top of page

!וולקאם

טיפים למבחן GMAT למי שלומד לבד

יש מי שעושה הכנה ל GMAT עם מורה פרטי, יש מי שמתכונן בקורס קבוצתי ויש אמיצים שלומדים לבד. לטובת האחרונים, הנה מספר המלצות.


בוגרת MBA מפזרת טיפים למבחן GMAT

נסו ללמוד בצ׳אנקים של שעה עד שעתיים עם הפסקה של שמונה דקות

למשל, אם שלוש שעות ללמוד ביום מסוים, חלקו אותן לשעתיים למידה - 8 דקות הפסקה - שעה למידה. זה טוב משום שבמבחן תצטרכו לעבוד בפרקי זמן דומים - החלק הכמותי של ג׳ימט נמשך 62 דקות והחלק המילולי 65 דקות.


שימו אטמים

העצה הזו רלוונטית רק למי שעושה את המבחן במרכז הבחינות של GMAT (בישראל יש רק אחד כזה - במגדל בסר 1 ברחוב בן גוריון 2 ברמת גן). זאת משום שבמבחן GMAT אונליין (שעושים מהמחשב בבית) אסור השימוש באטמים או בכל דבר אחר שנכנס לאוזן. בכל מקרה, גם בזמן ההכנה למבחן וגם במבחן במרכז הבחינה כדאי מאוד לשים אטמים. זכרו שהמקום בו נבחנים אינו סטרילי ושקט לחלוטין כמו (לפעמים) הסביבה הביתית. אנשים נכנסים ויוצאים ולפעמים מדברים וזה מאוד בקלות יכול להוציא אתכם מריכוז. אל תוציאו את האטמים אפילו בהפסקות הלמידה (זוכרים? 8 דקות הפסקה כל שעה עד שעתיים של למידה) וגם בהפסקות בין חלקי הבחינה האמיתית. אולי יסתכלו עליכם מוזר, אבל אתם תסתכלו עליהם מוזר כשתקבלו את ה 700 פלוס שלכם (או לפחות 45 בחלק הכמותי).



הזיזו את הגוף בהפסקות

קפצו קצת במקום, הזיזו רגליים, זרועות וכפות ידיים ומתחו את הגוף. מבחינתי רדו לעשרים, העיקר שתגרמו לדם לזרום כי מה שווה השכל שלכם בלי דם שמגיע אליו. סיימתם עשרים פוש-אפס? הכנסו לשירותים, הביטו במראה וסננו לעצמכם ״אני הולכת לפרק את המבחן הבנזונה הזה״. גשו חזרה לחדר הבחינה, פתחו את הדלת בבעיטה, סמנו למשגיח/ה תנועת ירי עם האצבעות, שגרו לעברם קריצה, שבו במקום וחזרו לעבוד. סתם, אל תהיו פסיכופתים, אבל כן זוזו קצת בהפסקות.



תשכחו מהפרק שנגמר

מדובר בעצה טובה גם באשר לאקסים והאקסיות שלכם וגם לגבי ג׳ימט. סיימתם פרק כמותי ואתם מתחילים פרק מילולי? יופי. תשכחו מהפרק הכמותי כאילו לא היה. לחשוב על מה הייתם יכולים לעשות טוב יותר בפרק שנגמר תוך כדי שאתם אמורים לעבוד על פרק חדש זה אחד הדברים הגרועים ביותר שאתם יכולים לעשות לציון שלכם. אין שום דבר שישנה עכשיו את הציון על הפרק שנגמר, אבל יש הרבה שיכול לשנות את הציון על הפרק שרק מתחיל. התרכזו במה שמשנה. הדבר נכון גם בתוך העבודה על פרק מסויים - אין לכם מה להתאבסס על שאלה 15 כשאתם מתחילים לעבוד על שאלה 16. וכבר שנו חכמים:


Let it go, let it go

I am one with the wind and sky

Let it go, let it go

You'll never see me cry

Here I stand and here I stay

Let the storm rage on

Let it go, let it go



אל תשכחו לעשות סימולציות

ולמי מכם שמנסה להתקבל לאחד מ 20 בתי הספר למנהל עסקים המדורגים ראשונים בעולם (חמשת הראשונים לפי הדירוג האחרון, ל 2021, של QS הם HBS, Insead, LBS, MIT, Stanford, Wharton ובוקוני מילאנו) - אל תשכחו שציוני GMAT מבוססים על הרבה יותר מאשר רק היכולת שלכם לפתור שאלות בודדות. שניים מארבעת חלקי המבחן הם אדפטיביים (מותאמים), ועל המשמעויות של העניין הזה כתבתי רבות בעבר. שימו לב שאתם משתמשים בסימולציות טובות, ויש שלושה מקורות עיקריים לכאלה - המבחנים הרשמיים של GMAT (שלטעמי יחס העלות-תועלת בהם לא מספיק טוב), ומבחנים של Veritas Prep ושל Manhattan Prep, שאמנם אינם רשמיים, אבל בסך הכל עושים עבודה טובה גם ברמת השאלה הבודדת, גם בפיזור הנושאים השונים וסוגי השאלות השונים אורך הפרקים וגם מבחינת האלגוריתם האדפטיבי. שתי החברות האלה מציעות 6-7 מבחנים ב 50 דולר בערך, מחיר דומה לזה שתשלמו על שני מבחנים בלבד באתר של GMAT (האתר מציע גם אפשרות לרכישת ארבעה מבחנים נוספים ב 90 דולר). מעבר לעניין המחיר, הסימולציות הרשמיות כמעט ולא מציעות לכם אפשרויות לנתח את הביצועים שלכם - אתם מקבלים ציון לכל פרק ואתם יכולים לעבור על הטעויות, אבל אין לכם פתרונות לשאלות ואין לכם אינדיקציה של זמן פר שאלה, דברים שקיימים במבחנים הנוספים שהזכרתי. זכרו גם שבכל מקרה אתם מקבלים שני מבחנים רשמיים בחינם באתר המבחן, ואני ממליץ לשמור אותם לסוף ההכנה שלכם ולעשות אותם אחרונים לפני המבחן האמיתי.



בקרו במרכז הבחינות לפני יום המבחן

שוב, הדבר רלוונטי רק למי שנבחן מחוץ לבית (ורק למי שגר במרחק סביר ממרכז הבחינות). בכל מקרה, אם יש לכם את האפשרות, סעו לבקר. זה יעזור להפחית לחץ ביום המבחן כי כבר תדעו את הדרך ואת מצב הפקקים, תדעו איפה השירותים ואיך נכנסים לחדר הבחינות.


הכינו מראש את כל מה שאתם רוצים לקחת למבחן ותרגלו בתנאי מבחן

זה אומר שכבר בשלב מבחני הסימולציה נסו לאכול ולשתות בעת ההפסקות בדיוק מה שתאכלו ותשתו בעת המבחן האמיתי. לכו לשירותים גם אם אתם לא חייבים. הכינו מראש את התעודה המזהה, את האטמים ואת המזון והמים. אל תתבלגנו בבוקר המבחן.


השאירו את הטלפון ואת דף הנוסחאות בבית או ברכב

כדי שחלילה לא תשכחו אותם עליכם (בטעות, רק בטעות), תכנסו איתם לחדר הבחינה, תתפסו ותפסלו מלהבחן מעתה ועד עולם (ותפסידו את ה 250 דולר ששילמתם על המבחן). אם נזכרתם שהטלפון עליכם אחרי שנכנסתם לבנין ולא בא לכם לצאת בחזרה, תוכלו להשאיר את הטלפון עם שאר החפצים שלכם בלוקר מחוץ לחדר הבחינה.


השתמשו בלוח מחיק וטוש מחיק

רבים לא יודעים זאת, אבל במבחן GMAT - גם במרכז הבחינות וגם בבית - אסור להשתמש בדפים ובעט או עפרון. במרכז הבחינות תקבלו מעין מחברת שהיא בעצם שלושה דפים מנויילנים וגם עט/טוש מחיק כדי לכתוב עליהם. במבחן האונליין תתבקשו להצטייד במשהו דומה - אפשר גם לוח מחיק אישי. כדאי להצטייד במחברת שכזו או בלוח מחיק כבר בתחילת ההכנה שלכם ל GMAT ולתרגל כך במקום עם דפים. זה ישתלם לכם ביום המבחן.



דמיינו הצלחה במבחן

נשמע מטופש? שתדעו שרבים מהספורטאים המקצוענים הטובים והאהודים ביותר בעולם משתמשים בטכניקה הזו. דמיינו שאתם מעיפים את המבחן, שאתם עונים נכון על כל שאלה בלי להתקע, שהציון שמופיע על המסך בסוף המבחן הוא בדיוק מה שרציתם (ואף יותר) ושאתם מספרים לכולם על זה. האפקט הפסיכולוגי של לדמיין הצלחה הוא ידוע, ומכונה גם נבואה שמגשימה את עצמה. גם בזמן שאתם מתרגלים מבחנים בבית דמיינו שאתם מצליחים. ממש דמיינו את הפרטים של ההצלחה ואיך שזה נראה בפועל, כולל את החיוך על הפנים. לא יעזור? בטוח לא יזיק.



בחרו בשעת מבחן שמתאימה לכם

אתם מהאנשים המעצבנים שמתעוררים טבעית מוקדם בבוקר עם חיוך של אושר על הפנים לקראת היום החדש? אני מתעב אתכם, אבל אני רוצה שתצליחו ב GMAT. לאנשים כמוכם מומלץ לבחור במבחן הבוקר (שמתחיל שמונה או תשע בבוקר). האם אתם עצלנים איומים שהולכים לישון מאוחר מדי ולא מסוגלים לתפקד בבוקר? בחרו במבחן של אחר הצהריים (אחת או שתיים אחה״צ). אל תמעיטו מחשיבות שעת המבחן - אם תרשמו למבחן בוקר ואתם לא אנשי בוקר (ולהפך) זה לא ילך טוב - במקרה הפחות רע סתם לא תהיו בשיאכם בזמן המבחן, ובמקרה היותר רע לא תתעוררו בזמן ולא תגיעו למבחן. מבחינת מועדי מבחן GMAT המבחן הביתי הוא נוח הרבה יותר, משום שהוא מתקיים 24/7 ולא רק מספר פעמים בשבוע בשעות קבועות. זה אומר שבמבחן GMAT אונליין תוכלו לדייק הרבה יותר את שעת המבחן ולהתאימה עוד יותר לאופי שלכם ולהעדפות שלכם. גם את מבחני הדמה כדאי לכם לבצע בשעה הקרובה לשעה בה תעשו את המבחן האמיתי.


אל תעשו פדיחות בחיבור (AWA) ובתמונה שלכם

זה אמנם טיפ חצי שולי, אבל שימו לב שבמשימת הכתיבה - החיבור - ה Essay - אתם לא עושים לי פאדיחות וכותבים דברים שאולי יראו מוזר לסאלי וג׳ים מועדת הקבלה של בית הספר למנהל עסקים אליו אתם רוצים להתקבל. חוץ מזה, ביום המבחן שימו לב שאתם נראים סביר מהצוואר ומעלה לטובת התמונה שלכם בכניסה למבחן. זה אומר לא ללכת מכות ולקבל פצצה לפנים ביום שלפני המבחן ולא לקעקע אני אוהב את אמא על המצח. חכו עם זה ליום שלמחרת המבחן.



פוסטים אחרונים

הצג הכול

!וולקאם

bottom of page