top of page

!וולקאם

ערעור על ציון IELTS / TOEFL: אפשרי?

עודכן: 1 ביולי 2019


נבחנתם במבחן IELTS או TOEFL ואתם לא מרוצים מהציון? לפעמים פונים אליי אנשים ושואלים האם שווה לערער על הציון. התשובה בגדול: לא. האם יש יוצאי דופן? יש, והנה סיפור של אחד שכזה, מסופר בגוף ראשון:

 

״נבחנתי במבחן IELTS במודול האקדמי בחודש דצמבר 2018 במלבורן, אוסטרליה. אני חי ועובד במלבורן מזה שנתיים וחצי, כך שאנגלית הפכה לחלק בלתי נפרד מתקשורת היומיומית שלי. הייתי צריך להבחן ב IELTS כדי להגיש בקשה להרשם כפיזיותרפיסט באוסטרליה. ציון המינימום הנדרש הוא 7 בכל חלק וגם בכללי. קיבלתי את הציונים הנ״ל:


Listening: 7.5

​Reading: 8.0​

Speaking: 8.5​

Writing: 6.0


התאכזבתי קשות מהציון שלי בחלק הכתיבה, מה גם שהייתי בטוח שכתבתי יותר טוב משהשתקף בציון שקיבלתי: ארגנתי את הרעיונות שלי ואת הפסקאות שלי היטב, תכננתי מראש מה שרציתי לכתוב, השתמשתי במגוון של משפטים מורכבים, ושמתי לב לפיסוק. משהו היה לי מוזר עם הציון הזה, אז בדקתי אונליין לגבי תהליך הערעור. ברוב האתרים אומרים שגם אם משנים את הציון, זה כמעט תמיד בחצי נקודה, ובמקרים נדירים ממש בנקודה. קראתי גם שבמקרים כמו שלי, כשציון חלק אחד נמוך משמעותית מהאחרים, נוטים להתייחס לערעור ברצינות רבה יותר. החלטתי לערער. לאחר ארבעה שבועות קיבלתי מייל שאמר שבעקבות הבדיקה הנוספת עלה ציון חלק הכתיבה שלי ל… 7.5! לא האמנתי.״


(העדות הנ״ל ערוכה מפוסט באתר של IELTSLiz)

 

בקיצור, למרות מה שכתבתי בפתיחת הפוסט הזה, אם (ורק אם) אתם מאמינים שציון של חלק כלשהו שקיבלתם במבחן IELTS או TOEFL לא משקף את הביצועים שלכם באותו חלק, הגישו ערעור. אולי זה יעבוד. שימו לב שבאשר לערעור על ציון IELTS יש לפנות עד שישה שבועות ממועד המבחן. בערעורי TOEFL יש טופס שעליכם למלא ולשלוח. הדיון בערעור עשוי להמשך עד שמונה שבועות. הערעור יקר: ב TOEFL העלות היא 160$ לחלקי הכתיבה והדיבור (יחד), ו 80$ לכל אחד מחלקי הקריאה והשמיעה, סכומים דומים לאלה שעולה ערעור IELTS. אם הערעור שלכם נמצא מוצדק, כמו בסיפור לעיל, הציון שלכם יעלה בהתאם ותקבלו בחזרה את עלות הערעור. לעומת זאת, אם כמו שקורה ברוב המקרים, ערעורכם ידחה, הציון שלכם ישאר כשהיה וחשבון הבנק שלכם יהיה עצוב יותר משהיה, אז קחו בחשבון.



ערעור IELTS / ערעור TOEFL

רוצים להצליח ב IELTS (או ב TOEFL)? הצטרפו לקורס IELTS (או TOEFL) האינטרנטי שלי, המתקיים (כמעט) כל חודש וכולל את כל מה שצריך לדעת כדי לעבור בהצלחה את המבחן. רוצים עוד פרטים ו/או להרשם לקורס הקרוב? שלחו לי הודעה כאן למטה או ווטסאפ עכשיו!

0 תגובות

!וולקאם

bottom of page