top of page

!וולקאם

האם מומלץ ללמוד לפסיכומטרי עם מורה פרטי לפסיכומטרי?

למי שהגיע לכאן לא צריך להסביר הרבה על החשיבות של ציון פסיכומטרי גבוה לעתידכם האקדמי ו/או התעסוקתי. המבחן הפסיכומטרי כאן כבר כמעט ארבעים שנה, ולטוב או לרע יש לו משקל רב בקביעת מוסד הלימודים אליו תוכלו להתקבל ומכאן גם במה שתעשו בעתיד - תואר ראשון, תואר שני, דוקטורט או עולם העבודה. בין שאתם רוצים להתקבל לרפואה באוניברסיטת תל אביב, פסיכולוגיה באוניברסיטה העברית, הנדסה בבן גוריון, או מדעי המחשב ב-בר אילן, אתם חייבים לכוון גבוה בפסיכומטרי.

 

רוצים עוד פרטים על שיעורים פרטיים לפסיכומטרי בשיטת אבי יולזרי? צרו קשר עכשיו בהודעה כאן באתר או בווטסאפ ובואו נדבר על זה :-)

 

למרות זאת, מעל 80 אחוז ממי שניצב לפני התחלת הלמידה לפסיכומטרי מקבל את אותה החלטה - ללכת ללמוד בקורס פסיכומטרי בכיתה גדולה, בדיוק כמו שעשו מאז שהתחיל המבחן בתחילת שנות השמונים - וזאת למרות שינויים מרחיקי לכת באפשרויות הלימוד ובאופי המבחן. למעשה, אין החלטה פחות טובה מזאת.



איך אני יודע? משום שאני מקבל אינסוף טלפונים ומיילים ווטסאפים מאנשים שאומרים לי ״אבי, אני לומדת עכשיו בקורס של יואל גבע / קידום ואני מרגישה שאני לא מבינה הרבה דברים והייתי שמחה לשבת עם מורה פרטי לכמה שיעורים פרטיים בפסיכומטרי כמותי / מילולי / אנגלית (מחק את המיותר)״. אחרים מתקשרים אליי לאחר שכבר סיימו קורס פסיכומטרי ועשו את המבחן (לפעמים פעם אחת, לפעמים פעמיים, והשיאנים גם שבע ושמונה פעמים). אין צורך להרחיב על התסכול הנלווה לתהליך שבו אתם משתתפים בשיעורים ארוכים בהם אתם מרגישים שאתם נשארים מאחור, וזאת למרות ההבטחות באתרים הנוצצים של קורסי הפסיכומטרי ל״יחס אישי אמיתי״.


מורה פרטי לפסיכומטרי

אני לא טוען שקורס פסיכומטרי בכיתה גדולה לא מתאים לאף אחד. למי שצריך להוציא 550 - 620 ויש לו כסף מיותר, קורס יכול להיות פתרון מעולה, אבל מה לעשות שרובכם לא כאלה. רוב תלמידיי הם טיפוסים שאפתנים במיוחד שרוצים להוציא ציון פסיכומטרי כמה שיותר גבוה כדי לפתוח להם דלתות באקדמיה, ואת זה קשה לעשות בכיתה עם 30 - 40 תלמידים נוספים, לא משנה כמה המורה בעל ניסיון.


מבחינתי יש שתי דרכים טובות להתכונן לפסיכומטרי למי שרוצה להוציא ציון של 650 לפחות, שלא לדבר על ציון 700 פלוס: למידה עם קורס פסיכומטרי אינטרנטי או למידה עם מורה מנוסה פרטי. האפשרות הראשונה מתאימה למי שיכול לסדר לעצמו לו״ז למידה ובאמת לשבת ללמוד לפי אותו לו״ז. זוהי האפשרות הזולה ביותר כיום להתכונן לפסיכומטרי, וניתן לעשות זאת בעזרת קורס פסיכומטרי חינם של המדינה. גם מי שבוחר באפשרות הזו יכול בהחלט להעזרת בלמידה עם מורה פרטית או מורה פרטי לפסיכומטרי כדי לחדד נקודות מסוימות שדורשות חיזוק.


האפשרות השניה מתאימה למי שצריך יחס אישי אמיתי ולא כססמה. עם עשרים שנות ניסיון בהוראת פסיכומטרי, בהדרכה של מורים לפסיכומטרי ובכתיבת תכנים להכנה לפסיכומטרי, אין בארץ מורים פרטיים מנוסים ממני בהכנה למבחן. אני מכיר כל תלמידה וכל תלמיד שלי לעומק ומכוון אותם בדיוק המירבי כדי שיוכלו לשפר את ההישגים שלהם למקסימום, להתקבל ללימודים ולהגשים את החלום שלהם להיות סטודנט לרפואה או סטודנטית לפסיכולוגיה.

קורס פסיכומטרי פרטי

מה מיוחד בלימודי פסיכומטרי פרטי איתי? אני עובד הפוך מאיך שעובדים בקורסי פסיכומטרי. במקום להקדיש את רוב זמן הלמידה לשינון הבסיס המשמים ואז להשאיר מעט מדי זמן לסימולציות פסיכומטרי ופרקי פסיכומטרי, אני משלב לכל אורך הלמידה, כבר מהשיעור הראשון ובכל השיעורים שלנו, עבודה עם שאלות ממבחני המרכז הארצי. משום שהפסיכומטרי במתכונתו הנוכחית בודק קודם כל חשיבה ביקורתית, הגיון ויכולת הסקה, אתם חייבים לשכלל את היכולות האלה, ואין דרך טובה יותר לעשות זאת מאשר דרך פירוק שאלות המבחן האמיתי למרכיביהן הקטנים.


אני שומר על מוטיבציה גבוהה בקרב תלמידיי, ובשל ההכרות המעולה שלי איתם ושלהם איתי, נוצר בשיעורי הפסיכומטרי שלנו חיבור שדוחף קדימה והופך את השיעורים לא רק ליעילים מאוד, אלא גם למהנים מאוד. אצלי לא תשננו דברים שלא חייבים לשנן, אבל כן בהחלט תעבדו קשה ותלמדו לפתוח את הראש ולחשוב בעצמכם. גם תלמידים הסובלים מלקויות למידה מגלים פתאום שהם יכולים להצליח במבחן, כי לבעלי לקויות למידה קשה מאוד ללמוד לבד או בקבוצה גדולה ורועשת. כשיושבים אחד על אחד, פתאום אפשר לחדד בדיוק את מה שצריך ולהקנות שיטות עבודה שאפשר באמת להשתמש בהם בשעת המבחן.


רוב הקורסים לפסיכומטרי מקצים כשמונים אחוז מהזמן בשיעורים לחלק הכמותי של המבחן. בעוד שהחלק הזה חשוב מאוד - משקלו 40% מהציון הסופי - הרי ש 60% מהציון שלכם נקבע על ידי רמת ההצלחה שלכם בפרקי האנגלית והעברית (והחיבור). משום כך, אני מקפיד לעבוד עם תלמידיי על החלקים האלה ומכריח אותם ללמוד מילים באנגלית ובעברית בעזרת מערכת אדפטיבית מעולה ולקרוא כתבות ומאמרים באנגלית לאורך כל הלמידה. אצלי אין תלמידים שיפלו על שאלת השלמת משפטים באנגלית או אנלוגיות במילולי רק משום שלא הכירו מילה מסויימת.


פסיכומטרי חינם

איפה לומדים איתי? יותר מחצי מהתלמידים שלי לומדים איתי מהבית דרך האינטרנט, כך שלא משנה אם אתם מראשון לציון, תל אביב יפו, הרצליה, פתח תקווה, ירושלים, קרית שמונה או אילת, אתם יכולים ללמוד איתי בקלות ובנוחות. אני שולח לכם קישור איתו אתם מתחברים מהמחשב ואתם חוסכים את זמן ההגעה לשיעור, הפקקים, הנסיעה, החניה וההזעה ויכולים להקדיש את הזמן שחסכתם ללמידה ולתרגול כדי להשתפר במקסימום. מי שמעדיף ללמוד איתי פנים אל פנים מוזמן לעשות את זה במשרדי הנחמד בתל אביב - בגין 65.


וכמה זה עולה לכם? הרוב הגדול של תלמידי הפסיכומטרי שלי לוקחים 10 - 16 פגישות כפולות, 90 דקות כל פעם. לרוב אנחנו נפגשים אחת לשבוע בין חודשיים לשלושה לפני המבחן, כאשר בשבועות שלפני המבחן מוסיפים עוד פגישה בשבוע. עשר פגישות (15 שעות לימוד) עולות לכם - נכון ליולי 2019 - 3800 שקל, ואילו 16 פגישות (24 שעות) עולות 5480 שקלים. כלומר לא רק שלמידה של פסיכומטרי פרטי היא יעילה יותר ומביאה את הציונים הגבוהים ביותר, היא לרוב עולה פחות מקורסי פסיכומטרי גדולים, שמחיריהם מתחילים ב 6000 שקלים ומגיעים לעיתים גם ל 9000 שקלים.

ואפשר להתכונן לפסיכומטרי ב 15 עד 24 שעות? בהחלט כן. לאורך עשרים השנים בהן אני מכין תלמידים לפסיכומטרי (לתלמידי הראשונים יש כבר ילדים שתכף גם יתחילו ללמוד לפסיכומטרי) צברתי ניסיון רב המאפשר לי להעביר לכם את כל מה שצריך כדי להצליח במבחן במינימום של זמן, כדי שלא תצטרכו לבזבז זמן על חומר שאתם כבר יודעים ועל לשמוע שאלות שלא מעניינות אתכם. אין פלא שהתלמידים שלי מוציאים את הציונים הכי גבוהים בארץ בפסיכומטרי ומתקבלים ללימודים איפה שהם רוצים ומתי שהם רוצים.

 

רוצים עוד פרטים על שיעורים פרטיים לפסיכומטרי בשיטת אבי יולזרי? צרו קשר עכשיו בהודעה כאן באתר או בווטסאפ ובואו נדבר על זה :-)

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

!וולקאם

bottom of page