top of page

!וולקאם

מבחן IELTS לדוגמה

עודכן: 15 בפבר׳

מהו מבחן IELTS?

שלום! הגעתם לכאן כי חיפשתם מבחן IELTS לדוגמה. הידעתם? מבחן IELTS (אילטס) הוא מבחן עולמי הבודק את רמת האנגלית של דוברים שזוהי אינה שפת האם שלהם ואמורים להשתמש בה למטרות לימודים, עבודה או חיים בסביבה דוברת אנגלית. המבחן בודק את ארבע מיומנויות השפה: הבנת הנשמע, הבנת הנקרא, כתיבה ודיבור.


מבחן IELTS לדוגמה

מבחן IELTS קיים בשתי גרסאות: גרסה כללית (General Training) וגרסה אקדמית (academic). בנוסף, לכל גרסה של המבחן יש פורמט נלווה הקרוי UKVI ונדרש רק לטובת ויזה ל UK. ההבדלים בין גרסאות המבחן באים לידי ביטוי בחלקי הקריאה והכתיבה בלבד - חלקי השמיעה והדיבור זהים בשתי הגרסאות. הגרסה הכללית מיועדת לנבחנים המבקשים ויזה להגירה או עבודה באנגליה, אוסטרליה, קנדה או ניו-זילנד. לעומת זאת, הגרסה האקדמית של מבחן IELTS נדרשת מנבחנים המבקשים ויזה לטובת לימודים באותן מדינות.


הפורמט של מבחן IELTS

הבחינה נערכת על מחשב, אך מקבלים בכניסה למבחן דפי טיוטה עליהם תוכלו לכתוב הערות. חלק הדיבור נערך בשיחה מול בוחן באותו יום שבו נערך המבחן הממוחשב. בעת הרשמה למבחן IELTS תתבקשו לבחור את תאריך המבחן המבוקש ואת השעה המבוקשת לחלק הדיבור.

בחינת IELTS מורכבת מ-4 פרקים שלכל אחד מהם ניתן ציון (Band Score) בטווח בין 0 ל 9 בקפיצות של חצי נקודה. ציון הכללי הוא ממוצע של ציוני ארבעת החלקים של המבחן ולכן נע גם הוא בין 0 - 9. שלושה מארבעת חלקי המבחן - אלה שנעשים על מחשב - הם בסדר קבוע: ראשון חלק השמיעה (חצי שעה), שני הקריאה (שעה) ושלישי הכתיבה (שעה). משך חלק הדיבור הוא כ 12-14 דקות.


מבחן IELTS לדוגמה

פרק הבנת הנשמע ב-IELTS

פרק הבנת הנשמע ב-IELTS הוא הפרק הראשון בבחינה, והוא כולל ארבעה קטעי שמיעה שניתן לשמוע פעם אחת בלבד, כאשר על כל קטע יש עשר שאלות מסוגים שונים (סך הכול 40 שאלות בעלות ניקוד אחיד). לכל משימה יש מאפיינים משלה (דיאלוג, הרצאה וכו') ורמת האנגלית של קטעי השמיעה ושל השאלות הולכת ועולה. לחלק זה מוקצבות 30 דקות. שלושה דברים שנבחנים מתקשים בהם בחלק השמיעה של המבחן: להשאר מרוכזים לאורך כל קטע שמיעה, להקשיב בצורה אקטיבית ולאיית נכון את התשובות. העניין השלישי בעייתי במיוחד, משום שטעות כתיב ולו באות אחת פוסלת את התשובה כולה. ציון חלק השמיעה נובע ממספר התשובות הנכונות שיש לכם: 16 - 17 תשובות נכונות שוות ציון 5, 18 - 22 תשובות נכונות זה 5.5, 23 - 25 שוות ציון 6 וכך הלאה. כדי להיות מוכן לחלק השמיעה של IELTS באופן המיטבי חשוב לא רק להתאמן הרבה על שמיעה אלא גם להכיר היטב את סוגי המשימות והשאלות ולשלוט בטכניקות שמאפשרות לזהות את התשובה הנכונה במהירות וביעילות.


מבחן IELTS לדוגמה

פרק הקריאה ב-IELTS

פרק הקריאה (הבנת הנקרא) הוא הפרק השני ב- IELTS. החלק הזה כהוא מורכב משלושה תתי-פרקים (sections, סקשנים). בגרסה האקדמית, כל אחד משלושת הסקשנים כולל קטע קריאה בהקף של שני עמודים, ועל כל קטע 13-14 שאלות הבוחנות את מידת הבנתו את של הנבחן את הקטע (סך הכול 40 שאלות שוות ניקוד). בגרסה הכללית, שני הסקשנים הראשונים כוללים כל אחד שני קטעי קריאה קצרים יחסית, בהקף של עמוד אחד, כאשר על כל קטע קצר 5 - 8 שאלות. הסקשן השלישי כולל רק קטע אחד ארוך עם 13 - 14 שאלות, כמו הקטעים במבחן האקדמי. בשתי גרסאות המבחן הקטעים מסודרים בסדר קושי עולה. לחלק הקריאה במבחן מוקצבות 60 דקות, כלומר עליכם להתקדם בקצב ממוצע של 20 דקות לכל section אם אתם רוצים להספיק לענות על כל השאלות (למה שלא תרצו בהכרח לענות על כל השאלות? כי זה לא בהכרח מה שיביא לכם את הציון הרצוי). מה שכן, כדי להתמודד בהצלחה עם מגבלת הזמן ולענות נכון על מספר השאלות הדרוש, חשוב להבחין בין סוגי שאלות ולהשתמש בטכניקות פתרון הייחודיות לכל אחד מהם וכן לשלוט בשיטות איתור מידע בטקסטים ארוכים. אתם קוראים באנגלית כל יום? לא?! לא?!! אני בשוק מכם.


מבחן IELTS לדוגמה

פרק הכתיבה ב-IELTS

פרק הכתיבה הוא השלישי במבחן IELTS והוא כולל שני חיבורים. השוני בין גרסאות המבחן בפרק הכתיבה נוגע רק למשימה הראשונה מבין השתיים: החיבור ראשון הוא מכתב בגרסה הכללית או דו״ח ניתוח נתונים בגרסה האקדמית. על החיבור הראשון להיות בהקף של 150 - 190 מילה. החיבור השני בשתי הגרסאות הוא חיבור דעה ועליו להיות בהקף של 250 - 300 מילה. החיבור השני שווה פי שתיים נקודות מהתשובה הראשונה. לפרק כולו ניתנות 60 דקות ומומלץ להקדיש מתוכן 20 דקות למשימה הראשונה ו 40 דקות למשימה השניה.

בפרק הכתיבה נבדקים הרלוונטיות של הכתוב לנושא הניתן, ארגון החיבור, בהירות, עושר לשוני, דיוק בדקדוק ובחירת מילים אפקטיבית. כדי להצליח להספיק לכתוב שני חיבורים מובנים, עשירים, ממצים ורהוטים בזמן המוקצב צריך קודם כל ללמוד את הקריטריונים על פיהם ניתן לכם הציון, אחר כך לקרוא דוגמאות לתשובות הכתובות היטב ולנתח אותן, אז ללמוד איך לתכנן תשובה - כי תכנון טוב הוא המפתח לתשובה טובה - ואז להתאמן בכתיבת תשובות משני הסוגים ולקבל עליהן משוב מקצועי מפורט, הן מהבחינה התוכנית והן מהבחינה הלשונית, מאדם (כמוני!) שמכיר את המבחן, את אופיו, דרישותיו והאופן שבו הציון מחושב.


IELTS מבחן לדוגמה

פרק הדיבור ב-IELTS

פרק הדיבור מתקיים בנפרד מהפרקים האחרים. הוא נערך בשיחה מול בוחן של British Council. השיחה בנויה משלושה חלקים - הכרות, פרזנטציה ודיון. לחלק זה מוקצבות כ 12 - 14 דקות. בפרק זה התשובות שלכם יבדקו לפי מספר קריטריונים, כולל רלוונטיות התשובה לשאלה שנשאלתם, רהיטות הדיבור, דיוק בדקדוק ובבחירת המילים, עושר לשוני והגייה. כדי להתכונן לחלק זה חשוב להתאמן במענה על משימות דומות לאלה של המבחן מול אדם שמכיר את המבחן ואת המשימות ומסוגל לספק משוב מקצועי.


IELTS מבחן לדוגמה

מבחן IELTS לדוגמה

כדי להגיע לתוצאות טובות במבחן חשוב להכיר אותו על בוריו. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להתנסות בפתרון מבחנים, ולכן מצורף כאן קישור ל IELTS מבחן לדוגמא. פתרון מבחן לדוגמה IELTS יעזור לכם להעריך את רמתכם הנוכחית ולהבין מה עליכם לחזק על מנת להצליח לקבל את הציון הדרוש לכם וכמה עזרה, ואיזה סוג עזרה, דרושה לכם לשם כך. גם בשלב מאוחר יותר, לקראת הבחינה עצמה, כדאי להתנסות בפתרון מבחנים לדוגמא כדי לשפר את הכישורים הדרושים להצלחה בבחינה וכדי ללמוד להסתדר עם אופן ההיבחנות (מבחן ממוחשב) ועם מגבלות הזמן של כל אחד מהחלקים. כמו כן, פתרון מבחנים רבים יעזור לכם להעמיק את היכרותכם עם סוגי השאלות ועם אוצר המילים הנפוץ בבחינה. לקבלת מבחן לדוגמה, לחצו כאן.


בהצלחה!

0 תגובות

!וולקאם

bottom of page