top of page

!וולקאם

קרב מבחני האנגלית: IELTS מול TOEFL מול PTE

עודכן: 6 ביוני 2019

היי!


בין שאתם בתהליך הגירה ל או קבלה ללימודים בקנדה, אוסטרליה או ניו-זילנד, אירופה או ארה״ב, כנראה שעליכם להוכיח את רמת האנגלית שלכם דרך אחד משלושת המבחנים IELTS, TOEFL ו PTE. בפוסטים קודמים פירטתי בהרחבה לגבי כל אחד מהמבחנים הללו. בפוסט הזה אסקור בקצרה את הדומה והשונה בין המבחנים.


רוצים להצליח ב IELTS (או ב TOEFL)? הצטרפו לקורס IELTS (או TOEFL) האינטרנטי שלי, המתקיים (כמעט) כל חודש וכולל את כל מה שצריך לדעת כדי לעבור בהצלחה את המבחן. רוצים עוד פרטים ו/או להרשם לקורס הקרוב? שלחו לי הודעה כאן למטה או ווטסאפ עכשיו!


IELTS או TOEFL או PTE

אז יאללה, ונתחיל מהדומה. שלושת המבחנים הם מבחנים הבודקים את רמת האנגלית כשפה זרה/שניה, מה שנקרא ESL (English as a Second Language) או EFL (English as a Foreign Language). שלושת המבחנים כוללים שאלות הבודקות את שליטתכם בארבעת האופנים של שימוש בשפה: הבנת הנקרא, הבנת הנשמע, דיבור וכתיבה. נקודת דמיון נוספת היא ששלושת המבחנים הם ממוחשבים (למעט חלק הדיבור במבחן IELTS, הרחבה בהמשך). שלושת המבחנים נערכים בכל העולם (וכל אחד מהם יהיה זהה לא משנה איפה בעולם אתם עושים אותו), אבל אני אתייחס בהמשך למבחנים הנערכים בישראל, כי אנחנו ישראלים שמנסים לברוח מפה /:

ועתה להבדלים.


IELTS או TOEFL או PTE

מבחן IELTS

המבחן מורכב מארבעה חלקים. שלושה מהם - שמיעה, קריאה, כתיבה - נעשים ברצף על מחשב, תמיד בסדר הזה. חלק הדיבור אינו ממוחשב ומתבצע בשיחה פנים אל פנים עם בוחנת או בוחן של אילטס. המבחן נמשך (נטו) שעתיים ארבעים וחמש. למבחן IELTS שני פורמטים (modules) - האחד נקרא academic ומשמש לטובת ויזת לימודים והשני general training ומשמש לטובת ויזת הגירה / עבודה.



המבחן נערך בדרך כלל ארבע פעמים בחודש במכללת Hacker U ברמת גן. בעת ההרשמה למבחן תתבקשו גם לבחור את המועד המתאים לביצוע השיחה של חלק הדיבור - מדובר בחלון של עשרים דקות באותו יום של המבחן (אם כי מתבצע בבנין אחר, גם הוא במתחם הבורסה). IELTS הוא המבחן היקר מבין השלושה ועולה 1200 שקלים (כ 335 דולר נכון ליום כתיבת הפוסט).


IELTS או TOEFL או PTE

מבחן TOEFL

המבחן הוא מבחן ממוחשב המורכב גם הוא מארבעה חלקים, אך בסדר שונה - קריאה, שמיעה, דיבור וכתיבה. בשונה ממבחן IELTS, גם חלק הדיבור במבחן TOEFL נערך על מחשב, כאשר המחשב שואל אותנו את השאלות ואנחנו עונים לו באמצעות המיקרופון המחובר למחשב. המבחן הוא הארוך ביותר מבין השלושה עליהם אני כותב בפוסט הזה ונמשך כארבע שעות. בשונה ממבחן IELTS, למבחן TOEFL אין פורמטים שונים והוא מוכוון אקדמיה, לכן הוא נחשב קשה יותר בהשוואה ל IELTS general, אך ברמה דומה ל IELTS academic.



המבחן נערך בין פעמיים לארבע פעמים בחודש במכללת רמת גן, בחיפה ובירושלים. עלותו של מבחן TOEFL היא הנמוכה מבין שלושת המבחנים, אם כי היא לא נמוכה בזכות עצמה, 260 דולר.


מבחן PTE

המבחן הצעיר ו(לכן?) הפחות מוכר מבין השלושה הוא לא רק מבחן ממוחשב לחלוטין, אלא גם היחיד מבין השלושה שבדיקתו נעשית ללא מגע יד אדם. כצפוי, המבחן כולל את אותם חלקים כמו שני אחיו, וגם הפעם יש הבדל בסדר החלקים - מתחילים מחלק הכולל את משימות הדיבור והכתיבה, ממשיכים לחלק הקריאה ומסיימים בשמיעה. בהשוואה למבחנים האחרים, משימות מבחן PTE הן מגוונות יותר ואינטגרטיביות יותר - כלומר רוב המשימות כוללות הבטים של לפחות שני אופני שימוש בשפה (שמיעה + דיבור / קריאה + דיבור / שמיעה + כתיבה וכך הלאה). יש מי שאוהב את זה ויש מי שפחות.



המבחן נערך פעמיים בחודש במרכז הבחינות של פירסון במגדל בסר 1 ברמת גן (אותו מרכז בחינות של מבחן GMAT). עלותו 275 דולר.

 

 

מזה עשרים שנה (גיב אור טייק) שאני עוזר לתלמידים בארץ ובעולם לעבור את מבחני האנגלית בדרך ליעד הנכסף. רוצים להצליח ב IELTS (או ב TOEFL)? הצטרפו לקורס IELTS (או TOEFL) האינטרנטי שלי, המתקיים (כמעט) כל חודש וכולל את כל מה שצריך לדעת כדי לעבור בהצלחה את המבחן. רוצים עוד פרטים ו/או להרשם לקורס הקרוב? שלחו לי הודעה כאן למטה או ווטסאפ עכשיו!

0 תגובות

!וולקאם

bottom of page