top of page

!וולקאם

מבחן Digital SAT: כלי עזר במבחן

מבחן Digital SAT: כלי עזר במבחן


החל מ 2023 (ובארצות הברית החל מ 2024), מבחן SAT הוא בפורמט ממוחשב אדפטיבי המכונה Digital SAT, או בקיצור DSAT. המבחן החדש מגיע עם סט כלים שימושיים לנבחנים. חלקם יעזרו לכם להתכונן למבחן ולתרגל במתכונת החדשה מבעוד מועד, חלקם יעזרו לכם בהרשמה לבחינה, וחלקם יהיו זמינים ביום המבחן כדי לעזור לך בזמן הבחינה. בפוסט הזה אני מדבר על הכלים האלה עבור ה-SAT הדיגיטלי החדש, אז קראו ואל תאמרו ״לא ידעתי״. 

 

ה-SAT החדש הוא דיגיטלי לחלוטין, כלומר מחברת בחינה ואין דפים לסימון תשובות כמו בעבר. במקום זאת, עושים את ה-SAT על מחשב נייד (חלונות או מק) או טאבלט (רשמית רק אייפד ברשימה של המכשירים המקובלים באתר של קולג׳ בורד, לא ברור אם המבחן גם רץ על טאבלטים של אנדרואיד). את המבחן עושים על אפליקציה בשם Bluebook. הורידו לכם את האפליקציה הזו למחשב או לאייפד, כבר עם תחילת ההכנה למבחן, כי בעזרתה תעשו גם את המבחן האמיתי, אבל גם את הסימולציות לקראת המבחן. 


הכנה ל Digital SAT זה רק אבי יולזרי

לאילו כלים תהיה לך גישה ב-SAT הדיגיטלי?


כלי מס' 1: סמן לסקירה (Mark for Review)

אפליקציית Bluebook כוללת אפשרות לסמן שאלות (flag), מה שיכול לעזור בעת דילוג על שאלות גוזלות זמן וחזרה אליהן לאחר השלמת הפרק. אבל זכרו שאתם יכולים לחזור אחורה לשאלות רק באותו הפרק ולא בפרקים קודמים.


כלי מס' 2: שעון ספירה לאחור

לטיימר במבחן יש שני מצבים: גלוי או מוסתר. אם אתם אוהבים לדעת בדיוק כמה זמן נשאר לכם כל רגע, אתם יכולים להשאיר את התכונה הזו פועלת במצב גלוי. אם שעון הספירה לאחור מסיח את דעתכם, אתם יכולים להסתיר אותו. כך או כך, הכלי יתריע כאשר נותרו חמש דקות במודול. כך תוכל להבטיח שכל השאלות שלך ייענו בזמן.


כלי מס' 3: מחשבון גרפי מובנה

ב-SAT הדיגיטלי מותר להשתמש במחשבון בשני פרקי המתמטיקה (כלומר כבר אין פרק ללא מחשבון כמו שהיה בפורמט הקודם), והמחשבון זמין לכל שאלה בפרקי המתמטיקה. שימו לב שאתם עדיין רשאים להביא מחשבון משלכם אם אתם מעדיפים. אני ממליץ להגיע עם מחשבון גרפי משלכם שאתם מיומנים בשימוש בו. 


כלי מס' 4: נוסחאות במתמטיקה

אפליקציית Bluebook כוללת את האפשרות להעלות בלחיצת כפתור גיליון עזר עם נוסחאות נפוצות שאולי תזדקקו להן. כמה שאלות מתמטיות יבחנו את יכולתך להשתמש במשוואות כדי למצוא את התשובות שלך, וכלי עזר זה יכול להיות שימושי עבור בעיות אלו. זכרו שלא כל בעיה במתמטיקה מצריכה מחשבון, ובעיית נוסחה היא הדוגמה המושלמת לכך. בתכלס, עליכם לזכור בעל פה את כל הנוסחאות הבסיסיות, כדי שלא תצטרכו להתחיל להתעסק עם הכלי הזה בזמן המבחן. 


קורס SAT בישראל

כלי מס' 5: כלי הערות

ב-SAT הדיגיטלי אתם יכולים להדגיש כל חלק בשאלה ולהשאיר לעצמכם הערה. מתי כדאי להשתמש בכלי ההערות? נניח שנתקלתם בשאלת ניתוח קריאה שמתייחסת למונח לא מוכר. אתם יכול לסמן את המונח הזה ולחזור אליו אחר כך אם נזכרתם בהגדרה או כאשר יש לכם יותר זמן לחשוב עליו ולבטל אפשרויות.


כלי מס׳ 6: דף טיוטה

למרות שהבחינה עצמה נערכת באופן דיגיטלי, עדיין תוכלו להשתמש בדף טיוטה. בית הספר בו תיבחנו אמור לספק לכם דף, כי אסור להכנס עם דפים למבחן. אבל כן הביאו אתכם עטים ועפרונות.


נייס! כל הכלים הנ״ל קיימים גם בסימולציות המבחן שתעשו דרך BlueBook. האפליקציה כוללת 4 מבחני סימולציה מלאים, ממוחשבים-אדפטיביים בדיוק בפורמט המבחן האמיתי. ניתן לעשות כל סימולציה יותר מפעם אחת, ואני ממליץ לעשות כל סימולציה פעמיים, משום שבסיבוב השני תתנו יותר תשובות נכונות בפרק הראשון מכל סוג (אנגלית ומתמטיקה) ותקבלו פרק שני קשה יותר מזה שקיבלתם בסיבוב הראשון עם אותה סימולציה. 


אבי פותר משוואה מהממת בקורס SAT

שאלות? בעיות? רוצים ללמוד איתי ל SAT? שלחו לי הודעה עכשיו! עכשיוֹ!! עוד לא שלחתם? עכשיו!!!

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

!וולקאם

bottom of page