top of page

!וולקאם

מבחן IELTS: כל מה שצריך לדעת ב 2024

עודכן: 3 בינו׳

היי!

אם הגעתם לכאן, נראה שאתם בתהליך קבלת ויזה לקנדה, אוסטרליה או אנגליה. אני מנחש שהמבחן הזה שנפל עליכם הוא לא הדבר שהכי בא לכם לעשות. אל תדאגו: אפשר לעבור את המבחן הזה בהצלחה, ואלפי תלמידים שלימדתי ושעשו זאת הם ההוכחה הטובה ביותר. אבל עכשיו הנה כל מה שרציתם לדעת על מבחן IELTS ב 2024.


מבחן IELTS


רוצים להצליח במבחן IELTS? הצטרפו לקורס IELTS האינטרנטי שלי, המתקיים (כמעט) כל חודש וכולל את כל מה שצריך לדעת כדי לעבור בהצלחה את המבחן. רוצים עוד פרטים ו/או להרשם לקורס הקרוב? שלחו לי הודעה באתר או ווטסאפ עכשיו!


מבחן IELTS לקנדה

מה זה מבחן IELTS?

מבחן IELTS (ראשי תיבות של International English Language Testing System הוא מבחן בינלאומי סטנדרטי המיועד לבדוק את יכולת השימוש באנגלית. למבחן שתי גרסאות – אקדמית (academic test, למועמדים לאוניברסיטאות בחו"ל) וכללית (general test, למועמדים להכשרות לא-אקדמיות, למועמדים לעבודה ולצרכי הגירה). ייעודו העיקרי של מבחן IELTS לקנדה, אוסטרליה ואנגליה. תוצאות המבחן תקפות לשנתיים. המבחן בודק את יכולת השימוש של הנבחן באנגלית באמצעות מטלות שמיעה, קריאה, כתיבה ודיבור. שתי גרסאות המבחן זהות בחלקים של השמיעה והדיבור, אך שונות בחלקים של הכתיבה והקריאה. את חלקי השמיעה, הקריאה והכתיב תעשו על מחשב בסדר הזה, ללא הפסקה ביניהם. את חלק הדיבור תעשו לפני או אחרי שלושת החלקים האחרים, בשיחה אחד על אחד מול בוחנ/ת של British Council.


 

ציונים במבחן IELTS

לכל חלק מהארבעה ניתן ציון (המכונה Band) שנע בקפיצות של חצי נקודה מ 0 עד 9. ממוצע ארבעת הציונים האלה הוא הציון הכללי במבחן.

  • ציון 9 – מצוין – הנבחן שולט באנגלית לחלוטין. הוא מדויק ורהוט ומפגין הבנה מושלמת.

  • ציון 8 – טוב מאד – הנבחן שולט באנגלית לחלוטין, אך יש לו לעיתים רחוקות אי-דיוקים או חוסר הבנה במצבים לא מוכרים. הוא מסוגל להציג טיעונים מורכבים ולנתח אותם.

  • ציון 7 – טוב – שולט באנגלית, אך לעיתים יש לו חוסר דיוקים או אי-הבנה של סיטואציות מסוימות. בדרך כלל שולט במבנים מורכבים ומבין טיעונים לוגיים.

  • ציון 6 – כמעט טוב – שולט באנגלית בצורה אפקטיבית למדי. מסוגל להבין שפה מורכבת.

  • ציון 5 – בינוני גבוה – שולט חלקית באנגלית, תוך שהוא מבין משמעות כללית ברוב הסיטואציות, לרוב ללא טעויות. נבחן זה מסוגל לתקשר בצורה בסיסית בתחומו.

  • ציון 4 – בינוני נמוך – מסתדר במצבים מוכרים בלבד. שפתו ניחנת בבעיות תכופות בהבנה ובכושר ביטוי. אינו מסוגל להשתמש במבנים מורכבים.

  • ציון 3 – חלש – יכול להבין ולהסביר רק את המשמעות הכללית ולא את הפרטים, וגם זה מוגבל לסיטואציות מוכרות בלבד. יש לו קיטועים רבים בדיבור.

  • ציון 2 – חלש מאד – אינו יכול לתקשר מעבר למסירת מידע בסיסי תוך שימוש במילים בודדות או בחלקי משפט מוכרים. מתקשה מאד בהבנה, בדיבור ובכתיבה.

  • ציון 1 – לא יודע אנגלית – אינו מסוגל להשתמש באנגלית. יודע רק כמה מילים בודדות.

  • ציון 0 – לא עשה כלום במבחן

איך בנוי כל חלק במבחן?

החלק הראשון במבחן הוא חלק השמיעה. חלק זה כולל ארבעה קטעי שמיעה עם שאלות עליהם. כל קטע שמיעה אורך בין 3 ל 5 דקות. על כל קטע שמיעה תישאלו 10 שאלות, כך שבסך הכל כולל חלק השמיעה במבחן 40 שאלות. הזמן המוקצב לחלק זה הוא 30 דקות.


החלק השני במבחן הוא חלק הקריאה. במבחן האקדמי, חלק זה כולל שלושה קטעי קריאה, בהיקף של 700 – 1000 מילים כל אחד. על כל קטע קריאה תישאלו 13 – 14 שאלות. במבחן הכללי, יש בדרך כלל חמישה קטעים, ארבעה קצרים יותר ואחד ארוך (כמו במבחן האקדמי). בסך הכל כולל חלק הקריאה של המבחן - בשתי גרסאותיו - 40 שאלות. הזמן המוקצב הוא שישים דקות.


החלק השלישי במבחן הוא חלק הכתיבה. חלק הכתיבה של מבחן IELTS כולל שתי משימות כתיבה. בפורמט academic המשימה הראשונה תהיה ניתוח בכתב של תהליך כלשהו, או של מידע המוצג בצורת גרף או טבלה. בפורמט general המשימה הראשונה היא לכתוב מכתב קצר לפי ההנחיות (מכתב תלונה, מכתב תודה, מכתב לחבר החי בחו״ל ועוד ועוד). בשני הפורמטים, משימת הכתיבה השניה תהיה כתיבה של חיבור דעה. הזמן המוקצב לכל חלק הכתיבה הוא שישים דקות. מומלץ להקצות כעשרים דקות למשימה הראשונה, על מנת שתשארנה ארבעים דקות למשימה השניה, הארוכה יותר.


חלק נוסף במבחן IELTS הוא חלק הדיבור. חלק זה נערך בצורה של ראיון מול בוחן או בוחנת. השיחה אורכת בין 10 דקות לרבע שעה בלבד. חלק הדיבור כולל שלושה תתי חלקים:

  1. חלק ראשון - Introduction – שאלות קצרות ותשובות קצרות

  2. חלק שני - Individual Long Turn – בתחילת המשימה יוצג לך כרטיס המפרט על מה תתבקשי לדבר. לאחר דקה של הכנה, תתבקשי לדבר בין דקה לשתיים על הנאמר בכרטיס. לאחר תום המשימה תשאל אותך הבוחנת שתי שאלות המשך קצרות.

  3. חלק 3 - Discussion – במסגרת הדיון, שהוא המשימה השלישית והאחרונה בחלק הדיבור, תתבקש לענות בהרחבה יחסית על שאלות בנושא מסויים שיוצג בתחילת הדיון.


איך מתכוננים למבחן?

תכלס אין לכם יותר מדי זמן להשקיע בהכנה למבחן הזה, והוא גם די תקוע באמצע תהליך האפליקיישן שלכם. המטרה שלי היא לעזור לכם לעבור את המבחן הזה בהצלחה, במינימום זמן וכסף.

אני מכין ל IELTS בקבוצות קטנות (4 - 7 משתתפים) שמתקיימות אונליין מביתכם, כך שאני יכול להגיע לכל אחד ואחת מכם, להכיר אתכם כמו שצריך, על נקודות החוזק והחולשה שלכם, ולעזור לכם להשתפר כך שתוכלו להוציא מעצמכם את המקסימום. לפעמים תגלו שהמקסימום הזה הוא יותר גבוה ממה שאי פעם דמיינתם.

ההכנה למבחן IELTS מותאמת לכל תלמידה ותלמיד לחלוטין: מהכנה ארוכה מהבסיס למי שרמתו ההתחלתית נמוכה ו/או שיש לו הרבה זמן ללמוד, ועד הכנה קצרה ואינטנסיבית (אפילו ברמה של שניים-שלושה שיעורים) למי שרמת האנגלית שלו טובה ו/או שאין לו הרבה זמן עד המבחן. בכל מקרה, השיעורים שלי יכינו אתכם מאל"ף ועד ת"ו למבחן IELTS, בלי שטויות. כל תלמיד שלי בקורס IELTS מקבל ערכת הכנה הכוללת גם חומרי לימוד מהטובים ביותר וגם מאגר סימולציות המדמות במדויק את המבחן האמיתי, ומאפשרות לי להבין מה אתם עושים טוב יותר וטוב פחות, וכך לעזור לכם להשתפר.

כמו שתגלו במהרה כאשר נתחיל ללמוד, מבחן IELTS הוא לא רק מבחן באנגלית, אלא הוא גם לא מעט מבחן בהגיון. בשיעורים הפרטיים למבחן IELTS תגלו שהגיון הוא שפה, בדיוק כמו אנגלית. שיש לו כללים שניתן ללמוד ולהטמיע, כללים שהופכים את ההתמודדות עם השאלות הלכאורה-נוראיות למשחק בפאזל. אני מקווה שאתם אוהבים פאזלים, למרות שזה מבאס כשהחתיכה האחרונה הולכת לאיבוד. עם זאת, ברור לי שלא ניתן להצליח ב IELTS בלי להכיר את הבסיס של אנגלית. לכן, נלמד מילים חדשות (והרבה), נלמד על מבנה משפט וטקסט, ונלמד לא להתבייש לדבר ולכתוב אנגלית. בשיעורים שלנו נאתגר את הקופסה שלך ללא הרף. רק ככה אפשר להצטיין ב- IELTS.

קראו עוד:


רוצים להצליח ב IELTS? הצטרפו לקורס IELTS האינטרנטי שלי, המתקיים (כמעט) כל חודש וכולל את כל מה שצריך לדעת כדי לעבור בהצלחה את המבחן. רוצים עוד פרטים ו/או להרשם לקורס הקרוב? שלחו לי הודעה באתר או ווטסאפ עכשיו!


2 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

!וולקאם

bottom of page