top of page

!וולקאם

מתי להרשם ל MBA? בסיבוב 1 או 2?

שלום למי מכן ששוקלת להרשם לתכנית MBA בארה״ב. אחת התהיות המרכזיות בעניין היא מתי עדיף להרשם - round 1 או round 2? בתכלס, עדיף להרשם כאשר סל האפליקיישן שלכם הוא הכי חזק שאפשר. אם תרשמו מוקדם מדי מהבחינה הזו, זה עשוי להיות לכם לרועץ. בנוסף, כדאי לשקול את חמש הנקודות הבאות בבואכם להחליט על הרשמה בסיבוב 1 לעומת סיבוב 2:


קבלה ל MBA

האם לתכנית אליה את מכוונת יש העדפה מבחינת סיבוב 1 לעומת סיבוב 2? ברוב המקרים התשובה היא לא, אלא אם כן מדובר באחת התכניות הבודדות שמשאירה מספר מקומות פנויים בודדים לסיבוב 2. אם זה לא המצב, העצה למעלה עדיין תקפה - הרשמי כשהאפליקיישן שלך הכי חזק.


מתי הדדליין להרשמה ל round 1? השנה למשל יש מספר תכניות שדחו את הדדליין לסיבוב הראשון לחודש אוקטובר, מה שמגדיל את הסיכויים שלכם להסגר על אפליקיישן חזק עד אז. בין בתי הספר עם דדליין סיבוב ראשון באוקטובר נמצאים MIT Sloan, UCLA Anderson, UVA Darden, Dartmouth Tuck, Cornell Johnson, Duke Fuqua ו NYU Stern.


לכמה בתי ספר את מתכננת להרשם? בממוצע נרשמים לחמש תכניות, ולרוב כדאי לחלק את ההרשמה בין שני הסיבובים הראשונים. אם אתם עובדים עם יועץ MBA טוב, הוא ידע לעזור לכם לתעדף את התכניות על פי מורכבות האפיליקיישן, סבבי ההרשמה, סיכויי הקבלה והדדליינים להרשמה. למשל, זה לא תמיד רעיון טוב להרשם לתכנית המועדפת עליך בסיבוב הראשון. למעשה, לא מעט תכניות מחליטות סופית על הקבלה די מאוחר בשנה.


כמה זמן יש לך להשקיע באפליקיישן? רוב הנרשמים לתכניות MBA גם עובדים במשרה מלאה. אתם חייבים לקחת את זה בחשבון ולנסות להיות הגיוניים לגבי הזמן והאנרגיה שיש לכם להשקיע בתהליך ובאסטרטגיה הקשורה בו. מי שמכוון לסיבוב הראשון צריך מאמץ אינטסנסיבי יותר כדי להכין אפליקיישן חזק בזמן.


איפה אתם עם מבחני הקבלה? אם אתם כבר עמוק בתוך הקיץ ועדיין אין לכם ציון GMAT או GRE גבוה מספיק (או שבכלל לא נבחנתם עדיין), סיכוייכם להתקבל בסיבוב הראשון פוחתים. שיפור של 20 נקודות ב GMAT יכול לפעמים לעשות את כל ההבדל מבחינת סיכויי הקבלה ולגבור על היתרון שבלהרשם מוקדם בסיבוב הראשון.


חשבו היטב על חמש הנקודות האלה כשאתם שוקלים את אסטרטגיית ההרשמה שלכם ל MBA. ברוב המקרים, סיכויי הקבלה שלכם בסיבוב 2 לא יהיו פחותים מאשר אלה של סיבוב 1 בהנחה שהשקעתם מאמץ שווה למקסם את החוזק של האפליקיישן בשני הסיבובים. לא הזכרתי כלל את הסיבוב השלישי, משום שלרוב מומלץ לא לסמוך עליו, אם כי יתכן שיועץ הקבלה שלכם ישתמש גם בסיבוב הזה כדי לחזק את הסיכויים הכוללים שלכם.


round 1 או round 2

מחפשים יועצי MBA שיודעים את העבודה? אני ממליץ בלב שלם על 50Stars, שהם לא רק מקצוענים בתחום, ולא רק אנשים סופר-נחמדים, הם גם לא יקחו את כספכם אם לא התקבלתם. דברו איתם לגבי האפליקיישן שלכם, ודברו איתי כמובן כדי להוציא ציון GMAT (או GRE) שיגרום לועדות הקבלה ליפול מכסאות עור הצבי המפנקים שלהם.

0 תגובות

!וולקאם

bottom of page