top of page

!וולקאם

מבחן SAT חוזר

מבחן SAT חוזר! מכללות מובילות בארצות הברית מחזירות את הדרישה למבחן SAT. מכללת דארטמות' הודיעה לאחרונה (2024) כי תדרוש שוב מהמועמדים להגיש ציוני מבחנים סטנדרטיים, החל מהשנה הבאה (2025). זו התפתחות משמעותית מכיוון שמכללות סלקטיביות אחרות מחליטות כעת אם לעשות זאת. מה הסיפור מאחורי ההחלטה של Dartmouth, ולמה זה אמור לשנות לכם? 


מבחן SAT חוזר ובגדול, אבל אין בעיה בכלל

אז למה מבחן SAT חוזר? בקיץ שעבר, סיאן ביילוק - מדענית קוגניטיבית שניהלה בעבר את ברנרד קולג' בניו יורק - הפכה לנשיאת דרטמות'. לאחר שהגיעה, היא ביקשה מכמה פרופסורים מדארטמות' לעשות מחקר פנימי על מבחנים סטנדרטיים. כמו מכללות רבות אחרות במהלך מגיפת קוביד, דרטמות' ירדה מהדרישה שהמועמדים יגישו ציון SAT או ACT. כשהמגיפה הסתיימה והסטודנטים שוב יכלו לגשת למבחנים, צוות הקבלה של Dartmouth חשב להחזיר את הדרישה. ביילוק רצתה לדעת מדוע. שלושה כלכלני דארטמות' וסוציולוג חפרו אז במספרים. אחד הממצאים העיקריים שלהם לא הפתיע אותם: ציוני המבחנים היו מנבא טוב יותר מאשר ציוני תיכון - או חיבורי קבלה (application essays) של תלמידים והמלצות מורים - למידת ההצלחה של התלמידים בדארטמות'. העדויות לקשר הזה הן גדולות והולכות. ממצא שני היה מפתיע יותר. במהלך המגיפה, Dartmouth עבר למדיניות מבחן אופציונלית, שבה המועמדים יכלו לבחור אם להגיש את ציוני ה-SAT וה-ACT שלהם. מסתבר שהמדיניות הזו פגעה במועמדים בעלי הכנסה נמוכה באופן ספציפי. החוקרים הצליחו לנתח את ציוני המבחנים אפילו של תלמידים שלא הגישו אותם לדארטמות'. (מכללות יכולות לראות את הציונים לאחר סיום תהליך הקבלה.) סטודנטים רבים בעלי הכנסה נמוכה, כך התברר, עשו טעות אסטרטגית. 


הם נמנעו מלשלוח ציוני מבחנים שנראו להם נמוכים, אבל שבפועל היו עוזרים להם להיכנס לדארטמות'. הם האמינו בטעות שהציונים שלהם נמוכים מדי, כאשר למען האמת משרד הקבלה היה שופט את הציונים כסימן לכך שסטודנטים התגברו על הסביבה הקשה ממנה הגיעו, ויכולים להצליח בדארטמות'. כפי שכתבו ארבעת הפרופסורים - אליזבת קאסיו, ברוס ססרדוטה, דאג סטייגר ומישל טיין - במזכר, בהתייחסו לסולם של 1,600 נקודות של מבחן SAT, "יש מאות מועמדים פחות מועדפים עם ציונים בטווח של עד 1,400 שצריכים להגיש ציונים כדי להתבלט בקבלה, אך לא במסגרת מדיניות אופציונלית למבחן." חלק מהמועמדים הללו נדחו מכיוון שמשרד הקבלה לא יכול היה להיות בטוח לגבי הכישורים האקדמיים שלהם. סביר להניח שהסטודנטים היו מתקבלים לו היו שולחים את ציוני המבחנים שלהם, אמר, דיקן הקבלה של דרטמות'.


ממצא זה הוביל להכרזה של דארטמות' על חזרתו של מבחן SAT. "המטרה שלנו בדארטמות' היא מצוינות אקדמית בשירות של הכשרת הטווח הרחב ביותר של מנהיגים עתידיים", אמרה ביילוק. "אני משוכנעת לפי הנתונים שזה יעזור לנו לעשות את זה".


למה מבחן SAT חוזר? בואו נדבר על זה

כדאי להכיר גם חלק חשוב נוסף בסיפור הזה. דארטמות' למעשה מודה בכך שישנם סטודנטים מוחלשים שיש להם ציונים נמוכים בממוצע מאלה של סטודנטים מיוחסים. המכללה לא מתנצלת על כך. תלמידים משכונות עניות או בתי ספר תיכוניים בעייתיים לא מתחרים בצורה הוגנת עם בני נוער אמידים.


"אנחנו מחפשים את הילדים שמצטיינים בסביבתם. אנחנו יודעים שהחברה לא שוויונית", אמרה ביילוק. "ילדים שמצטיינים בסביבה שלהם, אנחנו חושבים, הם בהסתברות גבוהה גם כאלה שיוכלו להצטיין בדארטמות' ובעולם שבחוץ." משרד הקבלה ישפוט את סביבתו של המועמד חלקית על ידי השוואת ציון המבחן שלו עם חלוקת הציונים בבתי הספר התיכוניים של המבקש. במקרים מסוימים, אפילו ציון SAT הרבה מתחת ל-1,400 יכול לעזור להתקבל.


ומה לגבי כמה ביקורות נפוצות על מבחנים סטנדרטיים? ביילוק טוענת שהביקורות לא משכנעות. למשל, מבקרים רבים בשמאל הפוליטי טוענים שהמבחנים מוטים מבחינה גזעית או כלכלית, אבל ביילוק אומרת שהראיות לא תומכות בטענות אלה. "המחקר מצביע על כך שהכלי הזה מועיל במציאת תלמידים שאחרת עלולים להתפספס", אמרה. על השאלה האם היא מודאגת שמבקרים שמרניים של אפליה מתקנת עשויים להשתמש בתוצאות המבחנים כדי להאשים את דארטמות' בהפרת פסיקת בית המשפט העליון האחרונה, היא אומרת שדרטמות' יכולה לקבל באופן חוקי שיעור מגוון תוך שימוש בציוני מבחנים כחלק מתהליך הקבלה ההוליסטי שלה. כך גם טוענים ראשי מכללות אחרות שהחזירו את דרישת המבחן, כולל ג'ורג'טאון ו-M.I.T.


אוף, איזה כיף שמבחן SAT חוזר

האם ייתכן שפחות סטודנטים יגישו בקשה כעת לדארטמות'? דיקן הקבלה טוען שגם אם כן, זה יכול להיות בסדר. הוא ציין כי מדיניות הבדיקה האופציונלית מאז 2020 לא הובילה למאגר מגוון יותר של מועמדים וכי דרטמות' כבר קיבלה די והותר בקשות - 31,000 השנה, עבור 1,200 מקומות בשנה הראשונה. "אני לא חושב שמספר מועמדים עצום הוא הגביע הקדוש", הוא אומר. ומה לגבי רמת הגיוון הכלכלי של הסטודנטים בדארטמות'? הנשיאה טוענת כי "יש לנו שאיפות להעלות את זה". החזרת דרישת מבחן SAT, היא מאמינה, יכולה לעזור לדארטמות' לעשות זאת.

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

!וולקאם

bottom of page