 2023 - 2024.


אז תכלס איזה מבחן קל יותר, GMAT או GRE? לצערי קשה לומר, לפחות עד שהפורמטים החדשים יצברו קצת ותק. מה שכן, נראה שעדיין נכון ש GMAT מתאים יותר לבעלי נטיות כמותיות ואילו GRE לבעלי נטיות מילוליות.


רוצים להתייעץ? כתבו לי הודעה באתר ובואו נדבר על זה.

פוסטים אחרונים

הצג הכול

!וולקאם

bottom of page