top of page

!וולקאם

תמונת הסופר/תאבי יולזרי

מבחן IELTS - משימת כתיבה 2 (חיבור דעה)


כתיבה IELTS משימת חיבור

מתכוננים ל IELTS? נבחנתם כבר פעם או חמש וקיבלתם תמיד חצי נקודה פחות בחלק הכתיבה? אל תרגישו רע יותר מדי, זו צרת רבים. בפוסט הזה אתן כמה טיפים למשימת הכתיבה השניה בחלק הכתיבה של מבחן IELTS. אז נתחיל.



  1. המשימה, למי שלא יודע, היא לכתוב חיבור דעה פתוח של מעל 250 מילים בסביבות ה 40 דקות.

  2. חייבים 40 דקות? לא, אפשר פחות ואפשר יותר, אבל זו ההמלצה שנועדה להותיר 20 דקות (מתוך השעה שאתם מקבלים לחלק הכתיבה כולו) למשימת הכתיבה הראשונה והקצרה יותר.

  3. חייבים לכתוב קודם את משימה 1 ואז את 2? לא, זו בחירה שלכם. אני ממליץ כן לכתוב את משימה 1 קודם ולהפטר ממנה על מנת להתפנות למשימה 2 ולא להתקע על 2 ולגנוב זמן למשימה 1.

  4. מה ההבדל בין משימת כתיבה 2 של IELTS academic ו IELTS general? בשני הפורמטים של מבחן IELTS מדובר במשימה של חיבור דעה. הנושאים בפורמט האקדמי נוטים להיות קצת יותר, ובכן, אקדמיים, ואילו אלה של החלק הכללי נוטים להיות, איך אגדיר את זה… כלליים.

  5. כמה שווה הציון של משימת כתיבה 2? כפול מזה של הציון של משימת כתיבה 1. כלומר, הציון הסופי שלכם בחלק הכתיבה במבחן IELTS הוא שליש הציון של משימת כתיבה 1 ושני שליש הציון במשימת כתיבה 2.

  6. איזה סוגי חיבורי דעה יש במשימת כתיבה 2? חמישה סוגים עיקריים (שלעיתים יש להם וריאציות משניות) - opinion essays, discussion essays, advantage /disadvantage essays, solution essays ו direct question. כאן תוכלו למצוא דוגמאות לפי סוג.

  7. ועל מה בדיוק מקבלים ציון במשימת הכתיבה 2? הציון הסופי בכל משימת כתיבה הוא ממוצע של ארבעה ציונים שאתם מקבלים על ארבעה קריטריונים - Task Response, Coherence and Cohesion, Vocabulary ו Grammar. אתם מוזמנים לקרוא את פירוט הקריטריונים לפי ציון כאן (קובץ PDF).

  8. האם צריך להביע דעה בחיבור הכתיבה 2 במבחן IELTS? רק אם נתבקשתם להביע את דעתכם. בחיבור agree/disagree מן הסתם אתם מתבקשים להביע דעה לגבי הטענה שבשאלה. לעומת זאת, חיבור מסוג discussion יכול להיות כולל הבעת דעה או ללא הבעת דעה (לפעמים השאלה היא discuss both views and give your own opinion ולפעמים רק discuss both views). צפו בשיעור הזה כדי להבין טוב יותר מתי צריך ומתי לא צריך להביע דעה, וגם בשיעור הזה כדי להבין איך להביע דעה כשצריך להביע דעה.

  9. כמה מילים צריך לכתוב? לפחות 250, ואין טעם לכתוב יותר מ 300.

  10. ומה קורה אם תכתבו פחות מ 250 מילים? התקרה של החדר תפתח ודרקון יורק אש יחסל אתכם. או שיורידו לכם נקודות כי לא עשיתם מה שצריך, פרחחים.

  11. כמה פסקאות לכתוב? ארבע או חמש. בכל חיבור חובה שיהיו פסקת פתיחה ופסקת סיכום, ואילו גוף התשובה יכול לכלול שתיים או שלוש פסקאות.

  12. חובה להספיק לכתוב סיכום? כן. אפילו אם זה אומר שאתם צריכים להזדרז קצת על חשבון פסקאות הגוף כדי להספיק לכתוב סיכום. והנה כמה המלצות לגבי פסקת הסיכום.

  13. איזה נושאים מופיעים במשימת החיבור? כל מיני, אבל יש נושאים שמופיעים לעיתים קרובות.

  14. צריך כותרת לחיבור? לא.

  15. ומה לגבי טעויות כתיב (spelling)? אל תטרידו את ראשכם היפה בענין הזה יותר מדי. עדיף לנסות לדייק כמובן ולא לטעות יותר מדי, אבל אפשר לקבל ציונים גבוהים גם אם יש פה ושם שגיאות כתיב, כל עוד הן לא רבות ולא מפריעות להבין מה שרציתם לומר. ואם אתם רוצים לשפר את ה spelling שלכם, פתחו לכם חשבון (בחינם) באתר Quizlet והשתמשו באפשרות הנקראת Spell.

  16. ומה עם פיסוק? חשוב כמובן, בעיקר פסיקים ונקודות. זכרו שאתם כותבים חיבור פורמלי ולא הודעה בווטסאפ ולכן דאגו לשים נקודה בסוף משפט. זה עוזר. בחיי. שימו לב. אפילו כאן. איזה יופי.

  17. מה ההבדלים בין חיבור IELTS לכל חיבור אחר? קודם כל, מגבלות הזמן ומספר המילים - 250 מילים לפחות בכארבעים דקות. שנית, אתם נבדקים על ארבעה קריטריונים, שניים מהם קשורים לתוכן (task achievement ו coherence and cohesion) ושניים לשפה (vocabulary ו grammar) ולכן צריך לכוון את התשובות שלכם בהתאם. שלישית, עליכם ללמוד את המבנה הרצוי ואת סוגי השאלות הנפוצים.

  18. איך כותבים את החיבור בחלק הכתיבה במבחן IELTS? בארץ מבחן IELTS הוא ממוחשב והחיבור מתבצע על מחשב. שימו לב שאם אתם עושים את IELTS for UKVI (לטובת ויזה לממלכה המאוחדת), המבחן הוא paper based, יעני על דפים, ואז תקבלו דפי שורות לכתיבת החיבור, כאשר אפשר לכתוב בעט או בעפרון, לבחירתכם.

  19. מקבלים דפי טיוטה? במבחן הממוחשב כן. במבחן הנייר יש מקום לטיוטה במחברת הבחינה.

  20. איפה אפשר למצוא דפי שורות כמו במבחן הלא-ממוחשב? כאן. צפו בסרטון הזה כדי לקבל טיפים לגבי שימוש בדף התשובות.


 

שאלות? טענות? הצעות? שלחו לי ווטסאפ עכשיו. כל הפוסטים שלי על מבחן IELTS נמצאים ממש כאן בבלוג אז קראו לכם כי למה לא. בנוסף, קבוצות ההכנה המעולות שלי למבחן IELTS (קורס IELTS אונליין בקבוצה קטנה) נפתחות מדי חודש, וכאן כל המידע. יש!

0 תגובות

Comments


!וולקאם

bottom of page