top of page

!וולקאם

תמונת הסופר/תאבי יולזרי

טיפים לחלק השמיעה (listening) במבחן IELTS

עודכן: 26 באוג׳ 2021

נכון שהייתם מצפים שיהיה לכם קל להבין מה שאתם שומעים באנגלית? הרי אתם משלמים לשווא לנטפליקס ושומעים היפ הופ וצופים בנתניהו נואם באו״ם (די ביבי). ועדיין, כשאתם במבחן על מה ששמעתם פתאום יש לכם טעויות ופספסתם פה ולא קלטתם שם. מה יהיה? יהיה טוב אם תקראו את הפוסט הזה ובו טיפים לחלק השמיעה במבחן IELTS.

חלק השמיעה במבחן IELTS

למי שלא יודע על מה אני מדבר לעזאזל (וזה קורה להרבה אנשים מסתבר) - מבחן IELTS הוא מבחן רמת אנגלית כשפה זרה. מי שרוצה להתקבל ללימודים בארה״ב או קנדה או בריטניה או אוסטרליה או ניו-זילנד (ועוד) סלאש מי שרוצה להגר לאחת המדינות הללו, סביר שיתבקש להוכיח את רמת האנגלית שלו. מבחן IELTS הוא אחד ממבחני האנגלית הנפוצים בעולם (ומתחרה באחרים כמו TOEFL, PTE והאח החדש Duolingo). המבחן כולל ארבעה חלקים - שמיעה, קריאה, כתיבה ודיבור - כאשר השלושה הראשונים נעשים ברצף על מחשב.

בחלק השמיעה במבחן IELTS ארבעה קטעי שמיעה - שיחה בין שני משתתפים, קטע הסבר שנותן דובר אחד, קטע של דיון בכיתה עם שניים עד ארבעה משתתפים וקטע הרצאה שוב עם דובר אחד. על כל קטע תקבלו עשר שאלות, כך שסך הכל יש בחלק השמיעה 40 שאלות. הציון בחלק השמיעה הוא נגזרת ישירה של מספר התשובות הנכונות שנתתם - כך למשל, אם יש לכם 26 עד 29 תשובות נכונות הציון שתקבלו יהיה 6.5, ואם פגעתם ב 30 או 31 תשובות נכונות תקבלו 7 (מתוך מקסימום של 9). רבים נוטים לזלזל בהכנה לחלק השמיעה כי הם חושבים שוואלכ יהיה בסדר אח שלי יקר, אבל רבים מתבדים. כדי שלא תתבדו לכם, הנה מספר טיפים חשובים שיעזרו לכם למקסם את מספר התשובות הנכונות שלכם בחלק השמיעה.

IELTS listening

חפשו רמזים תחביריים כחצי מ 40 השאלות בחלק השמיעה הן שאלות בהן אתם מתבקשים להשלים מילה או שתיים שחסרות בתוך משפט. אם אתם קולטים שהמילה החסרה באה אחרי a או an, הרי שמדובר בשם עצם (noun) ביחיד. אם המילה החסרה באה מיד לפני שם עצם, מצב טוב שהיא תואר השם (adjective). אם היא באה מיד לפני פועל, יתכן שהיא תואר הפועל (adverb, המילים האלה שנוטות אם כי לא תמיד להסתיים ב ly).

נצלו את הזמן הקצר שהמחשב נותן לכם כל פעם כדי לעבור על השאלות הבאות במבחן IELTS אתם עונים תוך כדי שאתם שומעים ולא אחרי שסיימתם לשמוע. זה נשמע כמו דבר מעצבן וזה אכן דבר די מעצבן, אבל המבחן בכל זאת בא לקראתכם קלות ונותן לכם זמן קצר לפני שהוא מריץ את קטע השמיעה כדי לאפשר לכם לעבור על השאלות. יש נבחנים שמנצלים את הזמן הזה לבהייה והזלת ריר, שתי פעולות שאני מאוד אוהב בזמני החופשי, אבל לא בזמן מבחן. בזמן מבחן עליכם לנצל את הזמן הקצר הזה - 30 שניות בסך הכל - כדי באמת לעבור על השאלות ולהכין את עצמכם לבאות.

קורס IELTS

הזהרו מניסוחים חליפיים הבריטים האלה הם לא פרייארים, כמו שיודע כל מי ששירת בהגנה, באצ״ל או בלח״י. השאלות נוטות להשתמש במילים שונות מאלה שקטע השמיעה משתמש בהן, ולכן בעודכם עוברים על השאלות לפני שמתחיל הקטע, אל תתקבעו על המילים שהשאלה משתמשת בהן, אלא נסו להבין את הרעיון שמעבר למילים עצמן. זו גם שיטה טובה לוודא שהבנתם מה שקראתם. השיבו תוך כדי שמיעה כלומר אל תהיו בשוק, ותהיו אקטיביים בהאזנה שלכם. עשר השאלות על כל קטע מסודרות לפי סדר הדברים בקטע, כך שברגע שסימנתם תשובה לשאלה מסויימת מיד עברו הלאה והכינו את עצמכם לשאלה הבאה. אל תתקעו כמו בחיים, כך גם בחלק השמיעה של IELTS, חשוב לא להתקע. זה אומר שאם אתם מחכים לתשובה לשאלה מסויימת אבל הקטע מתקדם והתשובה מבוששת להגיע, יש מצב טוב שפשוט פספסתם את התשובה לשאלה. אם תמשיכו להתקע ולחכות באותה נקודה, אתם תפספסו את התשובות לכל השאלות הבאות, וחבל. לפעמים לדלג על שאלה זה הכרחי כדי למקסם את מספר התשובות הנכונות שלכם. איך שמים לב שנתקעים? פשוט, אתם צריכים להיות כל הזמן עם עין קדימה לשאלה הבאה.


הכנה ל IELTS

שימו לב להנחיות השאלות בחלק השמיעה וגם בחלק הקריאה של המבחן תמיד הולכות במקבצים. לכל מקבץ הנחיות משלו, ולכן חובה לפני שאתם נכנסים למקבץ חדש לעצור רגע ולקרוא את ההנחיה לאותו מקבץ. אם ההנחיה היא לכתוב מילה אחת בתשובה לכל שאלה, ומשום שפספסתם את זה כתבתם שתי מילים, התשובה תחשב כטעות. אם היה מותר מילה אחת ו/או מספר אחד והשתמשתם בשתי מילים, התשובה תחשב כטעות. אל תעשו טעויות כאלה כי אני מאוד אכעס.

שפרו את הבנת הנשמע שלכם לעזאזל מכירים את זה שאתם בפקק בדרך למשרד או בפקק בדרך הביתה כי זה שאחראי על הכל רואה מחלפים ולא פקקים? יפה. בזמן הזה, במקום לשמוע גלגלגלגל״צ או לטחון לבני הזוג שלכם או לחברים שלכם את הראש בטלפון, שמעו פודקאסט (הסכת). הסכת? פודקאסט. אם אתם לא יודעים מה זה פודקאסט, ברוכים הבאים ל 2021. ואם אתם לא יודעים מה לשמוע כי יש כל כך הרבה אפשרויות, הנה רשימה קטנה להתחיל ממנה.

 

מתקשים? צרו קשר עם המקצוענים

בלי שמות, אבל אני מכין למבחן IELTS כבר עשרים שנה, ובכל שנה אני עוזר לעשרות ישראלים (ולא רק) להצליח במבחן ולעוף מפה דחוף כי ווי ווי מה שהולך פה. רוצים לשוחח על זה? אל תתביישו ושלחו לי הודעה באתר או ווטסאפ או מייל או פייס או טוב נראה לי מספיק. ממש כאן בבלוג יש ים מידע בחינם על מבחן IELTS, קורס IELTS, מחיר קורס IELTS, מבחן IELTS לדוגמא, ספרי הכנה למבחן IELTS, הרשמה למבחן IELTS, איך לומדים למבחן IELTS, איך להירשם ל IELTS, IELTS תאריכים ומועדי מבחן IELTS. שלא תגידו שלא ידעתם.


0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


!וולקאם

bottom of page