top of page

!וולקאם

הכנה לטופל: 39 טיפים למבחן TOEFL חלק 2 - טיפים ליום המבחן

עודכן: 15 בפבר׳


אם הגעתם לפה, אתם כנראה בשלבים של הכנה ל TOEFL. לא משנה אם בחרתם להתכונן למבחן לבד, בקורס TOEFL קבוצתי (למה?!), בשיעורים פרטיים ל TOEFL, או באמצעות קורס TOEFL אונליין, הנה 39 טיפים שיעזרו לכם בהכנה לטופל. הטיפים מחולקים לארבע קבוצות. וזו, הקבוצה השניה.



יאללה, בואו נתחיל.

רוצים להצליח ב IELTS (או ב TOEFL)? הצטרפו לקורס IELTS (או TOEFL) האינטרנטי שלי, המתקיים (כמעט) כל חודש וכולל את כל מה שצריך לדעת כדי לעבור בהצלחה את המבחן. רוצים עוד פרטים ו/או להרשם לקורס הקרוב? שלחו לי הודעה כאן למטה או ווטסאפ עכשיו!


הכנה ל TOEFL

טיפים ליום המבחן למבחן TOEFL


  • לישון מספיק בלילה לפני המבחן ולאכול ארוחת בוקר זה מיועד בעיקר לך! שחושבת!! שללמוד בלילה לפני המבחן זה רעיון טוב!!! המוח שלנו עובד הכי טוב כשאנחנו ישנים, ולכן תנו למוח שלכם את השינה שהוא זקוק לה, במיוחד לאור העובדה שמבחן TOEFL הוא אינטנסיבי ואורך כשעתיים ללא הפסקה. מאותה סיבה, קומו מספיק מוקדם כדי לאכול ארוחת בוקר קלה, כי המוח שלכם לא אוהב לשמוע את הבטן מקרקרת כשאתם מנסים לכתוב חיבור בשאלה Breakfast is the most important meal of the day - do you agree or disagree חחחחחח :(( קחו בחשבון שאסור להכניס אוכל ושתיה למבחן.

  • קראו את כל התשובות. חלק נכבד מהטעויות שאנשים עושים בחלקי הקריאה והשמיעה נובעים מקריאה לא נכונה של השאלה ו/או מקריאה מהירה מדי וריצה מהירה מדי לתשובות. בדרך כלל תגלו שבתוך ארבע התשובות לשאלה אמריקאית רגילה יש שתיים שניתן לפסול די בקלות, אבל שתיים נוספות שקשה יותר להבדיל ביניהן ושהתשובה הנכונה היא אחת מהן. הצורה הנכונה לעבוד עם שאלות אמריקאיות היא לקרוא את השאלה, לעצור לפני שמסתכלים בתשובות, לנסות לנסח לבד את התשובה מתוך ההבנה שלכם את הטקסט או את הנאמר בקטע השמיעה, ורק לאחר מכן לעבור על התשובות, לפסול מה שאפשר ולבחור מה שנשאר סלאש מה שנכון. מה שמביא אותי ל -

  • השתמשו באלימינציה. למשל, אם אתם מתלבטים בין שתי תשובות - אחת שאתם לא מבינים בכלל ואחת שאתם בערך כן, יש שני מצבים אפשריים: אם התשובה שאתם מבינים נראית לכם כמו תשובה טובה, בחרו אותה. אם היא לא נראית כמו תשובה טובה, בחרו את התשובה שאתם לא מבינים. טעות נפוצה היא ללכת על התשובה שאתם מבינים מתוך חשש לבחור בתשובה שאתם לא מבינים. זה טעות משום שהתשובה הנכונה היא התשובה הנכונה ללא תלות בהאם אתם מבינים אותה או לא. שימו לב גם לכך שהתשובות הלא נכונות משחקות הרבה פעמים על אותם דברים: - תשובות שאומרות את ההפך ממה שהשאלה שואלת - תשובות שמדברות על משהו שבכלל לא הוזכר בקטע - תשובות שמדברות על משהו שהוזכר בקטע אך שאינו רלוונטי למה שנשאלתם את כל הדברים האלה ניתן לרוב לשלול בכיף.

הכנה ל TOEFL

  • אם מתאים לכם, השתמשו בטיוטה בכניסה למבחן תקבלו דפי טיוטה וכלי כתיבה. בעבודה עם פרק הקריאה אין באמת מה לכתוב, אבל בשלושת החלקים האחרים במבחן - שמיעה, דיבור וכתיבה - משולבים קטעי שמיעה ואז יתכן שיעזור לכם לתמצת בכתב. לא לכולם מתאים לכתוב תוך כדי שמיעה, ואתם צריכים לנסות לבד ולראות אם זה עוזר לכם. אם אתם מגלים שהכתיבה מסיחה את דעתכם ממה שמדובר, התרכזו בלהקשיב ועזבו את הכתיבה, אבל לחלק מהאנשים דווקא קשה להקשיב ברצף מבלי לעשות דברים אחרים תוך כדי, ואז הכתיבה יכולה לעזור. גם אם החלטתם לכתוב תוך כדי שמיעה, אל תגזימו עם זה. אין הכוונה שתתחילו לנסות לתמלל מילה במילה את מה שמדובר, כי אתם לא תצליחו וגם מתוך מאמץ לכתוב לא תשימו את עיקר הקשב על ההאזנה. הכתיבה צריכה להתבטא במקסימום 10 - 15 מילים על הדף.

  • שימו לב שאתם עונים על כל השאלות בחלקי הקריאה והשמיעה אין קנס על טעויות ולכן אין שום סיבה להשאיר שאלות ללא מענה. גם אם אין לכם מושג מה אמורה להיות התשובה לשאלה מסוימת, נסו לעשות אלימינציה עד כמה שאתם יכולים ונחשו מבין האפשרויות שנותרו. אם נתקעתם על שאלה אחת או יותר, השאירו דקה בסוף הקטע כדי לנחש את יתרת השאלות.

  • תרגעו, ילען רבאק אם צריך, פתרו כמה שאלות בבוקר המבחן לפני שיצאתם מהבית, תעשו כמה שכיבות שמיכה, קחו כמה נשימות, ובזמן המבחן השתדלו להשאר מרוכזים ככל האפשר. זכרו - למרות שהמבחן ארוך ומתיש, הוא נגמר בסוף. כל עוד לא נגמר לכם הזמן אתם לא מפסיקים לעבוד. תשכחו מכל מיני מחשבות על שאלה כזו או אחרת או על טקסט כזה או אחר שלא ידעתם או כן ידעתם. שילמתם, התכוננתם, השקעתם והגעתם, אז תעשו את הטוב ביותר שאתם יכולים.


הכנה ל TOEFL

לפני שאתם ממשיכים לחלק השלישי של הפוסט הזה, בדקו את מצב אוצר המילים שלכם עם Quizlet:


והמשיכו לקרוא טיפים נוספים על הכנה לטופל - טיפים לחלק הקריאה.




רוצים להצליח ב IELTS (או ב TOEFL)? הצטרפו לקורס IELTS (או TOEFL) האינטרנטי שלי, המתקיים (כמעט) כל חודש וכולל את כל מה שצריך לדעת כדי לעבור בהצלחה את המבחן. רוצים עוד פרטים ו/או להרשם לקורס הקרוב? שלחו לי הודעה כאן למטה או ווטסאפ עכשיו!

!וולקאם

bottom of page