top of page

!וולקאם

שינויים במבחן TOEFL: אוגוסט 2019

עודכן: 14 ביולי 2019


חברת ETS, יצרנית מבחן TOEFL, הודיעה לאחרונה שהחל מאוגוסט 2019 יחולו מספר שינויים במבחן האהוב על כולנו, מבחן טופל. השינוי הראשון - שלושה מתוך ארבעת חלקי המבחן, הקריאה, השמיעה והדיבור, הולכים להתקצר, ואיתם גם אורכו הכולל של המבחן. השינוי השני - הנבחנים בטופל יקבלו, מלבד ארבעת ציוני החלקים של המבחן (בין 0 ל 30) וציון כללי שהוא סיכום שלהם (בין 0 ל 120), גם חמישה ציונים נוספים שיכונו "MyBest Scores", או בעברית - הציון הגבוה ביותר בכל אחד מארבעת החלקים עבור מי שנבחן בטופל פעמיים או יותר וציון כללי שהוא סיכום ארבעת הציונים הגבוהים הללו.



ציון TOEFL

סודות ה TOEFL - מדי ראשון בשמונה בערב אני מעביר הדרכה אונליין בת שעה וחצי עם כל מה שצריך לדעת כדי לעבור בהצלחה את המבחן. העלות - 50 שקלים בלבד. מקבלים - קובץ עם שלושה מבחנים מלאים. הרשמו להדרכה הקרובה!


השינוי הראשון - המבחן מתקצר!

כפי שניתן לראות בטבלה הבאה, המתמצתת את השינויים במספר השאלות והזמנים, שלושה מארבעת חלקי המבחן יתקצרו. מספר קטעי הקריאה ישאר כשהיה, שלושה או ארבעה, אבל מעתה על כל קטע יהיו 10 שאלות בלבד. לעומת זאת, מספר קטעי הקריאה יפחת: עדיין יהיו שניים או שלושה קטעי שיחה, אבל רק שלושה עד ארבעה קטעי הרצאה. מספר השאלות פר קטע שמיעה ישאר כשהיה - 5 עד 6 שאלות לקטע שמיעה. גם חלק הדיבור יתקצר ויכלול ארבע שאלות בלבד. בסך הכל יתקצר המבחן בערך ב 30 דקות ויארך כשלוש שעות.

מבחן TOEFL קצר יותר אוגוסט 2019


השינוי השני - Superscore

השימוש בסופר-ציון (superscore), כלומר הציון הגבוה ביותר מחלקים שונים במבחנים שונים כבר מקובל זה זמן במבחני SAT ו ACT, ועכשיו יהיה גם במבחן TOEFL. ומה משמעות השינוי? כדי להבין, ניקח כדוגמה שלושה נבחנים / נבחנות בטופל - שלושתם היו צריכים מינימום של 18 בכל חלק ומינימום 80 בכללי.


הנבחנת הראשונה נבחנה שלוש פעמים. בשתי הפעמים הראשונות היא עברה את המינימום הנדרש בשלושה מארבעת החלקים (אבל לא באחד מהם ולא בציון הכללי), ובמבחן השלישי עברה בכל החלקים, אבל לא בציון הכללי. בעזרת ה superscore היא מגיעה גם למינימום הנדרש בחלקים וגם בציון הכללי. בלי הסופר-ציון היא היתה צריכה להבחן פעם רביעית.

TOEFL MyBest Scores

הנבחן השני ניגש פעמיים ל TOEFL. בפעם הראשונה עבר בשלושה מהחלקים ובפעם השניה בשניים מהם (ובאף אחת מהפעמים לא עבר את המינימום הכללי הדרוש לו). בעזרת הסופר-ציון הוא עבר גם בחלקים וגם בציון הכללי.

TOEFL MyBest Scores

הנבחנת השלישית גם היא נבחנה פעמיים, וכמו הנבחן השני, גם היא עברה בכל בחינה את המינימום בשניים מהחלקים, אבל לא בציון הכללי. בעזרת MyBest Scores היא עוברת. פנאן!

TOEFL MyBest Scores

שימו לב - בעת כתיבת שורות אלה (יוני 2019) השינוי המדובר עדיין לא נכנס לתוקף. מעבר לכך, גם לאחר שיכנס לתוקף הוא לא מחייב את הקולג׳ים והאוניברסיטאות, ולכן יש להקפיד ולבדוק בדף ה application requirements של המכללה או האוניברסיטה אליה אתם מתעתדים להרשם האם היא מקבלת superscore (המכונים בטופל MyBest Scores). כמובן שיש לבדוק גם את המינימום שאתם נדרשים לעבור גם בציון הכללי וגם בחלקים. שימו לב, לא כל בית ספר דורש מינימום בחלקים של המבחן, אבל לכל בית ספר יש מינימום כללי משלו - בבית הספר המבוקשים יותר מדובר על לפחות 100, ובאחרים מסתפקים גם ב 80 או 90 לפחות.


TOEFL MyBest Scores

0 תגובות

!וולקאם

bottom of page