top of page

!וולקאם

ציון TOEFL: כל מה שצריך לדעת

עודכן: 14 בפבר׳


ציוני טופל

מבחן TOEFL הוא מבחן ממוחשב בארבעה חלקים - קריאה, שמיעה, דיבור וכתיבה - ועל כל אחד מהם תקבלו ציון שנע בטווח של 0 עד 30. הציון הכולל שלכם במבחן TOEFL הוא סכום ציוני ארבעת החלקים - לכל חלק אותו משקל בציון הכולל - ולכן ציון מבחן TOEFL הכולל, נע בין 0 ל 120 מקסימום. כך למשל, אם קיבלתם את הציונים 25 בקריאה, 27 בשמיעה, 25 בדיבור ו 23 בכתיבה, תקבלו ציון כולל של 100 נקודות, וסחתן עליכם. כך ה TOEFL מסווג את הציונים השונים בחלקים השונים:

רוצים להצליח ב TOEFL? אנחנו מלמדים למבחן הזה כבר עשרים שנה ועזרנו לאלפים(!) לעבור אותו בהצלחה ולהתקבל ללימודים/fellowship/וקסנר. יש לנו קורסים קבוצתיים ויש לנו שיעורים פרטיים, אז דברו איתנו ונבדוק מה מתאים לכם. שלחו לי הודעה כאן למטה או ווטסאפ עכשיו!


ציון חלק הקריאה ב TOEFL

חלק הקריאה, החלק הראשון במבחן TOEFL, כולל שני קטעי קריאה בהקף של כ 700 מילים כל אחד. על כל קטע יש 10 שאלות, כלומר 20 שאלות בסך הכל. הזמן מוקצב לחלק כולו ולא לפי קטע קריאה - 35 דקות בסך הכל, שזה 17.5 דקות בממוצע לקטע וגם דקה-ארבעים-ושמונה בממוצע לשאלה. זה לא המון זמן, אז שימו לב שאתם לא נתקעים, ואל תתביישו לשאול אותי איך לעבוד נכון (התשובה היא בדרך כלל לא לקרוא קטע שלם מראש לפני שמתחילים לענות על השאלות).


חשוב: בעוד שתשע השאלות הראשונות על כל קטע שוות נקודה אחת, השאלה העשירית והאחרונה על כל קטע שווה שתי נקודות. זה אומר שמכל 10 שאלות אפשר להוציא מקסימום 11 נקודות, ולכן בעוד שאפשר לקבל ציון גלם (raw score) שהולך עד 22 נקודות, הציון הסופי, ציון התקן (scaled score) הולך עד 30 נקודות. לדוגמה, כדי לקבל 25 לפחות בחלק הקריאה, עליכם לקבל 19 נקודות מתוך ה 22 האפשריות ב 20 השאלות שנשאלתם, או בקיצור, מקסימום שלוש טעויות בכל פרק הקריאה.


את ציון חלק הקריאה במבחן תקבלו מיד בסוף המבחן. יש אלוהים.


הכל על ציוני מבחן טופל

ציון חלק השמיעה ב TOEFL

חלק השמיעה, החלק השני במבחן TOEFL, כולל קטעי שמיעה משני סוגים - קטעי שיחה (conversation) האורכים שתיים ומשהו דקות ועליהם יש 5 שאלות לקטע, וקטעי הרצאה (lecture) האורכים חמש ומשהו דקות ואחריהם 6 שאלות לקטע. כמה קטעים יש? שני קטעי שיחה ושלושה קטעי הרצאה, כלומר חמישה קטעים בסך הכל עם 28 שאלות.


ובדומה לחישוב שדיברתי עליו קודם בקשר לקריאה, כדי לקבל 25 לפחות בשמיעה, עליכם לענות נכון על 23 שאלות מתוך 28 השאלות האמיתיות. גם את ציון חלק השמיעה תקבלו בסוף המבחן, ביחד עם ציון הקריאה.

ציון חלק הדיבור ב TOEFL

סיימנו עם המשחקים, ועכשיו לחלק הדיבור. חלק הדיבור במבחן TOEFL כולל ארבע שאלות שהמחשב שואל אתכם (ואתם עונים לו). לכל שאלה פורמט משלה, אז הכירו בבקשה את ארבעת הפורמטים ואת מגבלות הזמן. בשונה מפרקי הקריאה והשמיעה, הציון בחלק הדיבור אינו ניתן על מספר תשובות נכונות או לא נכונות, אלא על מספר מרכיבים בתשובות שלכם. בחלק הדיבור תקבלו ציון לפי התרשמות מרמתכם בארבעה קריטריונים.

שטף דיבור - Fluency - היכולת לדבר רצוף ולאורך זמן ללא (אם עם מעט) עצירות והיסוסים, בצורה בהירה וללא תיקונים מרובים, תוך שימוש באמצעים המארגנים את הרעיונות ומחברים ביניהם.

אוצר מילים ושימוש נכון במילים - Lexical Resource - עד כמה אוצר המילים והביטויים שלכם עשיר ומגוון ולא פחות חשוב מכך, עד כמה השפה שלכם טבעית ועושה שימוש בביטויים שגורים באנגלית.

קורס טופל עם המורה מספר 1

תחביר - שימוש במגוון מבני משפט (פשוטים ומורכבים גם יחד), שימוש נכון בזמנים, שימוש נכון בפיסוק ומיעוט של טעויות תחביריות באופן כללי

הגיה - עד כמה אתם מדברים ברור, עד כמה המבטא הישראלי שלכם מפריע להבין אתכם, עד כמה אתם הוגים את המילים כמו שצריך


איך כל הדברים הנפלאים האלה משתקללים לציון אחד? רק אלוהים יודע. וגם אני. בכל מקרה, את ציון חלק הדיבור (גם הוא בטווח של 0 עד 30 נקודות) תקבלו רק כשבעה ימים לאחר המבחן, ביחד עם ציון חלק הכתיבה והציון הכולל.


ציון חלק הכתיבה ב TOEFL

בחלק זה תצטרכו לכתוב תשובות לשתי שאלות - הראשונה היא משימת סיכום/תמצות, המכונה גם integrated writing. תקבלו לקרוא קטע קצר ואחריו תשמעו קטע הרצאה המפריך את הנאמר בטקסט. תתבקשו לכתוב סיכום של הדברים בצורה מסודרת ותמציתית בהקף של 150 - 250 מילים ובעשרים דקות. משימת הכתיבה השניה בטופל היא משימת פסקת דעה המכונה writing for an academic discussion. תצטרכו לכתוב לפחות 100 מילים ב 10 דקות. כאן הזמן הוא ברוטו ולא נטו, כלומר כולל את הזמן לקרוא את השאלה, לתכנן תשובה, לכתוב ולערוך. הציונים בחלק זה, כמו גם בחלק הדיבור ב TOEFL אינם ניתנים כמובן לפי מספר תשובות נכונות כמו הציונים בשני החלקים הראשונים של המבחן, אלא על פי הרמה שלכם בארבעה קריטריונים:

התרשמות כללית (משימה 1) - Task Achievement - עד כמה המידע שהצגתם מדויק, האם כתבתם פסקת פתיחה (overview) טובה, האם הדגשתם את הנקודות המרכזיות והאם תמכתם באותן נקודות מרכזיות באמצעות מידע רלוונטי מהקריאה והשמיעה.

התרשמות כללית (משימה 2) - Task Achievement - עד כמה התשובה שלכם מתאימה לשאלה שנשאלתם, האם העלתם נקודות רלוונטיות, עד כמה פיתחתם את הרעיונות המרכזיים, האם השתמשתם בדוגמאות, האם הצגתם דעה ברורה בשאלה שנשאלתם והאם כתבתם סיכום טוב.

בהירות ולכידות - Coherence and Cohesion - האם יש חלוקה ברורה לפסקאות לפי נקודות שונות, האם לכל פסקה יש רעיון מרכזי משלה, עד כמה השתמשתם באמצעים המארגנים את הכתוב דוגמת מילות קישור, משפטי מעבר בין פסקאות ומבני משפט מורכבים

הכנה לטופל זה רק אבי יולזרי

אוצר מילים ושימוש נכון במילים - Lexical Resource - עד כמה אוצר המילים והביטויים שלכם עשיר ומגוון ולא פחות חשוב מכך, עד כמה השפה שלכם טבעית ועושה שימוש בביטויים שגורים באנגלית, כמה נכון אתם כותבים את מה שאתם כותבים מבחינת איות

תחביר - Grammatical Range and Accuracy - שימוש במגוון מבני משפט (פשוטים ומורכבים גם יחד), שימוש נכון בזמנים, שימוש נכון בפיסוק ומיעוט של טעויות תחביריות באופן כללי

רוצים להצליח ב TOEFL? אנחנו מלמדים למבחן הזה כבר עשרים שנה ועזרנו לאלפים(!) לעבור אותו בהצלחה ולהתקבל ללימודים/fellowship/וקסנר. יש לנו קורסים קבוצתיים ויש לנו שיעורים פרטיים, אז דברו איתנו ונבדוק מה מתאים לכם. שלחו לי הודעה כאן למטה או ווטסאפ עכשיו!

!וולקאם

bottom of page