top of page

!וולקאם

חמש טעויות נפוצות בחיבורי אפליקיישן

עודכן: 17 במרץ 2020

אם אתם מכוונים ל MBA או Grad School בתכניות המובילות בארה״ב, לא מספיק שהוצאתם ציון GMAT או GRE מפגר (כמו שאומרים הצעירים), שקיבלתם המלצה משרה נתניהו ושיש לכם נסיון תעסוקתי רלוונטי ועשיר. כל אלה חשובים מאוד, אבל הם המרכיבים היבשים יותר של האפליקיישן שלכם. המשלים שלהם הוא חיבור/י האפליקיישן, דרכם ילמדו ועדות הקבלה להכיר אתכם ויחליטו האם אתם מתאימים, ולכן מומלץ בחום להמנע מחמש הטעויות הבאות.


  1. אל תהיו גנרים אם נרשמתם לחמש תכניות שונות בחמישה בתי ספר שונים, חבל לכם על הזמן לנסות לכתוב חיבור אחד ולשלוח לכולן. לכל תכנית יש את האישיות שלה - את תחומי ההתמחות שלה, את המוזרויות שלה ואת ההעדפות שלה מבחינת סוג הסטודנטים. חיבור אפליקיישן מוצלח מתחיל ממחקר על התכנית אליה נרשמתם כדי להבין את כל הנ״ל. רק ככה אפשר לכוון כמו שצריך ולקבל נקודות זכות אצל ועדת הקבלה, וגם אם כתבתם חיבור לא הכי-הכי מבריק אבל הראתם דרכו שחקרתם על האוניברסיטה והשקעתם בכך זמן ואנרגיות, מצבכם יהיה לא רע.

חיבורי אפליקיישן


  1. אל תתמקדו בעבר זה אמנם חשוב לכלול בחיבורים שלכם מידע על ההשגים שלכם, אבל מה שמעניין יותר את ועדות הקבלה הוא האם יש לכם חזון מובהק לגבי העתיד: איך בכוונתכם לתרום לתכנית ולחבריכם ללימודים? מה יהיה החלק שלכם בלחזק את שמו של בית הספר? איך תיישמו את הכלים שתרכשו בתכנית לאחר שתסיימו? כתבו את החיבורים שלכם עם עין על האג׳נדה של בית הספר ועל האינטרסים שלו, ואל תטעו ותכתבו כאילו לבית הספר אכפת רק ממה שיש לכם לספר על עצמכם. החיבורים הטובים ביותר הם פחות אגוצנטרים באופיים ויותר מוכוונים שיתוף פעולה והתאמת כוונות בין הפרט, בין התכנית ובין האוניברסיטה.

חיבורי אפליקיישן


  1. אל תתעלמו מההנחיות אינספור חיבורים נזרקים לפח משום שהכותבים הנלהבים שלהם ענו על שאלות שלא נשאלו, התעלמו משאלות שכן נשאלו ובאופן כללי הפגינו חוסר יכולת להשמע להוראות. אמנם מאוד קל לגרום לחיבור שלכם להזרק לפח, אבל גם מאוד קל להמנע מהטעות הזאת. פשוט, כשאתם כותבים את חיבורי האפליקיישן שלכם שימו לב שאתם עונים ישירות לשאלה שנשאלתם, ולא עונים עליה בערך על רקע סיפור לא לגמרי קשור שבא לכם לכלול.

חיבורי אפליקיישן


  1. אל תהיו לא-קונסיסטנטים משום שחיבורי האפליקיישן הם אולי החלק החשוב ביותר בפאזל הקרוי קבלה לאוניברסיטה, חשוב שהחתיכה הזו תציג תמונה ברורה לגבי מי אתם. לא יתכן שבחיבור אחד אתם חדורי מטרה ובעלי תשוקה לחינוך לא-קונבנציונלי, ובחיבור השני אתם מופנמים והולכים עם החוקים. קפיצות כאלה מבלבלות לחינם ועשויות לגרום לכם להשמע לא-אותנטים. כדאי שחיבורי האפליקיישן, ה statement of purpose וגם ההמלצות שלכם יתחברו יחד לתמונה קוהרנטית שלכם, כך שועדות הקבלה יבינו את הסיפור בקלות ויוכלו לדמיין בקלות איך אתם יכולים להתאים לתכנית.

חיבורי אפליקיישן

  1. אל תבקשו המלצות ממי שלא מכיר אתכם נחמד מאוד ששרה נתניהו התפנתה לרגע מעבודתה כפ-ס-י-כ-ו-ל-ו-ג-י-ת כדי לכתוב לכם המלצה, אבל אלא אם עבדתם איתה בצמוד ו/או קוראים לכם מני נפתלי, הרי שהיא לא באמת מכירה אתכם והתואר רם המעלה שלה (BA, MA) לא יעזור לכם להתקבל ללימודים. כפי שכתבתי בסעיף הקודם, חשוב מאוד ליצור סיפור קוניסיסטנטי על עצמכם. לפיכך, חיוני שהממליצים שלכם ימשיכו את הנרטיב הזה, והם יוכלו לעשות כן רק אם מדובר באנשים שמכירים אתכם היטב ושיוכלו לספק פרטים רלוונטים אודותיכם ולא רק ישחזרו את הנאמר בקורות החיים שלכם.


חיבורי אפליקיישן

זכרו: ועדות הקבלה עוברות על אלפי בקשות קבלה מדי שנה, ואפילו נרשמים מרשימים מאוד נדחים לפעמים, לעיתים קרובות משום שעשו את אחת (או יותר מ) הטעויות הנ״ל. אם תצליחו להמנע מהטעויות האלה, יש סיכוי טוב שחיבורי האפליקיישן שלכם ירשימו את ועדות הקבלה ושתהיו בדרככם לתואר הנכסף.


עובדים על אפליקיישן (הגשת מועמדות) למשרה תחרותית / לימודים ומלגות בארץ או בחו"ל? מוזמנים לפנות ל-ApplicationShine.com שמעניקה שירותי ייעוץ בכל סוגי ושלבי האפליקיישן, מכתיבת קו"ח  ופרופיל Linkedin לעזרה בחיבורים, מכתב נלווה והכנה לראיון. נועה אפשטיין, המומחית לענייני מלגות ואפליקיישנס (בוגרת MBA בהצטיינות מקיימברידג' על מלגת קרן גייטס), תעזור לכם לשדרג את האפליקיישן שלכם בתהליך מעצים, יעיל ואיכותי. ותגידו שאבי שלח אתכם.


0 תגובות

!וולקאם

bottom of page