top of page

!וולקאם

טקסט ופתרון (שלי) מפרק 2 של SAT החדש


הקיץ כאן ואתם יודעים מה זה אומר!!! שלחלק מכם יש SAT באוקטובר :((


בכל מקרה, לא אכנס כאן יותר מדי למבנה של מבחן SAT בפורמט החדש והמסעיר שלו, משום שחפרתי בנושא בעבר. רק אזכיר שהמבחן כיום בנוי מארבעה פרקים - שניים ראשונים באנגלית ושניים אחרונים במתמטיקה. בפוסט הזה אתמקד בפרק האנגלית השני, או מה שהמבחן מכנה Language and Writing Test. הפרק כולל ארבעה טקסטים, 11 שאלות לטקסט, כלומר סך הכל 44 שאלות בפרק בזמן של 35 דקות (כמעט 9 דקות לטקסט אם רוצים להספיק לענות על כל השאלות).

אז לחצו על הקישור הזה כדי לראות את הטקסט שאותו אפתור בפוסט הזה. קודם כל קחו סטופר וכוונו לתשע דקות (או הקלידו בגוגל שלכם timer 9 minutes). נסו לפתור את 11 השאלות בטרם תמשיכו לקרוא.

ונעבור למפתח התשובות.


ועכשיו להסברים, אבל עוד לפניהם כמה מילים על שיטת העבודה הרצויה בפרק הזה. הפרק בודק את היכולת שלכם לערוך טקסט, יכולת שתלויה ביכולת שלכם להבין הקשרים וקשרים בתוך טקסט. בכל טקסט יש חלקים המודגשים בקו תחתון, כשלפני כל אחד מופיע מספר בריבוע שחור. המספר הוא מספר השאלה המופיע מימין לטקסט. רוב השאלות - בטקסט שלנו עכשיו מדובר על 8 שאלות מתוך 11 - דורשות מכם להחליט האם החלק המודגש בקו הוא האפשרות הטובה ביותר במשפט בו הוא מופיע. אם כן, התשובה תהיה A - No change. אם לא, ויש אפשרות טובה יותר, יהיה עליכם לבחור אותה מבין שאר התשובות האפשריות.

ועכשיו באמת להסברים.


לפני שאני עונה על השאלה הראשונה אני קורא את הכותרת של הטקסט ומרפרף על תחילתו עד שאני מגיע לאזור של הקו של שאלה 1. הטקסט מספר על יוגורט, על הגידול במכירות ועל האפקטים השליליים של היצור שלו, ואז מגיע המשפט של שאלה 1:

Given these solutions as well as the many health benefits of the food, the advantages of Greek yogurt outdo the potential drawbacks of its production.

השאלה היא למעשה שאלת אוצר מילים. איזו מילה הכי מתאימה להקשר? איך אומרים היתרונות עולים על החסרונות? הפועל שאתם מחפשים הוא הפועל outweigh שבתשובה D. ואיך מגדילים את אוצר המילים שלכם ואת ההבנה שלכם קונטקסט? קוראים הרבה. אין לזה תחליף.


כדי לענות על שאלה 2, המבקשת למצוא את האפשרות הכוללת את הפרט הרלוונטי ביותר להקשר, קראתי את כל הפסקה הבאה.

[1] The main environmental problem caused by the

production of Greek yogurt is the creation of acid whey

as a by-product. [2] Because it requires up to four times

more milk to make than conventional yogurt does, Greek

yogurt produces larger amounts of acid whey, which is

difficult to dispose of. [3] To address the problem of

disposal, farmers have found a number of uses for acid

whey. [4] They can add it to livestock feed as a protein

supplement, and people can make their own

Greek-style yogurt at home by straining regular yogurt.

[5] If it is improperly introduced into the environment,

acid-whey runoff can pollute waterways, depleting

the oxygen content of streams and rivers as it

decomposes. [6] Yogurt manufacturers, food

scientists; and government officials are also

working together to develop additional solutions for

reusing whey.


היא מתחילה בלתאר את הבעיה העיקרית הנובעת מייצור היוגורט ואז עוברת, במשפט השלישי, לומר שיש פתרונות ובמשפט הרביעי היא מתארת את הפתרונות. המשפט הרביעי מתחיל טוב: חקלאים יכולים להוסיף את תוצר הלוואי של היוגורט כתוסף חלבון למזון של הבקר שלהם. אבל אז המשפט מאבד פוקוס כשהוא עובר בחצי השני שלו לומר שאנשים יכולים לייצר בעצמם יוגורט בבית. זה לא קשור לענייננו. אז מה יהיה קשור? חצי שני שממשיך עם פתרון אפשרי נוסף לבעיית היוגורט, משום שהמשפט השלישי הבטיח פתרונות ברבים. התשובה היחידה שמתאימה היא B, שמייצרת את המשפט הבא, שגם בנוי בצורה אחידה בין החלקים שלו, עוד כלל תחבירי שנשמר כאן:

They can add it to livestock feed as a protein supplement and convert it into gas to use as fuel in electricity production.

סבבה. אפשר לעבור לשאלה 3, שהתשובות שלה נראות די דומות אחת לשניה. המשפט הרלוונטי הוא זה:

If it is improperly introduced into the environment, acid-whey runoff can pollute waterways, depleting the oxygen content of streams and rivers as it decomposes.

והוא נראה בסדר גמור כמו שהוא. תשובות B ו D פסולות בשל השימוש ב waterway's - צירוף של סמיכות שמשמעותו ״של ערוץ מים״ במקום המשמעות הרצויה ״ערוצי מים״. תשובה C פסולה משום השימוש בזמן לא מתאים (could have polluted, יכול היה לזהם, במקום פשוט can pollute, יכול לזהם).

ולשאלה 4. התשובות ממש דומות וההבדל הוא רק בפיסוק. תמיד לקרוא את המשפט בשלמותו!

Yogurt manufacturers, food scientists; and government officials are also working together to develop additional solutions for reusing whey.

שימו לב לנושא של המשפט (הדגשתי במשפט) - הוא כולל שלושה חלקים ולכן צריכים להיות פסיקים ביניהם ולא נקודה פסיק פתאום. עוד שימו לב - באנגלית, בשונה מעברית, שמים פסיק גם לפני הפריט האחרון ברשימה בת שלושה פריטים או יותר. כך למשל: I need to go to the store to get milk, cheese, and eggs. לכן התשובה המתאימה היא C, שמייצרת את הנושא Yogurt manufacturers, food scientists, and government officials

שאלה 5 שונה מהקודמות לה ומבקשת מאיתנו למצוא את המקום ההגיוני למשפט 5. האפשרויות הן להשאיר אותו במקומו או למקם אותו אחרי אחד המשפטים 1, 2, 3. נתחיל ממשפט 5. הוא מדבר על ההשלכות השליליות של זריקתו בטבע של תוצר הלוואי של היוגורט. המשפט הזה קצת תקוע בין שני משפטים, 4 ו 6, שבכלל מדברים על פתרונות לתוצר הלוואי הזה. אז אפשר לפסול את האפשרות להשאיר את משפט 5 במקומו. איפה בכל זאת נשים אותו? נבדוק את הקשר בין המשפטים מתחילת הפסקה. הראשון מציג לראשונה את תוצר הלוואי. השני אומר שיש כמות גדולה של תוצר לוואי ושקשה להפטר ממנו. כלומר משפט 2 ממשיך את משפט 1, אז לא נתקע את משפט 5 ביניהם. מצד שני, משפט 3 כבר עובר לדבר על הצורך בפתרון לבעית ההשלכה של תוצר הלוואי, כך שנראה טוב לשים לפניו (או במילים אחרות, אחרי משפט 2) את משפט 5, שעוסק באפקט השלילי של ההשלכה. תשובה C.


ולפסקה הבאה ולשאלה 6. השאלה היא האם למחוק את החלק המודגש (Though...effort).

Though these conservation methods can be

costly and time-consuming, they are well worth the

effort. Nutritionists consider Greek yogurt to be a healthy

food: it is an excellent source of calcium and protein,

serves to be a digestive aid, and it contains few

calories in its unsweetened low- and non-fat forms.

Greek yogurt is slightly lower in sugar and carbohydrates

than conventional yogurt is. Also, because it is more

concentrated, Greek yogurt contains slightly more

protein per serving, thereby helping people stay satiated for longer periods of time. These health

benefits have prompted Greek yogurt’s recent surge in

popularity. In fact, Greek yogurt can be found in an

increasing number of products such as snack food and

frozen desserts. Because consumers reap the nutritional

benefits of Greek yogurt and support those who make

and sell it, therefore farmers and businesses should

continue finding safe and effective methods of producing

the food.

איך נדע? נבדוק האם המשפט מתאים לפסקה שהוא פותח. אבל עוד לפני זה, איך אני יודע שזה משפט ראשון בפסקה? שימו לב שבטקסט המקורי יש indent, כניסה קטנה של השורה פנימה. זה מה שמסמן פסקה חדשה בטקסטים של SAT. עכשיו לתוכן: מעבר למשפט הראשון, הפסקה עוסקת ביתרונות היוגורט. כלומר, המשפט הראשון מכין את הקרקע לפסקה שהוא פותח ומהווה משפט מעבר טוב מהפסקה הקודמת שעסקה באפקטים השליליים. מבין התשובות שאומרות No על המחיקה, תשובות C ו D, השניה נותנת בדיוק את הסיבה שהזכרנו.


שאלות 7, 8 ו 9:

Nutritionists consider Greek yogurt to be a healthy food: it is an excellent source of calcium and protein, serves to be a digestive aid, and it contains few calories in its unsweetened low- and non-fat forms.

מילת היחס של serves היא as ולכן התשובה הנכונה לשאלה 7 היא B. המשפט כולו בנוי על רשימת תכונות חיוביות של היוגורט, רשימה המתחילה לאחר הנקודותיים. הרשימה הולכת ככה: it is an excellent source…, serves as…, and contains. ראיתם מה עשיתי שם? כדי לשמור על אחידות בתוך הרשימה הורדתי את ה it שקדם ל contains, ואז כל שלושת הפריטים ברשימה נשענים על ה it is שלפני הרשימה כולה. תשובה C נכונה. כדי להחליט לגבי 9, שוב צריך את הקשר בין המשפט של 9 לבין מה שקדם לו. המשפט שעליו שאלה 9 מפרט יתרון נוסף של היוגורט ולכן החיבור עם also הוא טוב מאוד. NO CHANGE!

שאלה 10 היא עוד שאלת אוצר מילים בקונטקסט. המשפט אומר שהיוגורט מלא חלבון ולכן עוזר לאנשים להשאר (משהו) לאורך יותר זמן. מה צריך להיות שם? משהו בסגנון ״להשאר שבעים״. המילה המתאימה ביותר היא המקורית. NO CHANGE. שימו לב למילה fulfilled בתשובה B, שאמנם דומה למילה full (מלא), אבל משמעותה ״מוגשם״.


שאלה 11 ואחרונה, סוף סוף. המשפט הוא:

Because consumers reap the nutritional benefits of Greek yogurt and support those who make and sell it, therefore farmers and businesses should continue finding safe and effective methods of producing the food.

אם קראתם את המשפט במלואו, אולי שמתם לב שיש בו שתי מילות קישור - because בתחילת החלק הראשון של המשפט ו therefore בתחילת החלק השני. זו טעות כמובן, כי משפט עם שני חלקים צריך רק מילת קישור אחת כדי לחבר את שני החלקים. משום ש because כבר קיימת במשפט, נצטרך להפטר מ therefore. התשובה הנכונה היא B.

שאלות? דברו איתי!

0 תגובות

!וולקאם

bottom of page