top of page

!וולקאם

איך ללמוד נכון למבחן GMAT?


איך ללמוד ל GMAT?

איך ללמוד נכון למבחן GMAT

בחינת ה- GMAT היא תנאי קבלה לתוכניות MBA בישראל ובחו"ל. הבחינה מורכבת מארבעה חלקים: מילולי, כמותי, IR (המשלב מילולי וכמותי) וחיבור. רוב התוכניות בישראל, כדוגמת אלה של אוניברסיטת תל אביב, האוניברסיטה העברית, בר אילן והמרכז הבינתחומי, דורשות ציון כמותי בלבד. תוכניות אחרות, כדוגמת אלה של אוניברסיטת חיפה ואוניברסיטת בן גוריון, דורשות ציון מילולי וכמותי. תוכניות MBA בארץ לא משתמשות בחיבור ובפרק ה-IR כפרמטרים להערכת מועמדים. במאמר זה נתרכז בהכנה אפקטיבית לחלק הכמותי המתאימה לרוב המועמדים הניגשים לתוכניות MBA בישראל.


 

חיזוק יסודות והסרת חלודה

בהנחה שיש זמן מספיק להכנה – לפחות 3 חודשים – חשוב להקדיש לפחות שבועיים להסרת חלודה. אם לא נגעת באלגברה ואינך זוכר כיצד לפתור משוואה בנעלם אחד, להכפיל שברים או להמיר שבר למספר עשרוני – עליך לוודא שהיסודות הללו איתנים דיים לפני שתעבור לחומר המתקדם יותר. אחד המשאבים הטובים ביותר למטרה זו הוא אתר Kahn Academy, המספק סרטונים ותרגול בחינם לנושאים בסיסיים ואף לבחינת ה- GMAT עצמה. באתר זה ניתן ללמוד את יסודות האלגברה באמצעות תוכנית עבודה מסודרת הנותנת פידבק על התקדמותך בחומר.


 

איך לבנות תוכנית למידה?

תוכנית למידה אפקטיבית משתנה בהתאם לרמת הנבחן, כמות הזמן הפנוי במהלך השבוע ובסוף השבוע והציון הנדרש. רצוי לרכוש ספר הכנה רשמי של חברת GMAC וכן גישה לסרטוני וידאו שמסייעים בקליטת החומר. קיימות חברות נוספות המספקות חומרי לימוד ברמה גבוהה, כאשר הספר GMAT FOR DUMMIES, המציע היכרות מתומצתת עם החומר, הוא האפקטיבי ביותר למי שמתרכז בחלק הכמותי, אך אינו תחליף לספר GMAC הרשמי. מומלץ שלא לדחוס את כל הלמידה ליום אחד, אלא לתרגל גם במהלך השבוע כדי שהחומר ייקלט באופן אורגני יותר. רוב המועמדים בוחרים להשקיע 5 שעות במהלך השבוע ועשר שעות בסוף השבוע (כמובן שמספר זה נתון לשינוי בהתאם לפרמטרים המצוינים לעיל). כדי לבנות תוכנית למידה מסודרת, מומלץ לקחת את הרשימה המלאה של הנושאים בבחינה (רשימה של החומר הנדרש לבחינה נמצא באתר www.mba.com). מומלץ לחלק את הנושאים על-פי רמת שליטתך בחומר הנלמד, ולאחר מכן להקציב כמות זמן מוגבלת לכל נושא. עם זאת, חשוב להבין אילו נושאים נפוצים יותר ואילו נושאים נחשבים יותר "אקזוטיים" (כמו הסתברות וקומבינטוריקה), וכן להשקיע את הזמן הרב ביותר בנושאים הנפוצים יותר. לעתים קרובות קורס GMAT מספק את האופציה הטובה ביותר, היות וקורסים עובדים ע"פ תוכנית עבודה מובנית שחוסכת זמן רב ומתרכזת במה שהכי חשוב. בנוסף, בתור הכנה מקדימה, כדאי לקרוא על המבחן ולהתחיל להכיר אותו. יש אתרים רבים בהם תלמידים מספרים איך למדו למבחן, כמה זמן השקיעו, מה עשו ומה עזר להם, נותנים טיפים למבחן ומספרים על שיפור ציון. עדויות אלו יעזרו לכם להבין במה מדובר מבחינת השקעה ועבודה. קחו בחשבון שמדובר בדרך כלל בחודשיים-שלושה לפחות של למידה אינטנסיבית. מרבית התלמידים צריכים להקדיש 10-20 שעות שבועיות ללמידה בשבוע - כשעתיים לימוד ביום בנוסף לימים ארוכים ומרוכזים יותר בסוף השבוע.


 

דע את האויב - סימולציות GMAT

בחינת ה-GMAT ידועה (לשמצה) בטריקים הרבים שלה. חשוב להתמודד עם שאלות רשמיות ככל האפשר על-מנת להכיר את סגנון השאלות ואת האסטרטגיות השונות להתמודדות עם שאלות מאתגרות יותר, וכן טקטיקות לחסכון בזמן בשאלות פשוטות יותר. חשוב לזכור שהבחינה היא אדפטיבית – אין אפשרות לדלג על שאלות ולחזור אליהם מאוחר יותר – ותפקוד לקוי במספר שאלות ברצף מוריד את הציון משמעותית. כמו כן, במידה ולא עונים על כל השאלות בכל פרק, הציון יורד בהתאם. סימולציות הן הדרך האפקטיבית ביותר להכיר את מבנה הבחינה, רמת השאלות ולבנות בהתאם את הסיבולת (כמו בחדר כושר) למאמץ אינטלקטואלי ממושך, כ-75 דקות לחלק הכמותי בלבד. באתר הרשמי של חברת GMAC ניתן להוריד תוכנת סימולציות הבנויות באופן זהה לבחינה האמיתית. כמו כן, חברת MANHATTAN PREP מציעה סימולציות טובות (www.manhattanprep.com). סימולציות הן אינדיקציה מצויינת לתפקוד בבחינה, ועשויות לחסוך לך 250$ אם אינך מוכן וזקוק לתרגול נוסף. במידה ולא ענית על שאלה נכון, חשוב מאוד להבין מדוע. כמו כן, חשוב לנתח את תוצאות הסימולציות כדי להבין אילו נושאים חלשים יותר. מומלץ להתייעץ עם מרכז רשמי להכנה ל-GMAT לפני התחלת הלמידה.


 

איך להתכונן לג'ימט - בקבוצה, עם מורה פרטי או ללמוד לבד ל-GMAT?

עליכם לבדוק מהי הדרך הטובה ביותר בשבילכם להתכונן. האם אתם מעדיפים ללמוד לבד, עם מורה פרטי לג'ימט, או בקבוצה. קיימות אפשרויות רבות ולהן יתרונות שונים. אל תנסו לקצר תהליכים או לבחור מה שמתאים למישהו אחר, אלא חישבו מה מתאים לכם, ללו"ז שלכם, למטרות שלכם ולאופי הלמידה שלכם.


 

הסרת חלודה ג'ימט

כבר לפני תחילת הלמידה למבחן, כדאי לשפר יסודות מיומנויות בסיסיות. איך להתכונן למילולי? להתחיל לקרוא הרבה באנגלית ולרענן יסודות דקדוקיים. זה יביא אותכם לקורס ברמת פתיחה טובה. איך ללמוד לכמותי? גם כאן, ניתן להתחיל לרענן ידע מתמטי בסיסי שיעזור לכם ליישם את שיטות העבודה שתלמדו בקורס הכמותי ולעבוד בצורה בטוחה וזריזה יותר.


 

היכרות עם המבחן

כדאי גם לפתור שאלות לדוגמא ומבחן GMAT לדוגמא. בחינת ג'ימט לדוגמא תעזור לכם להבין מהי רמתכם ההתחלתית, מהן נקודות החוזק והחולשה שלכם, ואיזו צורת למידה תתאים לכם ביותר. למשל, תלמידה שחזקה מאוד בכמותי אבל חלשה במילולי תעדיף אולי קורס מודולרי בו ניתן ללמוד קורס מילולי מלא פלוס שיעורים פרטיים ממוקדים ומותאמים אישית בכמותי. לעומתה, תלמיד שמתקשה בחלק הכמותי יחפש קורס שיתקדם בקצב שלו ויאפשר לו לחזור ולחזק את היסודות, במקום לשבת בקבוצה גדולה של תלמידים שרצה בקצב מהיר ובה הוא עשוי למצוא את עצמו מאחור.


 

חומרי לימוד איכותיים

אם חשוב לכם להתכונן למבחן ג'ימט בצורה הטובה ביותר, ובמיוחד אם אתם לומדים לבד לבחינת GMAT, יש להקפיד על איכות הסימולציות והשאלות לתרגול. חשוב לוודא שיש מספיק חומר לימוד ומספיק תרגול, אבל החומרים חייבים להיות אמינים, מעודכנים, ומייצגים. זה חשוב כדי שלא יהיו הפתעות במבחן, וכדי שנכיר לעומק לא רק את הידע שהמבחן בודק, אלא גם את האופן בו בודקים נושאים מסוימים את הסגנון, את המסיחים, ואת המודל האדפטיבי. למשל, הסימולציות בסוף חייבות לכלול תרגול סימולציות רשמיות של ה-ETS, שהן המייצגות ביותר, גם מבחינת מהימנות המבחן וגם מבחינת ציון.


 

כמה זמן ללמוד ל-®GMAT

כשלושה רבעים מהנבחנים לוקחים לטובת ההכנה לבחינה למעלה מחודש. 28% מתכוננים בין חודש לחודשיים, 25% בין חודשיים לשלושה ו 23% נוספים מתכוננים למעלה משלושה חודשים. לבסוף, רבע מהנבחנים מתכוננים פחות מחודש.


 

האנגלית שלי טובה, אז מה אני כבר יכול ללמוד מהקורס חוץ מאיך לפתור תרגילים?

גם מי שיש לו אנגלית מעולה יכול ללמוד ולהשתפר בקורס. יש הבדל בין אוצר המילים ויכולות השפה שלכם באנגלית בשיחה רגילה, קריאת ספר או עיתון ובין יכולות האנגלית שלכם בזמן שאתם פותרים מבחן תחת לחץ זמן. הקורס מאפשר לכם גם ללמוד את המילים הנכונות שצריך לבחינה וגם לתרגל את האנגלית שנדרשת מכם, בקריאה, הבנה וכתיבה - כך שתצליחו בבחינה.


 

יש שאלות חינם חינם ל-®GMAT באינטרנט, אז למה אני צריך את הקורס או הספרים שלכם?

כמו בכל דבר אחר, גם בשאלות ל-®GMAT האינטרנט הוא מקור מידע עצום ותוכלו למצוא אלפי שאלות חינמיות בחיפוש קצר בגוגל. הבעיה עם השאלות שניתנות חינם היא שאיכות השאלות ירודה מאד ולכן אי אפשר באמת ללמוד מהן לבחינה ולצפות להוציא ציון גבוה. רק שאלות שמפרסם ה-GMAC, הגוף הרשמי שכותב את השאלות לבחינה ואחראי עליה, הן שאלות שבאמת ניתן לסמוך עליהן וללמוד מהן לבחינה עצמה עם רוצים להצליח. בספרים שאנחנו מוכרים ובקורסים שלנו אנחנו מקפידים מאד לעבוד רק עם שאלות שפורסמו על ידי ה-GMAC, מחולקים לרמות ומשולבים בלמידה לאורך הקורס בהתאם להתקדמות בחומר הלימוד ובהבנה שלכם. אנחנו פותרים איתכם אלפי שאלות אמיתיות במטרה שביום הבחינה תגיעו מוכנים.


 

מה זאת אומרת בדיוק "מבחן אדפטיבי"?

לבחינת ה-®GMAT הממוחשבת יכולת ייחודית, זהו מבחן אדפטיבי - כלומר, הוא מנסה להתאים את רמת השאלות שהוא מציג לרמת הנבחן שמולו. באמצעות סדרה של שאלות ברמות משתנות במהלך הבחינה המחשב קובע את רמת הנבחן שמולו וכך מתאים המבחן את עצמו לנבחן.

האלגוריתם של הבחינה מבצע את ההתאמה לרמה בתאם לתשובות שאתם נותנים בשאלות קודמות, כך שאם טעיתם הרמה בשאלה הבאה יורדת ועם צדקתם הרמה עולה (כל פעם בקצת), ככה האלגוריתם מתכוונן לרמתו של הנבחן שמולו, כל פעם מחדש. האדפטיוביות נכונה לכל חלקי המבחן למעט חלק החיבור.

בנוסף, לאחרונה נוספה האפשרות לבחור את סדר הפרקים בבחינה עצמה, ולכן באפשרותכם להתכונן מבעוד מועד לבחינה, באופן בו אתם מכניסים לחישוב ולשקלול הזמן שלכם, גם את סדר הפרקים שיועיל לכם במיוחד, ויאפשר לכם להשיג את הציון שאתם מצפים לו.


 

תוך כמה זמן מקבלים את ציוני הבחינה?

מכיוון שמדובר בבחינה ממוחשבת את הציון מקבלים במקום, זה כולל את ציון החלק הכמותי, החלק המילולי, הציון המשולב וציון ה-IR. הציון היחיד שלא מקבלים במקום, אלא לאחר כשבועיים-שלושה ממועד הבחינה, הוא הציון על חלק החיבור אותו מקבלים בהודעת אימייל.


 

איך נרשמים למבחן? ואיפה נבחנים?

יש 2 דרכים להירשם למבחן ה-®GMAT, באינטרנט או בטלפון. רישום באינטרנט מתבצע דרך האתר הרשמי בקישור הזה, דרכו תוכלו להירשם לבחינה במועד המתאים לכם. האפשרות השנייה היא רישום באמצעות שיחת טלפון למרכז הבחינות והרישום שנמצא בבריטניה בטלפון 441618557219. בכל דרך שתבחרו - עלות הרישום לבחינה היא 250$.

הבחינה מתקיימת היא מתקיימת פעמיים בשבוע (ב-08:00 בבוקר וב-12:00 בצהריים) ברמת גן, במגדל ב.ס.ר. 1, קומה 9 (דרך בן גוריון 2) במשרדי חברת Pearson Professional Center. ניתן לגשת עד 5 פעמים בשנה לבחינה, כאשר צריך להיות מרווח מיניאלי של 31 ימים קלנדריים בין בחינה לבחינה.


 

מדוע רוב הישראלים לומדים בקורס הכנה ל-®GMAT?

ניתן היה לצפות שהישראלים בעלי תואר ראשון ינצלו את היתרון היחסי שנרכש בזכות המבחן הפסיכומטרי שעשו, ויגשו ל-®GMAT ללא קורס הכנה. בכל זאת, ניתן לראות שרוב הישראלים בוחרים להתכונן ל-®GMAT באמצעות קורס הכנה, ולכך מספר סיבות:

1. המבחן הפסיכומטרי הישראלי שונה מבחינת ה-®GMAT, שמציבה רף גבוה יותר באופן משמעותי מבחינת רמת הקושי, ומכילה נושאים שרוב הנבחנים הישראלים לא ראו מימיהם. הרף הגבוה מתבטא הן מבחינת נושאי הבחינה, כגון פונקציות, סטטיסטיקה תיאורית, מספרים שלמים ועוד, והן מבחינת פורמטים מאתגרים של שאלות כגון Data Sufficiency, Critical Reasoning ועוד.

2. במשך שנות קיומו, הוכיח קורס ההכנה של אבי יולזרי שהוא משפר את המיומנויות והחשיבה הדרושות לשם הצלחה בג'ימט. יש לזכור כי המבחן אינו בודק בקיאות בחומר מתמטי או בשפה האנגלית אלא יכולת הצלחה עתידית בלימודי מינהל העסקים, כלומר - הבחינה בודקת חשיבה ויכולות ניהול ולא חישובים או ידע. לשם המחשה, הנבחן הממוצע לא זקוק לקורס שלי כדי ללמוד משפטים בגיאומטריה (שאותם הוא יכול ללמוד מכל ספר או אתר אינטרנט), אך הוא יקבל בקורס את גישת החשיבה המוכחת של המותאמת לשאלות גיאומטריה במבחן ספציפי זה.


 

מהם יתרונותיו המרכזיים של הקורס?

לקורס שלי למבחן ®GMAT מספר יתרונות שיובילו אתכם אל ההצלחה.

1. מסגרת לימודים

2. פיתוח גישת חשיבה מותאמת בחינה

3. מיקוד בנושאים החשובים בבחינה

4. חיזוק נושאים חלשים

5. תרגול אינטנסיבי

6. חומרי לימוד עדכניים ממועדי הבחינה האחרונים - חומרי הלימוד של הקורס עומדים בסטנדרטים הגבוהים בעולם. עובדה זו חשובה במיוחד בבחינה כמו ®GMAT, שהציון המשוקלל שלה נמדד ביחס לנבחנים בכל העולם, ומכאן - התחרות קשה, ואין ספק שקורס הכנה מעולה, מעלה את הסיכויים לקבל ציון גבוה יותר בבחינה.


 

האם ניתן להתכונן ל-®GMAT באופן עצמאי?

יש מי שמחליט להתכונן לבד לבחינה וחלק מהבוחרים לעשות זאת אף מצליח בכך. אלה שקולים לנבחנים שקיבלו 750 בפסיכומטרי ללא הכנה מוקדמת או מספקת. אם אתם באמת משוכנעים שאתם נמנים על אותם יחידי סגולה – יכול להיות שבאמת חבל על זמנכם ועל כספכם, ואין לכם טעם בלמידה בקורס.

כידוע, רובם המוחלט של הנבחנים אינו כזה, ועליהם ללמוד במסגרת, באופן רציני ולאורך זמן. גם תלמידים בעלי נתוני פתיחה מרשימים ושאיפות גבוהות לא מסכנים את קבלתם למוסדות הנבחרים, משום שהם יודעים שהם מצויים בתחרות קשה וגלובלית עם דומים להם.

למידה עצמאית כרוכה בסיכון, בייחוד לנוכח חוסר ההיכרות של הנבחן הישראלי עם אופי מבחן ה-®GMAT וחוסר הבנה של מאפייניו המיוחדים. קורס ההכנה שלי מאפשר לתלמיד המתכונן לג'ימט למצות את מלוא הפוטנציאל האישי ולהימנע מלקיחת סיכון מיותר.

העובדות במקרה זה מדברות בעד עצמן: רבים מתלמידי ה GMAT שלי התקבלו ולומדים היום באוניברסיטאות מובילות בארץ ובעולם: אוניברסיטת תל-אביב, האוניברסיטה העברית, טכניון ועוד (בישראל) כמו גם ב-Harvard ,INSEAD ,Wharton ושאר מוסדות ה-Ivy Leaque.


 

איך נקבע הציון ב ®GMAT ?

הציון הכללי נקבע לפי הציונים בפרק הכמותי ובפרק המילולי ונע בין 200 ל-800 נקודות.

לכל אחד מהפרקים, הכמותי והמילולי, נקבע ציון נפרד, הנע באופן רשמי בין 0 ל-60 נקודות.

לפרק החיבורים ניתן ציון נפרד הנע בין 0 ל-6 נקודות, ולפרק ה Integrated Reasoning ניתן ציון נפרד הנע בין 1 ל-8 נקודות. ציונים אלה אינם משפיעים על הציון הכללי. לפרטים נוספים על ציוני ג'ימט לחצו כאן.


 

לכמה זמן תקף הציון של ®GMAT?

תוקפו של ציון ה-®GMAT הוא 5 שנים. במהלך תקופה זו ניתן לדווח על הציון לאוניברסיטאות בחו"ל (באמצעות מנגנון הדיווח של Pearson VUE בעלות של 28$ לכל אוניברסיטה) ולכל האוניברסיטאות והמכללות בישראל, במתכונת הנדרשת על-ידי המוסד הרלוונטי.


 

בתנאי הקבלה של תכנית מנהל העסקים מצוין כי עלי להגיש רק את הציון הכמותי בבחינת ה-®GMAT. מה עושים במקרה כזה?

לפני הכול, בדוק האם הכוונה היא לתנאי הקבלה לכל מסלולי הלימוד במינהל עסקים במוסד הלימודים המבוקש או רק למסלול ספציפי. כמו כן, כדאי לזכור: לא מומלץ להירשם רק למוסד אקדמי אחד או לתכנית אחת של מנהל עסקים.

ההרשמה לבחינה היא למבחן המלא ובמהלך המבחן יש לפתור את המבחן במלואו - אין אפשרות להירשם לחלק הכמותי בלבד.

משמעות הדרישה לציון כמותי בלבד, היא שבמבחן עצמו יש להתמקד רק בפיתרון הפרק הכמותי - ובהתאם לכך, גם ההכנה לבחינה צריכה להתמקד בפרק זה. בשאר הפרקים ניתן לבחור תשובות באקראי ולהתקדם הלאה.

חשוב לקחת בחשבון שהציון המלא משוקלל על סמך הפרק הכמותי והמילולי ביחד. אם חלק ממוסדות הלימוד אליהם נרשמת דורשים ציון מלא, או אם קיימת אפשרות שתגיש בקשה ללימודים בחו"ל, כדאי להתכונן ולפתור את המבחן המלא. ציון גבוה בפרק הכמותי לבדו אינו מאפשר קבלה לחו"ל, ויש לעשות מבחן חוזר ולהגיע בו לתוצאות גבוהות בכל חלקי המבחן.


 

ניגשתי ל-®GMAT והרגשתי שלא הצלחתי. מה עושים?

ראשית, בשל אופיו האדפטיבי של מבחן ה-®GMAT, אין דרך לדעת במהלך המבחן מה תהיה התוצאה הסופית.

שנית, בסיום הבחינה ניתנת לכם האפשרות לבחור אם לקבל ציון עבור הבחינה או לא. אם תבחרו שלא לקבל את הציון, המוסדות האקדמיים לא ידעו מה ציונכם בבחינה, ובמקרה שתהיו מעוניינים תוכלו גם לאחזר את הציון תוך 60 יום. אפשרות זו אינה מומלצת - עקב אופיו האדפטיבי של ה-®GMAT תחושותיו של הנבחן עשויות להיות מטעות, ויכול להיות שהצלחתם מבלי שאתם מודעים לכך.

טיפ נוסף - מכיוון שהאוניברסיטאות מודעות למספר הפעמים שניגשתם ל-®GMAT, מומלץ להתכונן היטב כבר לבחינה הראשונה, ולא לנסות לגשת לא מוכנים "רק כדי להתנסות".


 

כמה פעמים ניתן לגשת ל-®GMAT?

ניתן לגשת ל-®GMAT פעם אחת בכל 16 ימים קלנדריים, לא יותר מ-5 פעמים בשנה ולא יותר מ-8 פעמים סך הכל. עם זאת, ציוני הבחינות נשמרים על-ידי Pearson VUE אשר מדווחים עליהם לכל המוסדות שאליהם ביקשתם להעביר את הציונים. לכן, כדאי להתכונן טוב כבר ל-®GMAT הראשון ולא להסתמך על האפשרות "הנוחה", לכאורה, להיבחן בכל חודש מחדש.


 

מדוע הבחינה קשה יותר לישראלים?

ציון ה-®GMAT הממוצע של נבחנים ממדינות דוברות אנגלית גבוה משמעותית מזה של נבחנים ממדינות שאינן דוברות אנגלית, וביניהן ישראל. אין זה אומר שהישראלים או האחרים מוכשרים פחות – מבחן ®GMAT נכתב עבור בוגרי אוניברסיטה אמריקנים, שלמדו על פי שיטת הלימוד האמריקאית, ומשום כך סביר שבוגרי מערכת חינוך שאינה אמריקאית יצטרכו לשנות את הרגלי החשיבה שלהם על מנת להצליח במבחן. מלבד זאת, ה-®GMAT כתוב באנגלית מורכבת ללא הקלות, דבר שמקשה על ההבנה ומאריך את הזמן הנדרש לפתרון כל שאלה. משום כך על הנבחן הישראלי להבין כיצד עובדת החשיבה האמריקנית ולהתרגל אליה – רק כך יוכל להתגבר על הקושי הבסיסי ולהצליח בבחינת ®GMAT.


 

במשך כמה זמן מומלץ להתכונן לבחינה?

בחינת ה-®GMAT בנויה במתכונת שונה מזו שסטודנטים ישראלים רגילים אליה. השוני בא לידי ביטוי בין היתר במודל האדפטיבי של הבחינה ובשאלות שצורתן אינה מוכרת (כגון Data Sufficiency).

מסיבה זו רצוי להתכונן ל-®GMAT במשך חודש וחצי עד שלושה חודשים לפחות. זהו עניין אישי, כמובן, שכן התקופה המומלצת נגזרת מכמות הזמן הפנוי להשתתפות בקורס הכנה, להכנת שיעורי בית ולתרגול בחינות ממוחשבות המדמות את בחינת ה-®GMAT האמיתית. הכנה ראויה במשך תקופה זו תאפשר לכם להכיר את מבנה בחינת ה-®GMAT, על נוסחי השאלות הלא מוכרים שבה, כמו גם לתרגל מספר רב של שאלות ומבחנים על מנת להיות מוכנים להתמודד עם הבחינה באופן המיטבי. עיקרו של קורס ה ®GMAT הוא להפנים את המחשבה וההבנה ה"ג'ימאטית" שתביא אתכם אל קצה גבול היכולת שלכם.


 

האם צריך להיות בוגר תואר ראשון בתחום המדעים או המתמטיקה כדי להצליח בפרק הכמותי?

לא. רבים מהתלמידים שהצליחו בפרק הכמותי של ה-®GMAT הם בעלי תארים במקצועות שנחשבים ליותר הומניים כגון משפטים, פסיכולוגיה וכו'. עם זאת, רצוי שמי שלא הייתה לו כל נגיעה לתחומים מתמטיים במהלך התואר הראשון, יקדיש זמן רב יותר להכנה ה-®GMAT.

מומלץ למי שמתכנן להגיש מועמדות לאוניברסיטה בחו"ל ואינו בוגר תואר ראשון "מתמטי", להשקיע מאמצים רציניים בציון הפרק הכמותי, על מנת להראות לוועדות הקבלה של האוניברסיטאות בחו"ל שלא יתקשה בלמידת נושאים כמותיים ופיננסיים במהלך לימודי ה-MBA.


 

כיצד נרשמים לבחינת ה-®GMAT?

ההרשמה ל-®GMAT יכולה להתבצע בטלפון או באינטרנט.

כתובת האתר הרשמי היא: http://www.mba.com

הרישום הטלפוני מתבצע דרךRegional Registration Center (RRC)

ה-RRC הישראלי ממוקם בבריטניה. טלפון: 44-161-855-7219+

לפרטים נוספים - הרשמה ל-®GMAT


 

כיצד מדווח הציון אל האוניברסיטאות?

תוכלו לסמן במבחן את חמשת מוסדות הלימוד שאתם מעוניינים שיקבלו את ציונכם. אם ויתרתם על אפשרות זו או שאתם זקוקים לדיווח רשמי נוסף של ציון ה-®GMAT שלכם, תוכלו לבקש לשלוח אל מוסד לימודים חדש תמורת $28, דרך טופס המופיע באתר הרשמי של ®GMAT.


 

מה צריך להביא לבחינה?

דרכון, appointment letter confirmation מההרשמה באתר האינטרנט או קוד אישי מההרשמה בטלפון, והרבה אורך רוח. כדאי להביא גם לבוש חם, מזון יבש ושתיה, אך את שני האחרונים לא ניתן להכניס לחדר הבחינה.


 

מה מותר להכניס לבחינה?

בעיקרון כלום. כל החפצים האישיים מאוחסנים בארוניות מחוץ לחדר הבחינה, כולל אוכל ושתייה. ירשו למצוננים להכניס טישו, אבל פרט לו - שום דבר...

בכניסה למבחן מקבלים טוש לא מחיק ומחברת דפים משובצים בת 10 עמודים שניתן להחליף אם התמלאה (יש להרים יד ולבקש מהמשגיחה).

ניתן לקבל אטמי אוזניים אם מבקשים.

מידע נוסף ניתן למצוא באתר הרשמי, וממנו אפשר להוריד גם את חוברת המידע לנבחן.


 

מהם מאפייני הבחינה?

  1. הבחינה כולה נערכת בשפה האנגלית (לרבות ההנחיות).

  2. הבחינה אדפטיבית (מסתגלת) ומתאימה את רמת הקושי של השאלות לרמתו של הנבחן.

  3. הבחינה מרובת-ברירה (Multiple Choice). לכל שאלה יש חמש תשובות אפשריות.

  4. לא ניתן לדלג על שאלות או לחזור אחורה לשאלות שלא נענו.

  5. בכל פעם מופיעה על המסך שאלה אחת בלבד.

  6. לא ניתן לעבור לשאלה הבאה לפני שעונים על השאלה הנוכחית.


 

באיזו שיטה מתבצע המבחן?

מבחן ה-GMAT הוא מבחן אדפטיבי ממוחשב. אדפטיבי פירושו מסתגל, כלומר המחשב מנסה להסתגל לרמתו של הנבחן באמצעות סדרה של שאלות ברמה משתנה. האלגוריתם של המבחן בנוי כך שבחירת השאלה הבאה מתבססת על התשובה שענה הנבחן בשאלה הקודמת. לרוב, אם הנבחן עונה נכון על השאלה, המחשב מעלה במעט את רמת הקושי של השאלה הבאה, עד שהוא מצליח להתכוונן במדויק אל רמתו של הנבחן.


 

האם זה נכון שעשר השאלות הראשונות הן החשובות ביותר?

בגדול כן. עם זאת, יש להיזהר ממיתוסים רבים בנוגע לאדפטיביות של המבחן שכן רוב המיתוסים האלה מופרכים ועשויים לגרום לתלמידים לקבל החלטות שגויות. הגוף שכותב את הבחינה, ה-GMAC, מציין במפורש: "נכון שעשר השאלות הראשונות מספקות לאלגוריתם את ההערכה ההתחלתית, אבל זוהי רק הערכה התחלתית. ככל שהנבחן מתקדם עם השאלות, האלגוריתם מתקן את עצמו ומתעדכן על בסיס השאלות האחרות. הוספת זמן לעשר השאלות הראשונות יכולה לפגוע ביכולתו של הנבחן לסיים את הבחינה".


 

כיצד רצוי להתכונן לבחינה?

אם תחפשו GMAT questions בגוגל תקבלו מאגרים חינמיים עם אלפי שאלות ממכונים שונים מכל העולם. הבעיה היא שהאיכות של רוב השאלות החינמיות ברשת ירודה מאוד ועשויה לפגוע בנבחן העתידי. השאלות היחידות שיכולות להכין לבחינה באופן המדויק והנכון ביותר הן שאלות אמת שמפרסם ה-GMAC, הגוף שכותב את הבחינה.


 

איך זה שאפשר לקבל ציון נמוך בחלק המילולי?

נבחנים רבים נרתעים ממבחן ה-GMAT כיוון שהוא כולל נושאים רבים כמו החלק המילולי, מטלת כתיבה באנגלית וה-IR, Integrated Reasoning (חלק חדש ומאתגר שנכנס לבחינה לפני כשנה המודד את יכולתו של הנבחן להעריך ולשלב נתונים שמוצגים במקורות רבים - גרפיים, לשוניים וכיו"ב).

יש לזכור שרוב המוסדות האקדמיים בארץ דורשים רק את החלק הכמותי כתנאי קבלה לתואר MBA. הציון על מטלת הכתיבה ועל חלק ה-IR ניתנים בנפרד ואינם משתקללים בציון הכללי של ה-GMAT. למעשה, רוב רובם של הנבחנים בארץ מדלגים על החלקים האחרים של הבחינה, ועושים רק את החלק הכמותי.


 

האם צריך אנגלית ברמה גבוהה גם עבור החלק הכמותי?

החלק המילולי של ה-GMAT דורש מהנבחנים אנגלית ברמה גבוהה אבל נבחנים רבים לא יודעים שאפילו בחלק הכמותי יש אתגרים לא פשוטים בהקשר זה. ההתמודדות עם רמת האנגלית בחלק הכמותי מתחלקת לשתי רמות; ראשית, יש לדעת את המושגים המתמטיים הבסיסיים, כמו למשל ש-integer הוא מספר שלם, וש-quadrilateral הוא מרובע. שנית, יש להתמודד עם מושגים יומיומיים שיכולים להופיע בחלק מהשאלות, כמו למשל leap year (שנה בה יש 29 ימים בחודש פברואר) וכיו"ב.


 

באיזה אופן דומה ה-GMAT לפסיכומטרי, אם בכלל?

נכון שיש דברים במבחן ה-GMAT שמזכירים את המבחן הפסיכומטרי אבל לא ניתן להתכונן למבחן ה-GMAT באותה צורה. קודם כל, הידע המתמטי הנדרש למבחן ה-GMAT רחב יותר. בנוסף לכל הבסיס המתמטי הנדרש לפסיכומטרי, הנבחנים צריכים לשלוט במשוואות ריבועיות, סדרות, משוואות ישר, ידע סטטיסטי ועוד. בנוסף לכך, הגישה המדויקת והנכונה לחלק גדול מהשאלות ב-GMAT שונה מהגישה לחלק גדול מהשאלות הפסיכומטריות. כך למשל, אם בבחינה הפסיכומטרית אפשר להשתמש בהצבת מספרים באופן נרחב, במבחן ה-GMAT השיטה הזאת מוגבלת למדי.


 

באילו טריקים ניתן להשתמש בבחינה?

כדי להצליח ב-GMAT צריך ללמוד לחשוב, וכדי ללמוד להשקיע את המשאבים בחשיבה יש להימנע מחיפוש אחר טריקים והתחכמויות. לפעמים זה לא קל, והיינו רוצים לשלוף שפנים מהכובע. אבל המציאות היא שמדובר במבחן מאתגר, שמותח את גבולות החשיבה הכמותית של הנבחנים למקסימום האפשרי עבורם.


 

אז מה עכשיו?

מוזמנים לקרוא את כל הפוסטים שלי על מבחן GMAT, וגם להשאיר לי הודעה באתר או לשלוח לי ווטסאפ אם אתם רוצים עוד מידע על הכנה ל GMAT, קורס GMAT, מורה פרטי ל GMAT, סימולציות GMAT ועוד ועוד.


gif

0 תגובות

!וולקאם

bottom of page