top of page

!וולקאם

ציונים ב IELTS ושאלות אחרות שאתם צריכים לשאול את עצמכם לגבי המבחן

עודכן: 20 באוק׳ 2019

היי. אתם צריכים לגשת בקרוב למבחן IELTS. הנה כמה שאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם לפני שאתם ניגשים למבחן IELTS על ציוני IELTS ועוד.


איזה סוג של מבחן IELTS אתם צריכים?

למבחן IELTS ארבע גרסאות שונות: לטובת ויזת הגירה או עבודה לאוסטרליה, ניו-זילנד וקנדה תצטרכו את מבחן IELTS General Training הממוחשב. לטובת ויזת לימודים לאותן מדינות תצטרכו את מבחן IELTS Academic הממוחשב. לטובת ויזת עבודה לאנגליה ולממלכה המאוחדת בכלל תצטרכו את מבחן IELTS General Training for UKVI, אותו עושים על נייר, ומבחן נייר נוסף הוא מבחן IELTS Academic for UKVI אותו תצטרכו אם אתם זוממים על לימודים באנגליה. חשוב לשים לב לסוג המבחן שאתם צריכים כדי שלא תרשמו בטעות למבחן הלא-נכון, וכדי שההכנה שלכם למבחן תתבצע בהתאם למבחן אליו אתם אמורים לגשת.

 

רוצים להתייעץ לגבי הכנה ל IELTS? המבחן הזה חשוב לעתיד שלכם! אל תדברו עם אנשי מכירות - השאירו לי פרטים כאן באתר או שלחו לי ווטסאפ עכשיו ובואו נדבר על זה.


ציוני IELTS

מה ציון המינימום שאתם נדרשים לעבור?

לעיתים כשאני שואל אנשים את השאלה הזאת הם אומרים לי ״אני שואף להוציא את הציון הכי גבוה שאפשר״ - שזה מצוין, אבל זו לא היתה השאלה. חשוב מאוד לברר מה ציון הסף שעליכם לעבור לא משום שאתם אמורים לכוון להוציא את הציון הזה בדיוק, אלא משום שבניגוד למבחנים אחרים (פסיכומטרי, GMAT, GRE, SAT) בהם הציון הינו מרכיב בתוך סל המועמדות שלכם לתואר ולכן טוב שיהיה כמה שיותר גבוה, מבחן IELTS (כמו חברו, מבחן TOEFL) הוא בסופו של דבר מבחן של עובר / לא עובר. אין הכוונה שיש ציון עובר קבוע כמו במבחני בית ספר או אוניברסיטה, אלא שלכל נבחן יש ציון עובר מסויים שהוגדר ע״י מוסד הלימודים האקדמי או הממשלה. לטובת ויזת עבודה באנגליה רבים נדרשים לציון של 4.5 בלבד, בעוד שללימודים יש הנדרשים גם לציונים של 7 ו 8. חוץ מציון כללי, יש לשים לב האם אתם נדרשים למינימום בכל אחד מחלקי המבחן או בחלקים מסויימים, או שמשנה רק הציון הכולל.


מה הדדליין שלכם לקבלת הציון?

שימו לב שהציון במבחן IELTS ממוחשב מתקבל תוך חמישה ימים, בעוד שהציון במבחן IELTS for UKVI לוקח יותר זמן - עד עשרה ימים. בקיצור, לא לחכות לרגע האחרון, וכדאי גם להקדים ולהרשם למבחן (גם אם המבחן בעוד זמן לא קצר יחסית), משום שהמקומות בכל מועד אינם רבים וברגע שנגמרים המקומות נסגרת ההרשמה לאותו מועד. ההרשמה למבחן מתבצעת באתר ה British Council. שוב - שימו לב שאתם נרשמים למבחן הנכון מבין ארבעת הסוגים לעיל. קחו בחשבון שהציון במבחן IELTS תקף לשנתיים.



מבחן IELTS לקנדה

מה פשר הציונים במבחן IELTS?

למבחן IELTS ארבעה חלקים - הבנת הנשמע, הבנת הנקרא, כתיבה ודיבור. על כל אחד מהחלקים תקבלו ציון (Band Score) הנע בטווח של 1 עד 9 בקפיצות של חצי נקודה. הציון הכללי שלכם הוא ממוצע ארבעת הציונים הללו, מעוגל לחצי הנקודה הקרובה. כך למשל, גם נבחן א׳ שקיבל 7.5 בשמיעה, 6 בקריאה, 6 בכתיבה ו 7 בדיבור וגם נבחנת ב׳ שקיבלה 7.5 בשמיעה, 6 בקריאה, 5.5 בכתיבה ו 6.5 בדיבור יקבלו ציון כללי 6.5.


בכל אחד משני החלקים הראשונים במבחן, listening ו reading, יש ארבעים שאלות, וההמרה ממספר תשובות נכונות לציון מתבצעת כדלקמן (יא אללה):


בחלק השמיעה, שהוא זהה במבחן IELTS אקדמי ו IELTS כללי: 16 - 17 תשובות נכונות זה ציון 5, 18 - 22 תשובות נכונות זה 5.5, 23 - 25 תשובות נכונות זה 6, 26 - 29 תשובות נכונות זה 6.5, 30 - 31 תשובות נכונות זה 7 ו 32 - 34 תשובות נכונות זה 7.5. יש לכם יותר מ 34 תשובות נכונות? אתם מסודרים עם לפחות ציון 8 בחלק השמיעה.

חלק הקריאה ב IELTS שונה בין המבחן האקדמי והכללי. ההמרה לציון במבחן האקדמי דומה לזו של חלק השמיעה, בהבדלים קלים. לעומת זאת, במבחן הכללי תצטרכו 23 - 26 תשובות נכונות לטובת ציון 5, 27 - 29 תשובות לציון 5.5, 30 - 31 תשובות לציון 6, 32 - 33 תשובות לציון 6.5, 34 - 35 תשובות לציון 7 ו 36 תשובות נכונות כדי לקבל ציון 7.5.



על חלקי הכתיבה והדיבור יותר קשה לעבוד לבד, כי אתם צריכים פידבק כדי לדעת להעריך את הציון שהייתם מקבלים. התלמידים שלי בשיעורים הפרטיים וגם בקורס מקבלים פידבקים מלאים על הביצועים שלהם בחלקים האלה, שנחשבים גם (במיוחד הכתיבה) לחלקים הקשים יותר במבחן IELTS.


הציונים בחלק הכתיבה ניתנים לכם לפי ארבעה קריטריונים: רמת פיתוח התשובה והרעיונות, הסדר והארגון של התשובה, אוצר המילים ורמת התחביר, הדקדוק ומורכבות המשפטים. הציונים בחלק הכתיבה של IELTS אינם יחסיים לנבחנים אחרים, וניתנים לכם כממוצע בדיקה של שני בודקים שונים, על מנת לקבל מהימנות גבוהה יותר. בחלק הדיבור תקבלו את הציון מהבוחן או הבוחנת איתו דיברתם - מדובר בדוברי אנגלית אקדמאים בעלי נסיון בהוראה, אשר עוברים הכשרות מקיפות כדי לאבחן את רמתכם באנגלית מדוברת.


מבחן iELTS academic

האם נדרשת לכם הכנה למבחן IELTS?

אם אתם כמו 98% מהנבחנים ב IELTS, התשובה היא כן. השאלה צריכה להיות איזה סוג של הכנה מתאימה לכם: לבד, בקבוצה, או אחד על אחד עם מורה פרטי. לכל שיטת לימוד יתרונות וחסרונות, אבל בגדול ניתן לומר שההכנה לבד מתאימה למעטים שרמת האנגלית שלהם גבוהה ושצריכים ציון לא גבוה במיוחד - לאחרונה התקשרה אליי עיתונאית דוברת אנגלית שנדרשה למבחן IELTS בציון 4.5 כדי לקבל אשרת עבודה באנגליה ושאלה האם היא צריכה הכנה כלשהי למבחן. אמרתי לה שהיא לא צריכה שום דבר מלבד לנסות מבחן אחד לדוגמה כדי להבין את המבנה של המבחן ואת סוגי השאלות בארבעת החלקים.

אבל היא לא מייצגת את הרוב הגדול של נבחני IELTS, שרמת האנגלית שלהם היא בינונית (מי יותר מי פחות) והציון שהם נדרשים אליו הוא יותר מבינוני (מי יותר מי פחות). לנבחנים אלה עדיף לבחור בהכנה במסגרת שיעורים פרטיים ל IELTS או עם קורס IELTS. ההכנה הפרטית מתאימה למי שצריך לו״ז גמיש (ומוכן לשלם על זה) ואילו ההשתתפות בקורס IELTS בקבוצה קטנה, כמו שאני עושה אונליין, מתאימה כמעט לכולם.



איך לומדים ל IELTS? איך מתחילים בכלל?

כדי לקבל תמונה על המבחן בכלל ועל רמת האנגלית ההתחלתית שלכם, מומלץ להתנסות במבחן IELTS לדוגמה. מאוד קל להתנסות בשני החלקים הראשונים של המבחן - השמיעה והקריאה, משום שהציון בחלקים אלה נובע ישירות ממספר התשובות הנכונות שלכם, כאמור. רוצים לנסות בעצמכם? באתר British Council תוכלו לנסות דוגמאות לכל סוגי השאלות בחלק השמיעה. אם אתם רוצים מבחן שלם, זה המקום לקבל אותו. כדי לנסות בעצמכם את חלק הכתיבה, גשו לאתר ה British Council והתנסו, רק שימו לב שאתם מנסים את הגרסה המתאימה - academic או general training. ניתן לראות שאלות של החלק הכתיבה במבחן האקדמי או הכללי באתר המבחן - מומלץ לקרוא את החיבורים לדוגמה באתר ואת הפידבק עליהם, וגם שאלות לדוגמה ותשובות לדוגמה לחלק הדיבור, שהוא זהה בין שתי גרסאות המבחן.


הרשמה ל IELTS

 

רוצים להתייעץ לגבי הכנה ל IELTS? המבחן הזה חשוב לעתיד שלכם! אל תדברו עם אנשי מכירות - השאירו לי פרטים כאן באתר או שלחו לי ווטסאפ עכשיו ובואו נדבר על זה. ומי אני? שמי אבי יולזרי ומזה 20 שנה שאני מכין ישראלים (ולא ישראלים) למבחן IELTS בשיטה יחודית ובאוירה לימודית מעולה. קראו עוד עליי כאן.

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

!וולקאם

bottom of page