top of page

!וולקאם

כל מה שרצית לדעת על מבחן ACT

עודכן: 7 ביוני 2019


התחלתם בתהליך הקבלה לקולג' או לאוניברסיטה בארה"ב? נהדר! וגם, כנראה שאתם צריכים לעבור מבחן ACT (או SAT, ואז: הידעת? אני מכין ל SAT באמצעות קורס SAT יחודי שקורה כולו אונליין, מהמחשב אצלך בבית. הקורס למועד הקרוב נפתח ממש עוד מעט, אז הקדימו להרשם. רוצה לדעת עוד? צרו איתי קשר עכשיו בהודעה כאן למטה או בווטסאפ.)


תכלס אין לכם יותר מדי זמן להשקיע בהכנה למבחן הזה, והוא גם די תקוע באמצע תהליך האפליקיישן שלכם. המטרה שלי היא לעזור לכם לעבור את המבחן הזה בהצלחה, במינימום זמן וכסף.

אני עובד בפורמט של שיעורים פרטיים ולא בקבוצות, כדי שאוכל להגיע לכל אחד ואחת מכם, להכיר אתכם כמו שצריך, על נקודות החוזק והחולשה שלכם, ולעזור לכם להשתפר כך שתוכלו להוציא מעצמכם את המקסימום. לפעמים תגלו שהמקסימום הזה הוא יותר גבוה ממה שאי פעם דמיינתם.


ההכנה שנעשה למבחן ACT מותאמת לכל תלמידה ותלמיד לחלוטין: מהכנה ארוכה מהבסיס למי שרמתו ההתחלתית נמוכה ו/או שיש לו הרבה זמן ללמוד, ועד הכנה קצרה ואינטנסיבית (אפילו ברמה של שניים-שלושה שיעורים) למי שרמת האנגלית שלו טובה ו/או שאין לו הרבה זמן עד המבחן. בכל מקרה, השיעורים שלי יכינו אתכם מאל"ף ועד ת"ו למבחן ACT, בלי שטויות. כל תלמיד שלי מקבל ערכת הכנה הכוללת גם חומרי לימוד מהטובים ביותר וגם מאגר סימולציות המדמות במדויק את המבחן האמיתי, ומאפשרות לי להבין מה אתם עושים טוב יותר וטוב פחות, וכך לעזור לכם להשתפר.

מבחן ACT

מבחן ACT משמש אוניברסיטאות וקולג'ים בארה"ב להערכת סיכויי ההצלחה בתואר ראשון של המועמדים לקבלה בהם. המבחן הוא מבחן מקביל ל SAT. הוא כולל ארבעה פרקים – אנגלית, מתמטיקה, קריאה והגיון מדעי. כל פרק מקבל ציון בין 1 ל 36, בקפיצות של נקודה. בנוסף, כולל המבחן חלק של כתיבת חיבור. ציון החיבור נע בין 2 ל 12, ואינו משפיע על הציון הכללי של המבחן. מבחן ACT הוא מבחן ממוחשב (בשונה ממבחן SAT, לפחות לעת עתה - יוני 2019). כאשר תכנסו לכיתה, יושיבו אתכם בעמדת מחשב (מבודדת משאר העמדות, כך שאי אפשר להעתיק). איך זה נראה בפועל? ככה:

פרק האנגלית (English)

הפרק הראשון במבחן, 45 דקות אורכו, הוא פרק האנגלית. פרק זה בודק ידע תחבירי וניסוחי באנגלית. בפרק 5 קטעים קצרים ו 15 שאלות על כל קטע – בסך הכל 75 שאלות.

פרק המתמטיקה (Math)

בפרק זה עליך לענות על 60 שאלות ב 60 דקות. 14 שאלות עוסקות בטרום-אלגברה, 10 שאלות עוסקות באלגברה בסיסית, 9 שאלות עוסקות באלגברה מתקדמת, 14 שאלות הן בגיאומטריה, 9 בהנדסה אנליטית ו 4 בטריגונומטריה בסיסית.

קריאה (Reading)

36 דקות, 40 שאלות, על ארבעה קטעי קריאה, שתמיד מופיעים בסדר קבוע על פי התחום מהם הם לקוחים: Prose Fiction, Social Science, Humanities ו Natural science.

הגיון מדעי (Science)

פרק זה מכיל 40 שאלות ואורך 35 דקות. פרק הקריאה יש שישה קטעי קריאה ו 5 עד 7 שאלות על כל קטע. קטעי הקריאה הם משלושה סוגים – ייצוג של מידע – שלושה קטעים, חמש שאלות על כל קטע סיכום מחקר – שלושה קטעים, שש שאלות על כל קטע קונפליקט – קטע אחד עם שבע שאלות.


כתיבה

פרק אופציונלי, תמיד אחרון במבחן. אורכו 30 דקות. יש לכתוב חיבור על נושא שניתן – לרוב נושא רלוונטי לתלמידי תיכון.

ACT – מבחן במתמטיקה ואנגלית, אבל גם מבחן בהיגיון

כמו שתגלו במהרה בשיעורים איתי, מבחן ACT אינו באמת מבחן במתמטיקה ואינו באמת מבחן באנגלית. מה שהוא באמת זה מבחן בהגיון. יודעים כמה זה 5.78 בריבוע, בלי מחשבון? גם אנחנו לא. אבל אנחנו יודעים שזה כמעט 36, כי זה כמעט 6 בריבוע. בלמידה עם מורה פרטי ל ACT תגלו שהגיון הוא שפה, בדיוק כמו אנגלית וכמו מתמטיקה. שיש לו כללים שניתן ללמוד ולהטמיע, כללים שהופכים את ההתמודדות עם השאלות הלכאורה-נוראיות למשחק בפאזל. אנחנו מקווים שאתם אוהבים פאזלים. למרות שזה מבאס כשהחתיכה האחרונה הולכת לאיבוד.

עם זאת, ברור לנו שלא ניתן להצליח במבחן ACT בלי להכיר את הבסיס של שתי השפות האחרות שהוא מדבר בהן מלבד שפת ההגיון – ואנחנו מתכוונים למתמטיקה ולאנגלית. רגע, אמרנו מתמטיקה? התכוונו ליסודות החשבון, האלגברה והגיאומטריה. נו, מה שלומדים מכיתה א ועד סוף החטיבה. זו הרמה המתמטית פרופר של המבחן. אבל אז נכנס ההגיון, ועושה מטעמים. כנ"ל בחלק המילולי – הוא מבוסס על אוצר מילים שאין להרבה אנשים וידע בחוקי התחביר הבסיסיים באנגלית, וכמובן שנלמד את אותם מילים וכללים היטב, בדיוק כמו שנזכיר לכם איך מחברים מספרים שלמים ושברים, איך עושים פעולות בין חזקות, איך מטפלים במשוואות ובאי-שיוויונות, איך מחשבים צלע במשולש ישר זווית ושווה שוקיים (או בשמו הלועזי Right Isosceles Triangle). ועוד ועוד. כמובן שגם נעבור אתכם על המילון הכמותי-עברי שבו המונחים המתמטיים באנגלית ותרגומם לעברית, כי האדם מן השורה לא יודע איך אומרים באנגלית יתר של משולש ישר זווית (התשובה במהופך: hypotenuse).


אבל בנקודה הזו חשוב לחזור ולציין שבראש ובראשונה, מבחן ACT הוא מבחן בהגיון. הרי את בתי הספר בחו"ל לא באמת מעניין אם אתם יודעים כמה זה חצי ועוד שליש. הרבה יותר מעניין אותם אם יש לכם כישורים יסודיים של סטודנטים לעתיד – ראייה של התמונה הגדולה שמאחורי הפרטים, הסקת מסקנות נכונות תחת לחץ, הפרדה של עיקר מטפל ועוד ועוד. במהלך השיעורים שלנו נאתגר את הקופסה שלכם ללא הרף. רק ככה אפשר להצטיין במבחן ACT.


הידעת? אני מכין ל SAT באמצעות קורס SAT יחודי שקורה כולו אונליין, מהמחשב אצלך בבית. הקורס למועד הקרוב נפתח ממש עוד מעט, אז הקדימו להרשם. רוצה לדעת עוד? צרו איתי קשר עכשיו בהודעה כאן למטה או בווטסאפ.

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

!וולקאם

bottom of page