top of page

!וולקאם

הכנה לפסיכומטרי: מחירים ועניינים

עודכן: 23 בספט׳ 2021

פסיכומטרי ב 350 שקל לשעה?!


מכירים את פורום פסיכומטרי באתר FXP? לא?! סימן שעברתם את גיל 14. בכל מקרה, משתמש או משתמשת יקרים בפורום הציגו את השאלה הבאה. ״היי אני מעוניין לגשת מועד הבא, ומצאתי באינטרנט מורה פרטי בשם אבי יולזרי. מישהו למד אצלו? ואם כן מה דעתכם אשמח לסיקור״ (ככה הם כותבים הילדים האלה)

שאלה על מורה לפסיכומטרי

ומשתמש או משתמשת יקרים אחרים ענו להם: ״יש לך 350 שקל לשעה?״


ואוו, אבי יולזרי, ואוו. באיזו עזות מצח אתה גובה 350 שקלים עבור שעת למידה לפסיכומטרי?! הרי הרשת מלאה במודעות של מורים פרטיים לפסיכומטרי שגובים 100, 90, 80 ואף 70 שקלים בלבד לשעה. למה אתה חושב שנשלם לך כל כך הרבה כסף, אבי יולזרי?


ובכן, אני שמח ששאלתם.


תלמידים שלי למבחן הפסיכומטרי לשתי קבוצות עיקריות: אלה שעדיין לא נבחנו בפסיכומטרי בעבר ואלה שכבר כן. בקבוצה הראשונה נמצאים אנשים שבדרך לשלם 8000 שקל מכספי הפקדון ליואל גבע עצרו את עצמם ואמרו רגע!(!!) למה שאדחס עם עוד 20 או 30 איש כדי לשמוע הרצאות של חמש שעות כל פעם? אין לי לא את הזמן ולא את החשק. אולי יש דרך יעילה יותר להתכונן למבחן? חברי הקבוצה הזו לוקחים בדרך כלל 15 שיעורים של שעה וחצי איתי. איך אני מצליח להכין אנשים לפסיכומטרי ב 22.5 שעות? קודם כל לא באמת מדובר ב 22.5 שעות. 22.5 שעות מוקדשות לעבודה משותפת שלי עם התלמיד או התלמידה, אבל פי 9 או 10 שעות מזה הן שעות בהן יושבים תלמידיי היקרים ועובדים על תרגול בעזרת שיטות העבודה שנתתי להם. אני גם מסביר בשיעורים איך לתחקר נכון את העבודה העצמית כך שהתלמידים מסיקים מסקנות יקרות ערך כבר בבית, ואז מביאים לשיעור הבא שאלות/נושאים/נקודות לדיון שדרכם אנחנו יכולים להתקדם אפילו עוד יותר.


another brick in the wall
Hey, YOEL, leave those kids alone!


בקבוצה השניה (והגדולה) נמצאים אנשים שלא עצרו בדרך לתשלום של 8000 שקל על קורס פסיכומטרי של יואל גבע. לפעמים הם לא עצרו אפילו כששילמו על קורס חוזר רק כדי לשמוע שוב את אותם התכנים שלא עזרו בפעם הראשונה. רק כדי להבהיר, אין לי שום טענות למורי הפסיכומטרי של יואל גבע. את חלקם אני מכיר אישית, ואת כולם אני מכיר בעקיפין דרך תלמידות ותלמידים שלי. המורים של יואל גבע הם בסדר גמור. הם פשוט עובדים בשיטה מאוד מיושנת - מכניסים לכיתה כמה עשרות תלמידים שבהכרח שונים ברמה שלהם ומשכנעים אותם שאפשר ללמד את כולם בשיטה אחת. זה פשוט לא עובד. בקיצור, לא מעט תלמידים שלי מגיעים אליי אחרי שהתאכזבו קשות מהציון שקיבלו במבחן. חלק מגיעים אליי כבר אחרי הציונים של המבחן הראשון, וחלק מגיעים אליי אחרי שנבחנו 3, 4, 5 ו 8 פעמים (אני חושב ש 8 זה השיא).



מה צריכה תלמידה שעשתה כבר את המבחן וקיבלה ציון או ציונים שלא מספיקים לה כדי להתקבל? כמובן שלא לעשות שוב בדיוק מה שהיא עשתה לפני שקיבלה את הציון או הציונים שלא מספיקים לה כדי להתקבל. כאשר מגיעים אליי תלמידים אחרי מבחן אחד או יותר, אני קודם כל שואל אותם מה הציון שהם רוצים לקבל, ואז מבקש מהם פירוט של הציונים שקיבלו - גם הציון הכללי וגם ציוני הכמותי, עברית ואנגלית - כך שאני כבר מתחיל להבין את נקודות התורפה ויודע לכוון אותם עוד לפני תחילת תהליך הלמידה.



אבל 350 שקל לשעה?! תשמעו, אני מלמד אנשים איך להצליח בפסיכומטרי למעלה מעשרים שנה. בכל שנותיי בעסק היו וישנם כמה כללים - אני אף פעם לא מורח את הזמן, לא שלי ולא של תלמידים שלי, ואני תמיד עושה כל מה שצריך כדי לעזור לתלמידים שלי להשיג את היעד/ים שלהם. זה אומר שתלמידים רבים שלי, בעיקר כאלה שכבר נבחנו בעבר לפני שהגיעו אליי, לוקחים איתי 5 - 6 שיעורים לפני המבחן, מחדדים בדיוק את מה שהיה דרוש להם ועוברים את המבחן בהצלחה. אפילו החברים שעשו בשכל ולא שילמו 8000 שקל ליואל גבע, ובמקום זה עושים איתי את כל המסלול של ההכנה לפסיכומטרי ולוקחים משהו כמו 15 שיעורים משלמים הרבה פחות משהיו משלמים אם היו בוחרים כמו רבים מחבריהם לחלוק מורה (שהוא סבבה לגמרי) עם עוד 20 - 30 איש (חבילת 15 שיעורים עולה - נכון לאוגוסט 2021 - 6600 שקלים).


בקיצור, בהכנה לפסיכומטרי, כמו בחיים עצמם, יש את הרוב, העדר, שהולך אחר הרועה יואל למרות שהוא מבין שזה לא בדיוק מה שהוא צריך אבל ככה כולם עושים.


הכנה לפסיכומטרי
מהההההההההההמם

ויש את המיעוט, אלה שחושבים קר ומבינים שבמעט שעות אחד-על-אחד עם מורה מקצוען ומנוסה אפשר להשיג עשרות מונים יותר. אלה התלמידים היקרים שלי, ואני מזמין אתכם לדבר איתי כדי לבדוק איך אנחנו יכולים ביחד לעזור לכם להשיג את הציון שאתם רוצים בפסיכומטרי. 😎😎


!וולקאם

bottom of page