top of page

!וולקאם

הכנה לטופל: 39 טיפים למבחן TOEFL חלק 5 - טיפים לחלק הדיבור

עודכן: 15 בפבר׳


אם הגעתם לפה, אתם כנראה בשלבים של הכנה ל TOEFL. לא משנה אם בחרתם להתכונן למבחן לבד, בקורס TOEFL קבוצתי (למה?!), בשיעורים פרטיים ל TOEFL, או באמצעות קורס TOEFL אונליין, הנה 39 טיפים שיעזרו לכם בהכנה למבחן. הטיפים מחולקים לשש קבוצות. הקבוצה החמישית תעסוק בחלק השלישי במבחן, חלק הדיבור. אם אתם רוצים להתחיל מהתחלה, לכו לכאן.


יאללה, בואו נתחיל.


רוצים להצליח ב IELTS (או ב TOEFL)? הצטרפו לקורס IELTS (או TOEFL) האינטרנטי שלי, המתקיים (כמעט) כל חודש וכולל את כל מה שצריך לדעת כדי לעבור בהצלחה את המבחן. רוצים עוד פרטים ו/או להרשם לקורס הקרוב? שלחו לי הודעה כאן למטה או ווטסאפ עכשיו!

הכנה ל TOEFL

טיפים לחלק הדיבור במבחן TOEFL (ולהכנה לטופל)


  • דברו אנגלית. נשמע מתבקש, נכון? הדרך הטובה ביותר לשפר את האנגלית המדוברת שלכם היא פשוט לדבר אנגלית. לא יעזור שתדעו את כללי הגרמר יותר טוב מביל שייקספיר, כל עוד תתביישו לדבר אנגלית, האנגלית המדוברת שלכם לא תשתפר. זה לא משנה עם מי אתם מדברים, אבל רצוי שזה יהיה מישהו שרמת האנגלית שלו לפחות כרמת האנגלית שלכם (ואפשר גם קצת יותר). אם יש לכם קרובי משפחה, חברים, או אויבים לדבר איתם אנגלית זה יכול להיות מעולה, ואם לא, האינטרנט מלא באנשים מיזנתרופים כמוכם שגם להם יש TOEFL בקרוב ושמחפשים עם מי לדבר אנגלית. אפשרות נוספת היא שיעורי דיבור אונליין. מעוניינים? שלחו לי הודעה כאן למטה.

  • שימו לב להגיה שלכם בחלק הדיבור במבחן IELTS או TOEFL אתם מקבלים (או מאבדים) ניקוד על רמת ההגיה של המילים שאתם אומרים. אין הכוונה להמצאותו של מבטא של שפת האם, כי כזה או אחר יש לכל נבחנת ונבחן שהאנגלית היא השפה השניה שלהם (וגם לדוברי אנגלית כתלות במוצאם) - הכוונה היא עד כמה אתם מדברים ברור. אם מבקשים מכם לחזור על מה שאמרתם יותר מפעם אחת, יש סיכוי שיש לכם בעיה בהגיה. ישנם צלילים מסויימים הידועים כקשים יותר להגיה למי שאינו דובר אנגלית כשפה ראשונה:

  • The hard “th” (as in “think”)

  • The soft “th” (as in “then”)

  • H

  • J

  • V

  • R

  • L

  • Ng (as in the sound you make at the end of “talking”)

שיעורי שיחה באנגלית יכולים לעזור כמובן גם בענין הזה, אבל אפשר גם לצפות ב YouTube ובנטפליקס ולנסות לחקות את הגיית המילים ואת הצלילים שאתם שומעים.

  • הקליטו את עצמכם בזמן שאתם מתאמנים על תשובות לשאלות בחלק הדיבור של טופל (דוגמאות: TOEFL Speaking topics), מומלץ להשתמש בטלפון היוקרתי שלכם כדי להקליט את התשובות. כך תוכלו בסוף כל תשובה לשמוע את עצמכם ולשפר בטייק שני. שימו לב לזמנים - ב TOEFL לכל שאלה בחלק הדיבור מוקצבים בין 45 ו 60 שניות. השתמשו בקריטריונים לציון הדיבור (TOEFL Speaking rubric) כדי להעריך את התשובות המוקלטות שלכם. כדי להעריך את הציון, שאלו את עצמכם את השאלות הבאות: - האם עניתם לשאלה בכלל? - האם היה קל לכם להבין את עצמכם? - האם נתקעתם על מילים מסוימות ו/או עצרתם יותר מדי? - האם זיהיתם שגיאות תחביריות חוזרות?

  • האזינו לתשובות לדוגמה

  • דברו בקצב נורמלי הרבה אנשים שואלים אותי האם כדאי לדבר לאט יותר מהרגיל כדי שיוכלו למלא את הזמן בפחות תוכן. התשובה היא לא. אתם צריכים לדבר כמה שיותר טבעי - לא לאט מהרגיל וגם לא מהר מהרגיל. למעשה, קצב הדיבור הוא אחד הפרמטרים שעליהם אתם נבדקים בחלק הדיבור של המבחן.

  • התעלמו מרעשי הרקע ודברו בקול המבחן לא נעשה בסביבה סטרילית. אתם הולכים לחלוק חדר עם עוד 10 - 20 נבחנים אחרים ובחלק הדיבור כולם הולכים לדבר במקביל עם המחשבים שלהם. זה אומר שיש רעש רקע שחודר גם מבעד לאוזניות, אבל אם תתנו לו להפריע לכם תקבלו ציון נמוך בחלק הדיבור וחבל. התרכזו בשאלות ובתשובות שלכם והתעלמו ממה שקורה מסביב. בנוסף, כדאי כבר בהכנה לטופל להתרגל לדבר בווליום שהוא מעט חזק יותר מאשר הרגיל שלכם - אם תדברו חלש מדי המיקרופון לא יקלוט אתכם.

  • השתמשו בכל הזמן כאמור, בשאלות 1 - 2 של הדיבור ב TOEFL תקבלו 45 שניות לענות ואילו בשאלות 3 - 6 תקבלו 60 שניות. בעוד שזה בסדר אם סיימתם את התשובה כמה שניות לפני הזמן, אם דיברתם רק 30 - 35 שניות במקום 45 זו כבר בעיה. עדיף שתמשיכו לדבר כמה שניות אחרי הביפ של סוף התשובה מאשר שתסיימו יותר מדי שניות לפניו. גם את השליטה בזמן ניתן ורצוי לתרגל מראש, אבל אם קרה ונגמר לכם מה לומר לפני הזמן, תמיד אתם יכולים להוסיף דוגמה קטנה או סיכום קצר של התשובה ולמלא את השניות החסרות. שימו לב שאין חובה לסכם את התשובה, אז רק אם מתאים ואף פעם לא בכוח.

  • אל תעצרו באמצע אמנם בדיבור טבעי לעיתים יש הפסקות קלות, אבל הן ממש קצרות. תשובות מקוטעות לא יקבלו ציון גבוה, אז התרגלו לדבר רצוף ללא הפסקות ועם מינימום של uh ו ehhhhhhh. כדי לעשות זאת, אתם צריכים להתרגל לדבר כמה שיותר באנגלית, וגם לתכנן את התשובות שלכם בזמן הקצר המוקצב לכך מראש לפני כל שאלה.


מבנה מבחן TOEFL

לפני שאתם ממשיכים לחלק השישי והאחרון של הפוסט הזה על הכנה לטופל, בדקו את מצב אוצר המילים שלכם עם Quizlet:


סיימתם כאן? המשיכו לקרוא טיפים נוספים על הכנה לטופל - טיפים לחלק הדיבור.


 

רוצים להצליח ב IELTS (או ב TOEFL)? הצטרפו לקורס IELTS (או TOEFL) האינטרנטי שלי, המתקיים (כמעט) כל חודש וכולל את כל מה שצריך לדעת כדי לעבור בהצלחה את המבחן. רוצים עוד פרטים ו/או להרשם לקורס הקרוב? שלחו לי הודעה כאן למטה או ווטסאפ עכשיו!

!וולקאם

bottom of page