top of page

!וולקאם

כל מה שרציתם לדעת על ניהול זמן ב GMAT: חלק שלישי ואחרון


בחלק השלישי של סדרת ניהול זמן ב GMAT אדבר על ניהול זמן ברמת הפרק, אחרי שבחלק הראשון דיברתי על עקרונות כלליים בניהול זמן במבחן ובחלק השני דיברתי על ניהול זמן ברמת השאלה הבודדת.


מבחן GMAT לא מודד לכם את הזמן פר שאלה, אלא מקצה זמן לפרק. בפרק הכמותי תתבקשו לפתור 31 שאלות ב 62 דקות (שתי דקות בממוצע לשאלה), ואילו בפרק המילולי תצטרכו לפתור 36 שאלות ב 65 דקות (דקה ארבעים ושמונה בממוצע לשאלה). מאה אחוז מהשאלות ניתנות לפתרון בזמן שבין דקה לשלוש דקות. הידעת? הסיכויים שלך לענות נכון על שאלה עולים מרגע שהתחלת לקרוא את השאלה ועד שעברו כשתי דקות, ויורדים משם והלאה. אם ישבת חמש דקות על שאלה, שלא לדבר על אם עשית את זה כמה פעמים בפרק, זה לא אומר טובות לגבי הציון בפרק הזה.

אז מה עושים בתכלס? נתחיל מהפרק הכמותי. כאמור, יש בו 31 שאלות ו 62 דקות. אנחנו רוצים להשקיע זמן בשאלות הראשונות, שמשקלן בציון הסופי גבוה יותר מהשאלות שאחריהן. מצד שני, אנחנו רוצים להשאיר לעצמנו מספיק זמן כדי לסיים לענות על כל השאלות לא עם הלשון בחוץ.


נחלק את הפרק לשלושה חלקים: שאלות 1 - 8: החשובות ביותר. אנחנו חייבים לנסות לצמצם טעויות למינימום במקבץ הזה, ולפיכך נרשה לעצמנו יותר מהזמן הממוצע לשאלה - אפילו עד שלוש דקות לשאלה. זה אומר שאם השתמשנו בזמן המקסימלי למקבץ הזה, עברו 24 דקות ונותרו 38. שאלות 9 - 16: לא הכי חשובות בפרק, אבל עדיין די חשובות, משום שהן בחצי הראשון של הפרק. במקבץ הזה נוריד את הזמן הממוצע לשתי דקות לשאלה, כלומר מקסימום 16 דקות, שיותירו לנו עוד 22 דקות. שאלות 17 - 31: איזה לחץ! איך בדיוק אנחנו אמורים לענות על 15 שאלות ב 22 דקות (דקה עשרים ושמונה בממוצע לשאלה)? התשובה היא שאנחנו לא אמורים. כל הרעיון במקבץ האחרון הזה הוא לשמר את המצב הקיים שבנינו בשני המקבצים הראשונים. לפיכך, מכל ארבע שאלות רצופות במקבץ הזה אתם רשאים לבחור שאלה אחת שלא תפתרו (אם כי כמובן שתענו עליה בניחוש). זה לא משנה באיזו שאלה מדובר - כל אחד בוחר לפי הנושאים שהוא לא אוהב או סתם שאלה שנראית בעייתית. יוצא שיהיו לנו ארבעה ניחושים במקבץ הזה, ולכן בסבירות גבוהה ארבע טעויות, אבל כפי שאתם כבר יודעים ויודעות, טעויות שאינן רצופות, בעיקר בשלב מתקדם בפרק, לא מזיזות כמעט בכלל את הציון שלכם. אם נקדיש עד חצי דקה לקריאת השאלה וניחוש בארבע השאלות הנ״ל, נחסוך ארבע דקות שנוכל לפזר על 11 השאלות הנותרות. 20 דקות על 11 שאלות זה כבר זמן סביר בהחלט.


דבר דומה נעשה בפרק המילולי: שאלות 1 - 9: 2.5 דקות לשאלה, כלומר (בעיגול למעלה) 23 דקות למקבץ הזה, מה שמותיר עוד 42 דקות. שאלות 10 - 18: שתי דקות לשאלה, כלומר עוד 18 דקות, מה שמותיר לכם 24 דקות. שאלות 19 - 36: מנחשים שאלה מכל ארבע רצופות, ככה שמספיקים לסיים בזמן וללא רצפים של טעויות.


וטיפ לסיום: איזו תשובה כדאי לנחש? אם אין לכם אות מועדפת בין A ל E, בחרו אחת עכשיו. מזל טוב! יש לכם אות מועדפת! בכל פעם שאתם צריכים לנחש אקראית, בחרו באות המועדפת שלכם. כמובן שאם פסלתם את התשובה הזו, בחרו אקראית מהתשובות שנותרו. כל האגדות על כך שיש סיכוי גבוה יותר שתשובה C היא נכונה (או כל אגדה אחרת) הן בדיוק זה - אגדות. בפועל המחשב הוא זה שמסדר את התשובות ולכן יש סיכוי של בדיוק 20 אחוז שכל תשובה מתוך החמש היא התשובה הנכונה. אל תבזבזו אפילו שניה אחת על אגדות בזמן המבחן הזה. סיימתם מבחן לדוגמה? יופי! התחקור שאתם צריכים לבצע הוא כפול: גם תחקור של תוכן ברמת השאלה, כדי להבין את המקור לטעויות, אבל גם תחקור של ניהול הזמן שלכם. האם פעלתם כפי שדיברנו? למרות שהכל נשמע טוב והגיוני, אתם תראו שבמבחני הדמה הראשונים שתעשו אתם לא בדיוק תשימו לב לענייני ניהול הזמן. משום כך התחקור הוא חיוני, כי רק כך תבינו איך פעלתם ותוכלו לשפר את עצמכם בסימולציה הבאה.

0 תגובות

!וולקאם

bottom of page