top of page

!וולקאם

מבחן GRE לדוגמה

אם אתם מתכננים להתקבל לתואר שני או שלישי בארה״ב, רוב הסיכויים שעליכם להבחן במבחן GRE. כדי להבין מה בכלל רוצים מהחיים שלכם במבחן הזה ולקבל הערכה של הרמה ההתחלתית שלכם, מומלץ לעשות מבחן GRE לדוגמה. אולי תתפלאו לשמוע, אבל הרבה אנשים שלומדים ל GRE חוששים לעשות מבחן GRE לדוגמה בתחילת ההכנה שלהם, משום שהם בטוחים שהציון שלהם במבחן הראשוני הזה, לפני שהם בכלל התחילו בהכנה למבחן, לא יהיה מזהיר. ובכן, הם צודקים, אבל זו לא סיבה לא להתחיל את ההכנה ממבחן לדוגמה. המטרה של המבחן הזה היא לא לקבל ציון מעולה, אלא לתת לכם תחושה לגבי איך המבחן עובד בכלל. ככה גם תדעו האם אתם רחוקים מאוד (או לא מאוד) מציון היעד. כך תדעו איזה סוג של הכנה אתם צריכים - האם עדיף לכם להתכונן ל GRE לבד? אולי עדיף לכם להעזר במורה פרטי ל GRE או בקורס GRE אונליין?


מבחן GRE לדוגמה

איפה מוצאים מבחן GRE לדוגמה?

עכשיו משהשתכנעתם שחשוב להתחיל בהכנה ל GRE ממבחן פתיחה, איפה מוצאים מבחן שכזה? אתר ה GRE אמנם מציע לכם שני מבחנים מלאים בחינם (אותם תקבלו לאחר שתפתחו חשבון באתר המבחן, בו גם עושים את ההרשמה ל GRE), אבל אני ממליץ לכם לא לגעת במבחנים האלה בתחילת הלמידה. כדאי להשאיר אותם לסוף הלמידה, לקראת המבחן האמיתי. זאת משום שהמבחנים של GRE מדמים הכי טוב את המבחן האמיתי, אבל יש לכם רק שניים כאלה, אז חבל לשרוף אותם בהתחלה.


חברת Manhattan Prep היא חברה אמריקאית ידועה בתחום ההכנה למבחני קדם אקדמיה כמו GRE ו GMAT, ומבחני GRE לדוגמה באתר שלה הם קרובים מאוד למבחן האמיתי גם ברמת השאלות הבודדות וגם מבחינת האלגוריתם האדפטיבי. יתרון גדול של הסימולציות האלה על המבחנים הרשמיים באתר GRE הוא הניתוח שאתם מקבלים בסוף המבחן - המבחנים של מנהטן מראים לכם לא רק אם עניתם נכון או טעיתם בכל שאלה, אלא גם כמה זמן הקדשתם לכל שאלה (מה שמאפשר לראות אם אתם נתקעים ובאיזה סוג שאלה) וגם תקבלו פתרון מלא לכל אחת מהשאלות בפרקים הכמותיים והמילוליים.


כמה מבחני GRE לדוגמה (סימולציית GRE) צריך לעשות במהלך ההכנה למבחן?

התשובה אמנם משתנה מעט בין נבחנים שונים, אבל רוב הנבחנים ב GRE עושים ארבעה עד שישה מבחנים שלמים לאורך הלמידה למבחן - אחד בהתחלה, אחד באמצע ושניים עד ארבעה נוספים לקראת המבחן האמיתי. באתר של מנהטן יש אפשרות לרכוש חבילה של שישה מבחנים בחמישים דולר (למעשה מדובר במבחן החינמי פלוס חמישה נוספים). יחד עם שני המבחנים החינמיים של GRE, יש לכם שמונה מבחנים לדוגמה. אין סיבה לעשות יותר משמונה מבחנים.


אני פוגש לא מעט תלמידים שקונים מבחנים לדוגמה מכל מיני מקורות ועושים לפעמים עשרה ומעלה מבחנים. אין טעות גדולה מזו - מי שמתחיל לעשות מבחנים שלמים בקבלנות יגלה שהוא לא באמת משתפר בציון שלו, כי עיקר בלמידה צריכה להעשות בתרגול בין המבחנים. המבחנים אמורים לעזור לזהות נקודות חולשה, שאותם אתם צריכים לחזק לפני שתעשו שוב מבחן שלם. רק ככה תוכלו לראות גרף שיפור בין תוצאות המבחנים.


ומה עושים עם הציונים של כל מבחן לדוגמה?

לאחר שסיימתם מבחן GRE לדוגמה, שתו מים וקחו הפסקה של רבע שעה. בסיומה, התיישבו שוב מול המחשב שלכם והתחילו בתהליך התחקור של המבחן והפקת הלקחים. כל התחקור להתבצע בשני ערוצים במקביל: ברמת התוכן וברמת ניהול הזמן.


בערוץ התוכן, עליכם לעבור על כל השאלות - בדגש על הטעויות - ולהבין מדוע טעיתם. האם זה משום שלא שמתם לב לנקודה מסוימת? משום שלא הבנתם את השאלה? משום שלא הצלחתם לתרגם את הניסוח המילולי למשוואה? משום שלא זכרתם את נוסחת שטח מעגל? משום שנתקלתם בפרקים המילוליים במילים שלא ידעתם? סווגו את הטעויות בכמותי ובמילולי לקטגוריות כנ"ל ותוכלו לדעת מה עליכם לשפר להמשך.


בערוץ ניהול הזמן, עליכם לשים לב האם נתקעתם על שאלה אחת או יותר. יש לזכור שבפרקים המילוליים יש לכם 30 דקות ל 20 שאלות ובפרקים הכמותיים 35 דקות ל 20 שאלות, כלומר ממוצע של דקה וחצי ודקה ארבעים וחמש לשאלה, בהתאמה. ברור שאם נתקעתם, הזמן ששרפתם יבוא על חשבון שאלות שלא תספיקו בסוף הפרק, וכך הציון שלכם ירד משמעותית.


קורס טופל

לאחר תחקור מקיף, חזרו אל הבסיס ושפרו את מה שצריך לפני שתעשו מבחן נוסף. איך לומדים את הבסיס? ישנם מקורות חינמיים באינטרנט, כמו למשל האתר Khan Academy, ישנם ספרי הכנה ל GRE ויש את קורס GRE אונליין שלי, שסוגר לכם את כל הפינות, כולל כל הבסיס בסרטוני וידאו פשוטים וברורים עם המון דוגמאות, כולל אלפי שאלות תרגול לפי נושא כדי לחזק את השליטה שלכם בבסיס שלמדתם דרך הסרטונים וכולל את הסימולציות של מנהטן. נהדר!


ומה עכשיו?

גשו לאתר של מנהטן לפתוח שם חשבון ולעשות מבחן ראשון. רוצים עצות טובות לגבי הכנה למבחן? דברו איתי בהודעה כאן באתר או בווטסאפ. רוצים להתחיל ללמוד למבחן באמצעות קורס GRE אונליין המשוגע שלי? כאן כל הפרטים.

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

!וולקאם

bottom of page