top of page

!וולקאם

נשים ב MBA: איך להגיש מועמדות מנצחת?

החברות והחברים בועדות הקבלה לתכניות MBA בדרך כלל יתעלמו מהאפשרות שנשים וגברים המגישות מועמדות ל MBA הם שונים, כי מדובר בנושא במחלוקת ואף אחד לא אוהב לעסוק בנושאים שבמחלוקת. לאחר שנים של עבודה עם מועמדות ומועמדים ל MBA, אנחנו חושבות שיש הבדלים שכדאי לעסוק בהם, ואנחנו רוצות לעסוק בהן כאן מהזוית שלנו - הנשית. למרות המהמורות בדרך, יש לנו סיבה להיות אופטימיות לגבי המגמה שניתן לראות לגבי נשים ב MBA.

Woman rejoicing after MBA application

ההתקדמות בתחום היא אמנם הדרגתית, אבל משמעותית. בחמישה מתוך ה M7 - שבעת בתי הספר הנחשבים ביותר למנהל עסקים בארה״ב - שיעור הנשים בתכניות MBA הוא מעל 40% (החריגים בשבעה הם MIT Sloan ו Chicago Booth עם 38%). השיאנית בקבוצה, Dartmouth Tuch, הגיעה לסף השוויון עם 49% נשים שיתחילו את מחזור 2022, קפיצה של 7% מהשנה הקודמת. במקומות השני, שלישי ורביעי נמצאים בתי הספר למנהל עסקים של Stanford GSB ו Wharton, שניהם עם 47% נשים, ו Duke Fuqua עם 46%. בנוסף, בשנה שעברה דיווח GMAT על למעלה מ 47% נשים שנבחנו במבחן ב 2019. סקר שערך GMAT ב 2020 העלה כי 84% מהנשים בוגרות MBA העידו כי מצב הקריירה שלהן טוב יותר (או טוב הרבה יותר) לאחר סיום התואר.

Woman exhilarated by her application essay

היעד, כמובן, הוא ייצוג שיוויוני לנשים ב C-Suite. רק 6% מהמנכ״לים של חברות S&P500 כיום הם מנכ״ליות. אז מה עושים? סכמנו כאן כמה מהתובנות שצברנו לאורך השנים לגבי נשים שרוצות להבטיח את מקומן בתכניות ה MBA המובילות.

  1. הציגי בטחון עצמי, אבל בלי פוזה בתכלס מדובר בעצה שטובה לכולם, אבל בממוצע נשים נוטות יותר להיות צנועות יתר-על-המידה ולעיתים כמעט מסרבות להציג במלואן את החוזקות שלהן ו/או יטילו ספק בהשגיהן שלהן. זכרו שחיבור האפליקיישן שלכן הוא המקום לתקשר את הסיפור היחודי שלכן בצורה כנה ובהירה - אל תצפו מועדות הקבלה לקרוא בין השורות. מצאו מנטורית, מאמנת, חברה או יועצת אפליקיישן שמאמינה בכן ושתוכל להחזיק מולכן מראה ולעזור לכן לנסח את הערך הרב שתביאו אתכן לתכניות ה MBA.

  2. שתפי סיפורים גם אם הם נראים לך מובנים מאליהם לאורך השנים קראנו אינסוף חיבורים של מועמדים גברים ל MBA שמספרים על כך שהם היו הראשונים במשפחתם ללמוד בקולג׳, או שהם עבדו במקביל ללימודים בתיכון כדי לממן את הלימודים בקולג׳. מועמדות ל MBA, לעומת זאת, נוטות שלא להציג עובדות דומות. עבור נשים רבות, עובדת היותן ״הראשונות״ או העובדה שהן התגברו על מכשולים בדרכן אינן נתפסות כמיוחדות או יוצאות דופן (אולי כעוד תוצר-לוואי של אפליה מגדרית). בכל מקרה, שווה לך בהחלט לשקול למצב בפרונט את עובדת היותך ראשונה במשהו או היחידה שעשתה משהו בדרך להגשת המועמדות ל MBA.

  3. הוכיחי את היכולות המתמטיות שלך מסיבות שמעבר לתחום של הבלוג הזה, נשים המגישות מועמדות ל MBA נוטות יותר ממועמדים גברים להיות בעלות תארים מתחומי מדעי הרוח והחברה ופחות מהמדעים המדוייקים. זה בעיקר אומר שתצטרכי להשקיע הרבה בחלק הכמותי של GMAT. זה נכון שועדות הקבלה נוטות להחליק קצת ציוני GMAT כמותי כשמדובר בנשים עם פרופילים יוצאי דופן, אבל גם לזה יש גבול - כל תכנית MBA רצינית מחפשת מועמדות ומועמדים שמסוגלים להתמודד עם תכנים עמוסי מספרים וחישובים.

  4. שווקי את עצמך שוב ושוב מחקרים מראים שנשים נוטות יותר לחכות להכרה בהשגיהן מאשר לחתור להכרה הזו אקטיבית. ללמוד לתמצת את הביצועים שלך ולקחת קרדיט עבור השגים הוא אחד הכישורים העסקיים החשובים ביותר, ומכתבי ההמלצה שתכניות MBA ידרשו ממך לספק להם הם אחלה מקום להתחיל לשייף את היכולת הזו. אל תהססי להציג לממליצים שלך את ההשגים שלך, ואל תסתפקי בהצגה כללית, אלא השתמשי בפרטים רלוונטים. כך את למעשה מייצרת את הבסיס עבור הממליצים שלך כך שיקל עליהם לייצר עבור המלצות בעלות ערך. בקיצור: אל תחכי להם - כווני אותם.


Woman thrilled about getting in to university

לסיכום, יש המון נשים צעירות עם ממוצע גבוה בתואר ראשון, השגים מכובדים בקריירה והמון פעילות חוץ-לימודית על שמן, אבל לא כולן מתקבלות ל MBA בתכניות המבוקשות. קחי שליטה בסיפור שלך, כי את במקום הכי טוב לספר אותו לועדות הקבלה ולשכנע אותן שאת המועמדת המתאימה. כמו שאמר דריק בולטון, לשעבר ראש ועדת הקבלה ל MBA ב Stanford GSB, ״תני לנו סיבות מעולות לקבל אותך - אנחנו בצד שלך.״

 

רוצה להגיש מועמדות מנצחת ל MBA? עם למעלה מ 20 שנות נסיון ומסעות הוראה ברחבי העולם, אבי יולזרי עזר לאלפים של מועמדות ומועמדים לעבור בהצלחה את מבחני המיון בדרך אל התואר הנכסף. בין המבחנים שאבי והצוות שלו מכינים אליהם תמצאו את GMAT, GRE, TOEFL, IELTS, PTE, Duolingo, SAT, ACT, IMAT, BMAT ועוד ועוד ועוד. גם אם בפעם האחרונה שלמדתם מתמטיקה או אנגלית אהוד אולמרט היה ראש עיריית ירושלים, אנחנו נדע לכוון אתכם לציון שאתם צריכים. אבל מבחנים זה רק חלק קטן מתהליך הקבלה. עכשיו צריך להוציא מכם את הסיפור האישי שלכם ולהציג אותו בצורה הטובה ביותר, וגם את זה אנחנו עושים הכי טוב שיש.


עם למעלה מ 25 שנות נסיון ומומחיות בגישה בין-תרבותית, מנהלת שירותי היעוץ שלנו אהרונה משכיל היא יועצת האפליקיישן מספר 1 בישראל. במשך למעלה מ 20 שנה היא ניהלה את קרן פולברייט / EducationUSA-Israel, מרכז הייעוץ הרשמי של שגרירות ארצות הברית, המייעץ לסטודנטים לקבלה ללימודים גבוהים בארצות הברית. לאהרונה התמחות בתחום ההשכלה הגבוהה הבינלאומית, תוך היכרות מעמיקה של עולם האקדמיה הישראלי והאמריקאי. לאורך השנים סייעה אהרונה לאלפי ישראלים להציג בהצלחה מועמדות ללימודים בחו״לֹ.


בקיצור, אבי יולזרי הוא one-stop-shop ייחודי בישראל בכל האמור בתהליך הקבלה ללימודים בחו״ל. אנחנו עוזרים ללקוחותינו בכל מה שצריך - יעוץ הכנה למבחני המיון הרלוונטים, איתור והגשה למלגות רלוונטיות, מחקר ובחירת האוניברסיטאות ותכניות הלימודים המתאימות, ניסוח application essays שיוציאו מכם את המיטב ועוד. נשמח לדבר אתכם כדי לבדוק איך אנחנו יכולים לקדם את המועמדות שלכם ללימודים באוניברסיטה עליה אתם חולמים ולהפוך את המועמדות לקבלה ולהודעות ווטסאפ מרובות לבבות וסימני קריאה. שלחו לנו הודעה כאן באתר או ווטסאפ או מייל ובואו נדבר על זה.


0 תגובות

!וולקאם

bottom of page