top of page

!וולקאם

מבחן IELTS אקדמי מול מבחן IELTS כללי

מבחן IELTS (אילטס) הוא מבחן עולמי ממוחשב ברובו הבודק את רמת האנגלית של אנשים שאינם דוברים אנגלית כשפת אם ומבקשים ויזה למטרת הגירה / עבודה / לימודים בקנדה, אוסטרליה, ניו-זילנד או הממלכה המאוחדת. למבחן IELTS שתי גרסאות - כללית (general training) ואקדמית (academic). את הגרסה הכללית תצטרכו לעשות אם אתם מבקשים ויזת הגירה או עבודה, ואילו את הגרסה האקדמית תצטרכו לעשות אם ביקשתם ויזה לטובת לימודים. שתי הגרסאות בודקות את ארבע מיומנויות השפה – הבנת הנשמע, הבנת הנקרא, כתיבה ודיבור.



מבחן IELTS אקדמי מול מבחן IELTS כללי

חלקי הבנת הנשמע והדיבור זהים בשתי הגרסאות של המבחן. בשתיהן החלק הבודק את הבנת הנשמע מורכב מארבעה קטעי שמיעה – שיחה יומיומית, מונולוג מסיטואציה חברתית, שיחה מרובת משתתפים והרצאה אקדמית. חלק הדיבור - היחיד מבין ארבעת חלקי המבחן שאינו נעשה על מחשב - נערך בשיחה מול בוחן וכולל שלושה חלקים - הכרות (שאלות אישיות קצרות), פרזנטציה (חלק שבו תצטרכו להכין תשובה באורך של דקה וחצי-שתיים ולדבר ברצף) ודיון (שאלות מורכבות יותר וכלליות).



מבחן IELTS אקדמי מול מבחן IELTS כללי

חלקי הקריאה והכתיבה, לעומת זאת, שונים בין הגרסאות. חלק הקריאה בגרסה האקדמית כולל שלושה קטעי קריאה הלקוחים מספרים או כתבי עת. קטעים אלה יכולים להיות תיאוריים או אנליטיים ועשויים לכלול גם טבלאות, גרפים, תרשימים וכדומה. חלק הקריאה בגרסה הכללית מורכב מטקסטים קצרים ורבים יותר, המתחלקים באופן הבא: 2-3 קטעים עובדתיים קצרים, 2 קטעים עובדתיים הקשורים לעולם התעסוקה ולבסוף טקסט ארוך יותר בנושא כללי, דמוי הקטעים בגרסה האקדמית. גם הקטעים בגרסה הכללית לקוחים מפרסומים אותנטיים, כגון חוברות הדרכה, הודעות, מודעות, מסמכים ועיתונים.



בחלק הכתיבה הן בגרסה האקדמית והן בגרסה הכללית נדרשים הנבחנים לכתוב שני חיבורים – אחד בן 150 מילים לפחות והאחר בן 250 מילים לפחות – אך אופיים של החיבורים שונה בין שתי הגרסאות. בגרסה האקדמית החיבור הקצר יותר הוא חיבור אנליטי, האמור לספק תיאור, סיכום או ביאור של טבלה, גרף, מפה או תרשים. החיבור הארוך יותר הוא מאמר דעה על נושא נתון. בגרסה הכללית החיבור הקצר יותר הוא מכתב שלשונו עשויה להיות יומיומית, רשמית למחצה או רשמית לגמרי, כתלות בנושא ובנמען, וכולל הסבר או בקשה למידע. כמו בגרסה האקדמית, גם כאן החיבור השני הוא מאמר דעה, אך נושאיו לרוב פשוטים יותר.




בסופו של דבר, הבחירה אם לבצע את הגרסה האקדמית או הכללית של מבחן האיילטס תלויה בסיבה לביצוע המבחן מלכתחילה. בנוסף, יש לשים לב שמי שמבקש ויזה לכל מטרה לממלכה המאוחדת (UK) לא יעשה את המבחן הממוחשב (בארץ לפחות, נכון ליוני 2019), אלא גרסת נייר של המבחן הקרויה UKVI (United Kingdom Visa and Immigration) וכוללת פרוטוקול אבטחה מורכב יותר.


מבולבלים? דברו איתי בטלפון 054-4768478, בווטסאפ, במייל, או בהודעה כאן באתר.

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

!וולקאם

bottom of page