top of page

!וולקאם

פסקת הפתיחה בחיבור IELTS / TOEFL

עודכן: 4 במרץ 2020

אתם לא מאמינים כמה אנשים נתקעים על פסקת הפתיחה בחיבור במבחן IELTS או TOEFL. אם היה לי שקל על כל פעם ששמעתי את המשפט ״אני לא יודע/ת איך להתחיל,״ היו לי איזה מאתיים שקל או משהו. בכל מקרה, אין מה להסתבך עם פסקת הפתיחה - היא לא הפסקה הכי חשובה בחיבור שלכם - אבל בהחלט צריך לדעת איך לכתוב פתיחה טובה כדי לייצר רושם ראשוני טוב ולעזור לקורא שלכם לעבור בקלות אל הפסקאות החשובות באמת - אלה שמרכיבות את גוף התשובה.


פסקת הפתיחה בחיבור דעה

כמה משפטים צריך בפסקת הפתיחה?

שניים זה יכול להיות ממש מספיק - הראשון הוא משפט רקע ממנו אמור להבין הקורא את השאלה שבה אתם תעסקו, ואילו השני הוא תמצית העמדה שלכם. פסקת פתיחה טובה צריכה לכלול 40 - 60 מילים ולא יותר. אל תהיו מאלה שכותבים חצי חיבור בפסקת הפתיחה, זה הרגל רע.


משפט ראשון

אין מה להסתבך עם המשפט הראשון בפסקת הפתיחה - עליכם בסך הכל לנסח מחדש את השאלה במילים שלכם. כדי לוודא שכתבתם משפט ראשון טוב שאלו את עצמכם האם הקורא הסביר יבין מהמשפט שלכם מהי השאלה בה החיבור שלכם יעסוק. שימו לב: אין להעתיק מהשאלה מילה במילה, אלא להשתמש במילים שלכם. לדוגמה, אם השאלה היא -

The government should allocate more funding to teaching sciences than on other subjects so that the country can develop. Do you agree or disagree?


משפט פתיחה טובה יכול להיות -

It is often thought that in order for the country to progress more funding ought to be allocated to teaching sciences instead of other subjects.


כפי שאתם רואים, משפט הפתיחה כולל בדיוק את אותו מידע מהשאלה, אבל הוא נכתב שונה. כדאי לתרגל paraphrasing ברמת המשפט הבודד - זה מאוד עוזר כשאתם רוצים לכתוב את משפט הפתיחה של פסקת הפתיחה שלכם. כאן תוכלו למצוא תרגול שכזה וכאן תמצאו דוגמאות למשפטים ראשונים של פסקאות פתיחה שונות.


נותרו מקומות אחרונים לקורס TOEFL הכי טוב בארץ! 😎😎😎 לפרטים ולהרשמה הכנסו, או שלחו לי הודעה כאן למטה או ווטסאפ עכשיו!


משפט שני

המשפט השני בפסקת הפתיחה צריך להציג לקורא בתמצית את התשובה שלכם לשאלה או את דעתכם. משפט שני טוב יעזור לקורא להבין את הכיוון בו אתם הולכים לקחת אותו לאורך החיבור. המנעו מלהאכיל בכפית סטייל "In this essay I will elaborate on...״ אלא פשוט כתבו את דעתכם וזהו. משפט דעה טוב במבחן IELTS ישפיע לטובה על שני קריטריונים מתוך הארבעה - Task Achievement ו Coherence & Cohesion. ניתן לחלק את משפט העמדה לשניים אם אתם מרגישים צורך, אבל לרוב אין צורך כזה. הנה שלושה משפטי עמדה טובים לפסקת הפתיחה לשאלה שכתבתי למעלה.


אם אתם מסכימים עם הטענה -

I completely agree that focusing on science subjects at school is essential for a country’s future.


אם אתם לא מסכימים עם הטענה -

In my opinion, funding should not focus on the sciences but should rather be allocated to maths, technology and languages.


אם אתם חלקית מסכימים עם הטענה -

While I agree that the sciences do need extra funding, this should not be at the expense of other subjects which are also crucial to a country’s development.


שימו לב שכל משפט מהשלושה כתוב בפשטות ומציג את העמדה בבהירות. אל תסתבכו כאן, חבל עליכם ועל הציון שלכם.


אז אולי לקצר אפילו עוד יותר?

עקרונית, אפשר לכתוב משפט דעה סופר-קצר כמו ״I completely agree with this position״ או ״I strongly agree with this opinion,״ אבל עדיף להציג קצת יותר יכולות מילוליות מזה, כמו שראיתם למעלה.


לסיכום

פסקת הפתיחה שלכם במשימה השניה (חיבור דעה) במבחני IELTS או TOEFL צריכה להיות קצרה וקולעת. הנה דוגמה לפסקת פתיחה שלמה לשאלה למעלה -

It is often thought that in order for the country to progress more funding ought to be allocated to teaching sciences instead of other subjects. In my opinion, funding should not focus on the sciences but should rather be allocated to maths, technology and languages.


ומה עכשיו?

מוזמנים לקרוא את כל הפוסטים שלי על מבחן IELTS ועל מבחן TOEFL. מדי חודש (כמעט) אני פותח קורס IELTS וקורס TOEFL אונליין, מהבית, בקבוצות קטנות וחמודות. אשמח לראותכם, וכמובן שאתם מוזמנים להשאיר לי פרטים באתר או לשלוח לי ווטסאפ אם אתם רוצים פרטים נוספים. בהצלחה!

0 תגובות

!וולקאם

bottom of page