top of page

!וולקאם

איך להפציץ בחלק הכתיבה במבחן IELTS

מכירים את זה שאתם ניגשים למבחן IELTS והכל די סבבה ואז מגיע חלק הכתיבה וזה זוועה שלא מהעולם הזה ולא בטוח שמהעולם הבא? אז הבלוג הזה יעזור לכם להבין איך מתגברים על המכשול הזה שנקרא חלק הכתיבה ב IELTS. את הפוסט ילוו תמונות של הפגנות. או באנגלית - demonstrations. אז בואו נתחיל.

ישראלים מפגינים שהם יודעים לכתוב במבחן IELTS

מה זה חלק הכתיבה במבחן IELTS?

החלק הזה הוא השלישי מתוך שלושת חלקי המבחן שתעשו על מחשב ומגיע לאחר החלק הראשון - הבנת הנשמע (listening) - והחלק השני - הבנת הנקרא (reading). שימו לב שהמבחן כולל גם חלק של דיבור, אבל בשונה מהשאר, הוא לא על מחשב, אלא בשיחה אחד על אחד מול בוחנ/ת. בחלק הכתיבה תקבלו 60 דקות לתכנן, לכתוב ולערוך שתי תשובות לשתי שאלות - קצרה וארוכה.


טיפ מספר 1!

גם אם האנגלית שלכם טובה ממש, עשו לעצמכם טובה ואל תגשו ל IELTS בלי להתכונן. זה נכון לכל חלקי המבחן, אבל זה נכון במיוחד לחלק הכתיבה. סביר להניח שאתם לא כותבים שוטף באנגלית, ושגם אם אתם פה ושם כותבים אנגלית במסגרת עבודה למשל, אתם לא כותבים את הסוג של הכתיבה אליה תדרשו במבחן. גם מי שמכיר את משימות הכתיבה שתכף נדבר עליהן לא בהכרח מכיר את הקריטריונים שעל פיהם נבדקות התשובות וניתן הציון. בקיצור, המשיכו לקרוא.


בכלא אפשר ללמוד למבחן IELTS

אתם ניגשים למבחן IELTS אקדמי (academic) או כללי (general)?

זה משנה גם משום שאתם צריכים להתכונן ולהרשם לפורמט המתאים (האקדמי לויזת לימודים, הכללי לויזת עבודה או הגירה) וגם משום שחלק הכתיבה שונה בין הפורמטים השונים. השוני נוגע רק למשימת הכתיבה הראשונה מבין השתיים.


במשימת הכתיבה הראשונה בחלק הכתיבה של הפורמט הכללי תתבקשו לייצר מייל (פורמלי, חצי-פורמלי או חברי) בהתאם להנחיות שבשאלה. לעומת זאת, בפורמט האקדמי המשימה הראשונה היא לייצר תקציר המתאר את הנקודות המרכזיות בתמונה כלשהי, שיכולה להיות גרף או טבלה, מפות של מקום או אזור, או דיאגרמה המתארת תהליך.


בשני הפורמטים תתבקשו לכתוב בהקף של לפחות 150 מילים במשימה הראשונה (ו 250 בשניה שתכף אגיע אליה). שימו לב שהמחשב לא מחלק לכם את הזמן בין שתי משימות הכתיבה ואתם צריכים לעשות זאת בעצמכם. המלצתי היא להקצות בין 20 ל 25 דקות למשימת הכתיבה הראשונה ולהשאיר 35 עד 40 דקות למשימת הכתיבה השניה.


מחאה לא אלימה פירושה ידיים פנויות לכתיבה

טיפים למשימת כתיבה 1 במבחן הכללי

הנה דוגמה לשאלה של מייל פורמלי


On a recent holiday you lost a valuable item. Fortunately, you have travel insurance to cover the cost of anything lost. Write a letter to the manager of your insurance company. In your letter, explain:

- What you lost

- How you lost it

- What you want the insurance company to do

והנה דוגמה לשאלה של מייל חברי


Your friend is going to stay in your apartment while you are away. Write a letter to your friend and include:

- Where the key is

- Instructions to look after the apartment

- What should he/ she do on the day of your return


שמתן לב שבשני המקרים יש תיאור כללי של הסיטואציה ואז שלוש נקודות להתייחסות? זה כי אתן אלופות. עכשיו שימו לב לתבנית הכללית של תשובה לשאלות האלה:



· Greeting

· Intro/Purpose

· Body 1 (which refers to the first point from the question prompt)

· Body 2 (second point)

· Body 3 (final point)

· Ending

· Sign off

· Name


חשוב להתאים את השפה לסוג המכתב, כי מכתב לבוס הוא לא מכתב לחברה והפוך. בגדול החלוקה היא כזו: מייל פורמלי מיועד לנמען שאינכם מכירים אישית (כמו במייל תלונה לשירות לקוחות של חברה למשל), מייל חצי-פורמלי מיועד לנמען שאתם מכירים אישית אבל לא חברים או משפחה שלו (בוס, מרצה) ומייל לא-פורמלי (חברי) מיועד ל, ובכן, חברים או משפחה.


שימו לב שאתן לא נמרחות על התכנון של התשובה. קחו שתי דקות לתכנן את סיפור המסגרת ולחשוב על הפרטים שתרצו לכלול, וצאו לדרך.


טיפים למשימת כתיבה 1 במבחן האקדמי

במשימה זו המבנה הכללי כולל בין 3 ל 5 פסקאות (לרוב ארבע). שני החלקים הראשונים, introduction ו overview לפעמים יאוחדו לפסקה אחת (כשהם מאוד קצרים), אבל לרוב יקבלו כל אחד פסקה נפרדת. הפרטים יקבלו לרוב שתי פסקאות, אבל לפעמים נעדיף שלוש.


· Introduction

· Overview

· Detail Paragraph 1

· Detail Pragraph 2

· (Detail Pragraph 3)


שימו לב שאתן מתאמנות על שלושת סוגי השאלות האפשריות במשימה הזו - הרבה פעמים אנשים נוטים להתאמן רק על גרפים וטבלאות, אבל קחו בחשבון שאתן עשויות להתקל דווקא במשימת מפות או דיאגרמה (תהליך).


במשימת מפות לרוב תקבלו שתיים או שלוש מפות של אותו מקום (בנין, פארק) או איזור (עיירה) בשלוש תקופות שונות ותצטרכו לתאר את השינויים שהתרחשו. לרוב מספר פסקאות הפרטים יהיה כמספר המפות. הקפידו להשתמש כל הזמן בכיוונים (north, south, east, west, וגם northeast וחבריו) כדי שהקורא יבין איפה בדיוק נמצא כל דבר.


במשימות תהליך שימו לב שאתן מתייחסות לכל השלבים של התהליך ומציינות בתשובה את מספר השלבים. שימו לב אם התהליך מתפצל, כי אז יתכנו שלבים משותפים ונפרדים. הדגישו את השלב הראשון והאחרון בכל מקרה. החליטו מראש איך אתן מחלקות את הפירוט של השלבים - לפעמים פשוט אפשר לחלק את השלבים לשניים בין שתי פסקאות פרטים, אבל לפעמים מתבקש לחלק אחרת.


זכרו תמיד את מילות הקישור ואת המעברים בין ובתוך משפטים ופסקאות - אתן במשימת חיבור ולא במשימת ספרו לי את כל השלבים.


העם החליט: IELTS לומדים רק עם אבי יולזרי

בחלק השני של הפוסט המשוגע הזה אספר לכם איך לכתוב משימת כתיבה שניה משוגעת. בניגוד למה שקורה במשפט הקודם שלי, נא לא להשתמש פעמיים במילה אחת באותו משפט. לא לדיקטטורה!


להתראות!


0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

!וולקאם

bottom of page