top of page

!וולקאם

הכנה ל GRE לבד: אמא׳לה איך עושים את זה?

עודכן: 10 בינו׳ 2019

איך ללמוד ל GRE לבד?


הכנה ל GRE

רוב הלומדים למבחן GRE לוקחים כחודשיים כדי להתכונן, פרק זמן הולם בעיקר כשמדובר באנשים עובדים ו/או בעלי משפחות ו/או מחליפי חיתולים (כמוני). בפוסט הזה אתן לכם, אנשים יקרים שרוצים להתכונן ל GRE בעצמם, תכנית הכנה ל GRE בשמונה שבועות. התכנית דורשת למידה של שעתיים עד שלוש ביום, כלומר 15 - 20 שעות שבועיות.

ונתחיל בחומרי הלימוד. אמנם ניתן לקושש לא מעט חומרי לימוד ל GRE באינטרנט, אבל אני! סידרתי לכם את כל חומרי הלימוד הדרושים בערכה מסודרת. פרטים בסוף:

  1. הקובץ The 5 lb book of gre practice problems של חברת Manhattan (שיכונה מעתה FPB), הכולל כאלפיים שאלות לדוגמה, לפי נושאים, משלושת חלקי המבחן (חיבורים, מילולי וכמותי).

  2. הקבצים Official Guide to the GRE ושני המוספים שלו (רשות) - Official GRE Quantitative Reasoning Practice Questions ו GRE Verbal Reasoning Practice Questions.

  3. קוויזלט / Quizlet - אתר (ואפליקציה) לתרגול אוצר מילים. הלמידה משלבת משחקי התאמת מילים ופירושים ושיבוץ מילים במשפטים, כך שהלמידה יעילה הרבה יותר מעבודה עם רשימה. למידת אוצר המילים הינה חיונית להצלחה בחלק המילולי של המבחן.

  4. מערכת הסימולציות האדפטיביות של Manhattan GRE - המערכת כוללת שש סימולציות בחינה מלאות, ויכולות ניתוח המאפשרות הפקת לקחים לשיפור בין המבחנים לדוגמה שתעשו.

  5. אפליקציית PowerPrep של ETS - כוללת שני מבחנים מלאים בפורמט של המבחן האמיתי

  6. חיבורים: רשימת הנושאים לכתיבה של חיבור Issue וחיבור argument מתוך אתר מבחן GRE

  7. סטופר (לא כלול, אבל נמצא בכל חנות ספורט סלאש בטלפון שלכם)


למידה ל GRE

וכעת לתכנית הלמידה העצמית ל GRE, המחולקת לשבועיים כל פעם.


דברים קבועים

יש שני דברים שאתם הולכים לעשות באופן קבוע, כל יום, לאורך הלמידה שלכם למבחן GRE: להגדיל את אוצר המילים שלכם (במילים רלוונטיות לסוג השפה של GRE) ולקרוא אנגלית.

  1. פתחו חשבון ב Quizlet: לחצו על הלינק כאן, בדף שיפתח לחצו על sign up free to request access, בצעו sign up עם חשבון google או facebook או סתם ככה באתר, אם תתבקשו מלאו תאריך לידה ובחרו שם משתמש/ת, לחצו על continue to free quizlet ואז לחצו על join class ואתם מחוברים! התחילו מהסט שנקרא GRE Words הכולל 1079 מילים. הסבר נרחב יותר על האפשרויות במערכת, בפוסט נפרד. במקביל, הורידו לכם את ישומון קוויזלעט לאייפון או לאנדרואיד שלכם, התחברו באותו אופן שהתחברתם לאתר במחשב, ותוכלו ללמוד גם כשאתם בשירותים מפדרים את אפכם. על מנת שהמילים יתחילו לעבור מהמסך אל מוחכם הקודח, צריך להשתמש באתר / בישומון 20 - 30 דקות מדי יום. תוך שבועיים שכאלה תתחילו להרגיש שאתם מכירים הרבה יותר מילים והחיים נעשים יפים יותר. הגיבורים מביניכם שסיימו את ושולטים בכל 1079 המילים מוזמנים לעבור לסטים הנוספים שכוללים יחד 5000 מילים נוספות.

  2. אם אתם לא קוראים אנגלית בשוטף, ובואו, אף אחד לא קורא אנגלית בשוטף, כדאי שתתחילו! בסך הכל שני מאמרים ביום מ The New Yorker/Atlantic Monthly/Economist/ALDaily ישפרו את שטף הקריאה שלכם ואת מיומנות הקריאה שלכם בקטע אחר. סמכו על אבי. שימו לב - לא להתחיל להתקע על מילים שאתם לא מבינים. סיימו לקרוא את הכתבה ואז אתם יכולים לחזור, לאתר מילים בעיתיות ולהוסיף אותן לרשימה של מילים בעיתיות. ככה תוכלו גם להכיר את המילים וגם לא לפגוע בשטף הקריאה שלכם.


מורה פרטי ל GRE

ועכשיו לחלקים המשתנים של התכנית.


שבוע 1 - 2

  1. מילים - קריאה - מילים - קריאה - מילים - קריאה

  2. התחברו עם שם המשתמש והססמה שלכם לאתר של מנהטן ובצעו את המבחן הראשון. בשלב הזה אנשים אומרים לי מה?!!! כבר מבחן?! עוד לא התחלתי ללמוד ובלה בלה בלה בלה בלה. אז כן, כבר מבחן. אין צורך לכתוב חיבורים כרגע, אבל יש צורך לעשות שני פרקי מתמטיקה ושני פרקי אנגלית. זה לוקח שעתיים ועשר דקות נטו, אז התחילו את המבחן רק כאשר יש לכם שעתיים וחצי ברוטו פנויות ללא טלפונים ומבקרים.

  3. קראו את עמודים 1 - 9, 43 - 52 ו 107 - 142 בקובץ Official Guide to the GRE.

  4. פתרו את שאלות 1 - 20 מפרקים 3, 4, 7, 8, 11, 12, 13, 15, 16 ו 17 מתוך FPB. שימו סטופר על 17.5 דקות למקבץ של עשר שאלות כמותיות ו 15 דקות לעשר שאלות מילוליות. נגמר הזמן לפני שסיימתם את המקבץ? סמנו לאיזו שאלה הגעתם והמשיכו לפתור עד סוף המקבץ. בסוף כל פרק יש פתרונות מלאים - בצעו תחקור של מקבץ השאלות ונסו להבין את הטעויות סלאש את הפתרונות של שאלות שלא ידעתם לענות עליהן או שלקח לכם הרבה זמן לענות עליהן.


מבחן GRE

שבוע 3 - 4

  1. מילים - קריאה - מילים - קריאה - מילים - קריאה

  2. שאלות 21 - 30 מפרקים 3, 4, 7, 8, 11, 12, 13, 15, 16 ו 17 מתוך FPB. כמו כן, מאותו קובץ, שאלות 1 - 20 מפרקים 5, 6, 9, 10, 14, 18, 19, 20

  3. מבחן מספר 2 ו 3 ממנהטן

  4. משימות כתיבה - קראו את הדוגמאות בעמודים 1026 - 1028 ובעמודים 1052 - 1053. לאחר מכן, בחרו אקראית שתי שאלות ממאגר issue ואחת ממאגר argument וכתבו שלוש תשובות. רוצים פידבק על הכתיבה שלכם? פרטים בסוף.


מבחן GRE

שבוע 5 - 6

  1. יש לי חדשות בשבילכם: מילים - קריאה - מילים - קריאה - מילים - קריאה

  2. לסיים פרקים 3, 4, 7, 8, 11, 12, 13, 15, 16 ו 17, לעשות שאלות 21 - 30 מפרקים 5, 6, 9, 10, 14, 18, 19, 20 ולקינוח לעשות את שאלות 1 - 10 מפרקים 21 - 30.

  3. בחרו אקראית שתי שאלות ממאגר argument ואחת ממאגר issue וכתבו שלוש תשובות.

  4. מבחן מספר 4 - 5 ממנהטן


קורס GRE

שבוע 7 - 8

  1. אולי זה יפתיע אתכם, אבל מילים - קריאה - מילים - קריאה - מילים - קריאה

  2. לסיים פרקים 5, 6, 9, 10, 14, 18, 19 ולעשות את שאלות 11 - כמה שיש לכם כוח מפרקים 21 - 30.

  3. מבחן 6 ממנהטן ומבחנים 1 ו 2 מ GRE Powerprep


סיכום

התכנית עמוסה בכל טוב, ויש לא מעט אנשים שלא מספיקים את כל הדברים. לא צריך להשתגע בגלל שלא הספקתם הכל, אלא לנשום רגע ולנסות למצות את הזמן שיש לכם להתכונן. למשל, אם יש לכם זמן שמאפשר לכם להספיק רק חצי מהתכנית, מומלץ לעשות חצי מהשאלות המוקצבות כל פעם מכל פרק ב FPB במקום לעשות את כל השאלות אבל רק מחצי מהפרקים. גם באוצר מילים ובקריאה, עדיף לשים 10 דקות ביום במקום 20 מאשר כלום במקום 20. כנ״ל לגבי קריאה.


ואיך משיגים את כל חומרי הלימוד הנ״ל? אני מציע את כולם לרכישה אונליין ואפילו מוסיף על המרכיבים הנ״ל שתי פגישות אונליין איתי (45 דקות כל פעם) כדי לכוון את הלמידה שלכם ולתת לכם דגשים חשובים וגם בדיקה של שש משימות הכתיבה שכלולות בתכנית. מעוניינים? קדימה, לכו על זה, ובהצלחה במבחן!

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

!וולקאם

bottom of page