top of page

!וולקאם

ציון GMAT: איך לקבל ב GMAT לפחות 655 כולל או 79 כמותי? חמישה טיפים

עודכן: 11 במרץ

ואפתח בהידעתן. הידעתן שממוצע GMAT של המתקבלות והמתקבלים ל MBA בסטנפורד וב-וורטון הוא בהתאמה 733 ו 722 (מה שמקביל לציונים 685 ו 675 בהתאמה בגרסה המקוצרת של ג׳ימט פוקוס)? הידעתן שאפילו כדי להתקבל ל MBA בתל אביב צריך GMAT כמותי של 79 לפחות (בסקאלה הנוכחית של 60 עד 90)? ובכן הנה חמישה טיפים שיעזרו לכם לקבל את ציון GMAT הגבוה ביותר שאתן יכולות.

אולי עוד רגע לפני כן נזכיר שהחל ב 2024 מבחן GMAT מתנהל בגרסה מקוצרת המכונה GMAT Focus. עם הקיצור של המבחן השתנו גם סקאלות הציונים האפשריים. ציוני הפרקים הם עכשיו כאמור בטווח של 60 עד 90 נקודות (בקפיצות של נקודה), ואילו הציון הכללי במבחן הוא עכשיו בטווח ציונים של 205 עד 805 (בקפיצות של 10 נקודות).

זה נשמע לא רחוק מהטווח הקודם (200 עד 800), אבל השינויים בחלוקת הציונים לאחוזונים הם כן משמעותיים. כך בדוגמאות שראינו קודם, מה שפעם היה 730 הוא עכשיו 685. למעשה, אם שמעתם שמישהו (נגיד אני) קיבל יותר מ 700 במבחן ג׳ימט פוקוס, הרי שזה חריג ביותר - 705 בסקאלה החדשה מקביל ל 750 בסקאלה הקודמת. ועכשיו באמת לחמישה טיפים שיעזרו לכם לקבל את ציון GMAT הגבוה ביותר שאתן יכולות.

ציון 45 ב GMAT

  1. קחו מספיק זמן ללמוד. כמה זמן לוקח ללמוד ל GMAT? כמו כמעט כל דבר אחר, זה תלוי. מה שכן, אנשים לוקחים בממוצע 150 - 200 שעות כולל הכל (80 - 120 שעות לכמותי בלבד). זה אומר משהו כמו 15 שעות שבועיות כפול 12 שבועות למידה או אפילו 20 שעות כפול 10 שבועות. למי מכם שלומדים רק לג׳ימט כמותי קחו בחשבון כשמונה שבועות של 10 שעות בשבוע. יש כאלה שעושים את זה בפחות מזה, אבל הם לא רבים. אז תעשו לעצמכם טובה ותכננו מספיק זמן מראש כדי שלא תתקעו ותתבאסו ברגע האחרון. זה נכון לכולם, אבל בעיקר למי מכם שעובד במשרה מלאה ומתכנן להמשיך לעשות זאת לצד הלמידה למבחן. האם אתם יכולים להתחייב ל 15 - 20 שעות למידה בשבוע? קראו עוד: טיפים להצלחה ב GMAT כמותי

  2. לבד או לא לבד? זאת השאלה. או לפחות אחת השאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם בבואכם להתחיל ללמוד ל GMAT. יש מי שיכולה ללמוד לבד לחלוטין ולקבל 655 פלוס במכה הראשונה, אבל מעשרים שנות נסיוני, זה לא הרוב המכריע. כולנו צריכים לפעמים קצת הכוונה, קצת מוטיבציה וקצת מי שיתן לנו בראש. לכן אני מציע שתי צורות להתכונן ל GMAT - בלמידה עצמית עם מערכת למידה אונליין מצוינת, או בשיעורים פרטיים אחד-על-אחד אונליין (הכוללים גם את מערכת הלמידה). קראו עוד: מבחן GMAT - מועדים והרשמה

  3. אל תמרחו זמן לפני שמתחילים ללמוד. לא מעט אנשים מתקשרים אליי כדי לברר על הכנה למבחן ואז אומרים לי אני אתחיל ללמוד לבד ואז נלמד ביחד. אין לי שום דבר נגד ללמוד לבד כמו שקראתם בסעיף הקודם, וזה אפילו יכול להיות מאוד מתאים לאנשים מסויימים. פשוט מה שקורה הרבה פעמים זה שאנשים לוקחים שבועות כדי להמרח על ללמוד חוקים בגאומטריה או את נוסחאות הכפל המקוצר או את כללי התחביר באנגלית, וזה מבלי שהם יודעים מה מזה חשוב ומה פחות. בנוסף הם לא משלבים את הלמידה של הבסיס עם תרגול שאלות מבחן מתאימות וכך מבזבזים זמן יקר לריק. הכנה נכונה למבחן כולל שילוב של כמה ערוצים במקביל - בנייה של הבסיס עם תרגול שאלות מבחן ואחר כך עבודה על מבחני דמה פלוס המשך בסיס ותרגול שאלות. ככה עובדים יעיל. קראו עוד: מבנה מבחן GMAT - מה הולך שם?

  4. זהו את נקודות החולשה שלכם. חבל לבזבז זמן על דברים שאתם כבר עושים טוב, אבל אנשים באופן טבעי נוטים ללכת ולעבוד על דברים שהם כבר טובים בהם כי זה יותר כיף מאשר לשפר את הצדדים החלשים. זה טבעי אבל לא תורם לציון הסופי, כי מהדברים שאתם טובים בהם לא יכולות לצמוח עוד הרבה נקודות. אתם חייבים לזהות את נקודות החולשה שלכם - נושאים שאתם לא סגורים על הבסיס שלהם, קריאה מהירה מדי של השאלות בלי ניתוח של הדברים לפני שאתם מנסים לפתור, פתרון מבחני דמה בלי שיש לכם אסטרטגיית זמן (pacing), ואלה רק כמה מהדברים שאנשים נופלים עליהם. לא מצליחים לזהות לבד את נקודות החולשה שלכם? אולי זה זמן להתייעץ עם איש נחמד עם קרחת וזקן. קראו עוד: ספר GMAT כמותי חינם!

  5. אל תוותרו על מבחני דמה (סימולציות). לא חייבים לעשות סימולציות לפני שניגשים לג׳ימט, אבל למי מכן שרוצה ציון מפוצץ על המכה הראשונה, כמעט אי אפשר לעשות את זה בלי לפחות שני מבחני דמה טובים בדרך. באתר GMAT עצמו יש לכם שני מבחני דמה חינמיים, ואם תצטרכו, תוכלו לרכוש שם עוד ארבעה מבחנים נוספים. בכל מקרה, המבחן עצמו הוא הרבה יותר מהבסיס של המתמטיקה והאנגלית ומי שרק לומד בסיס וגם מי שמתרגל המון אבל לא עובד עם זמן ולא עובד עם פרקים שלמים בדרך כלל נופל בנסיון הראשון. רק דרך עבודה עם סימולציות תוכלו לתרגל את הדברים כמו שהם במבחן האמיתי. הדבר נכון בעיקר לפרקים הכמותי והמילולי של GMAT, שהם לא רק ממוחשבים אלא גם אדפטיבים ונוראיים באופן כללי.



ציון GMAT

 

עד כאן חמישה טיפים להצלחה במבחן GMAT. רוצים להתייעץ? צרו קשר. אני כאן בצ׳אט ואני בווטסאפ ואני במייל אז אל תגידו לא ידענו. כל הפוסטים שלי על מבחן GMAT נמצאים כאן וקבוצת לימודים בחו״ל שלי נמצאת כאן, אז בואו ובואו.

!וולקאם

bottom of page