top of page

!וולקאם

שאלות Data Sufficiency במבחן GMAT

עודכן: 11 במרץ

אתם יודעים מה כיף? מבחן GMAT זה כיף. אבל מה עוד יותר כיף? פרק ה Data Insights של מבחןGMAT זה עוד יותר כיף. ומה הכי הכי כיף? נכון, שאלות Data Sufficiency. בפרק המכונה Data Insights, אחד משלושת פרקי במבחן GMAT במתכונת פוקוס החדשה, תענו על 20 שאלות ב 45 דקות. כחמש מהשאלות האלה הן שאלות מפורמט מסעיר המכונה Data Sufficiency, או בקיצור DS.


מבחן GMAT

מה זה שאלות DS? הנה דוגמה שממחישה את העקרון מאחורי השאלות האלה.


במשפחת אפללושטיין כמה אחים. מאיר, אחד האחים, הוא בן 42, והוא מבוגר מאחיו מושון. מי האח המבוגר ביותר במשפחת אפללושטיין?

טענה 1: עזריקם, אחיהם של מאיר ומושון, הוא בן 50.

טענה 2: במשפחת אפללושטיין שלושה אחים.


שאלות data sufficiency

מה קורה פה? לפני הטענות, יש כאן שאלה שלא ניתן לענות עליה. אנחנו לא יודעים כמה אחים יש במשפחה מעבר לשני האחים הנזכרים בשאלה. לכן קיימות הטענות - הן מוסיפות מידע שלעיתים מאפשר לענות על השאלה ולעיתים לא. צריך לבדוק אותן קודם כל אחת אחת.

הטענה הראשונה מספרת על אח שלישי, שהוא המבוגר מבין השלושה. האם זה מספיק כדי לענות על השאלה? לא - אנחנו עדיין לא יודעים האם יש רק שלושה אחים או שיש אחים נוספים.

הטענה השנייה גם היא לא מספיקה - אנחנו לא יודעים את גילו של האח השלישי. אבל! אם נשלב את המידע משתי הטענות ביחד אנחנו יודעים שיש שלושה אחים בלבד ושמושון בן החמישים הוא המבוגר ביותר. כלומר, משילוב הטענות יש לנו מספיק מידע (sufficient data) כדי לענות על השאלה בוודאות. יא סלאם מושון.


אוקיי, עוד דוגמה.


כמה עולים חמישה תפוחים וחמישה אגסים?

טענה 1: תפוח ושלושה אגסים עולים 20 שקלים

טענה 2: שני תפוחים ושני אגסים עולים 25 שקלים


GMAT כמותי


קחו רגע זמן לחשוב על זה. לקחתם? אוקיי. נבדוק את טענה 1. יש כאן נתונים שמספיקים למשוואה אחת בשני נעלמים, כלומר לא ניתן למצוא את מחירו של תפוח או מחירו של אגס וגם לא לענות על השאלה. נבדוק את טענה 2. לכאורה, גם כאן יש משוואה אחת בשני נעלמים, כלומר שוב לא ניתן למצוא את מחירו של תפוח או מחירו של אגס. אבל! שימו לב לשאלה שוב - התבקשתם למצוא את מחירם של חמישה תפוחים וחמישה אגסים. משום שידוע מחירם של שניים מכל סוג, אפשר לחלק בשתיים ולדעת את מחירו של אחד מכל סוג (12.5 שקלים) ואז להכפיל בחמש ולדעת את התשובה לשאלה. כלומר, במקרה הזה טענה 2 לבד מספיקה כדי לענות על השאלה.


יופי, אבל איך זה נראה במבחן? ככה למשל:

Is X an integer?

1) 2x is an integer

2) 2x = 1


הכנה ל GMAT

דבר ראשון, עברנו לאנגלית, כי מבחן GMAT הוא מבחן באנגלית. במקרה הזה, המילה integer פירושה מספר שלם. שימו לב שבניגוד לשתי הדוגמאות הקודמות, בהן התשובה לשאלה היא ערך כלשהו (שמו של האח המבוגר, מחירם של פירות), במקרה הזה מדובר בשאלת כן / לא. או שאיקס הוא שלם או שהוא לא. עכשיו לטענות. טענה 1 אומרת שהביטוי 2x הוא מספר שלם. האם זה עוזר לי לדעת אם איקס עצמו הוא שלם? כדי לבדוק, אני הולך לנסות. אם 2x שווה 4, אז איקס הוא 2, כלומר מספר שלם. מצד שני, אם 2x הוא 3, אז איקס שווה 1.5, כלומר לא שלם. יוצא שאין לי אפשרות לענות בוודאות על השאלה מהמידע בטענה 1. לעומת זאת, טענה 2 כוללת משוואה בנעלם אחד, ואם נחלק ב 2 נגלה שאיקס שווה חצי, כלומר בוודאות לא שלם. שימו לב גם שהערך של איקס לא משנה בכלל - מה שמשנה הוא רק שבהנתן שאני יכול לפתור את המשוואה, אני יכול לגלות את הערך של איקס ולכן לענות בוודאות על השאלה. גם כן ודאי וגם לא ודאי הן תשובות טובות לשאלת DS מסוג yes/no.


טוב, הבנו. אבל איך עונים בתכלס? אז ככה. לכל שאלת DS במבחן GMAT יש חמש תשובות, אשר מתנהלות לפי מפתח קבוע:

A) Statement (1) ALONE is sufficient, but statement (2) alone is not sufficient

B) Statement (2) ALONE is sufficient, but statement (1) alone is not sufficient

C) BOTH statements TOGETHER are sufficient, but NEITHER statement ALONE is sufficient

D) EACH statement ALONE is sufficient

E) Statements (1) and (2) TOGETHER are NOT sufficient


וואט דה פאקינג פאק? יותר קל לזכור את זה ככה:

- אם רק טענה 1 מספיקה אבל 2 לא, נסמן תשובה A, כי A זאת האות הראשונה

- אם רק טענה 2 מספיקה אבל 1 לא, נסמן B, כי B זאת האות השניה

(אני קופץ רגע על תשובה C)

- אם טענות 1 ו 2 מספיקות בנפרד אחת מהשניה, נסמן תשובה D, כי זכינו ב Double


אוקיי, עצרתי רגע. שימו לב שהמשותף לתשובות A, B ו C הוא שבכולן המצב הוא שלפחות אחת מהטענות (אם לא שתיהן) מספיקות כדי לענות בודאות על השאלה. אבל מה קורה (כמו בדוגמה עם משפחת אפללושטיין) אם בדקנו את שתי הטענות והגענו למסקנה שאף אחת מהטענות לא מספיקה בנפרד מהשניה כדי לענות על השאלה? אוהו, במצב כזה יש לנו עוד בדיקה אחת לעשות.


- אם שילוב הטענות מספיק כדי לענות על השאלה, נסמן תשובה C על שום Combination

- ואם, ורק אם, גם שילוב הטענות לא מספיק כדי לענות על השאלה בודאות, נסמן E, משום ש E אפשר לענות על השאלה הזו בודאות בשום צורה, שאלוהים ישמור.


נהדר. אם תחזרו לשלוש הדוגמאות למעלה, יוצא שהתשובות צריכות להיות C בשאלה הראשונה (רק שילוב הטענות מאפשר לענות בודאות), B בשאלה השניה (הטענה השניה הספיקה כדי לענות אבל הראשונה לא, ו B גם בשלישית.


ולסיום סיומת, איך השאלות האלה נראות באמת במבחן GMAT:


Bob and Wendy left home to walk together to a restaurant for dinner. They started out walking at a constant pace of 3 mph. At precisely the halfway point, Bob realized he had forgotten to lock the front door of their home. Wendy continued on to the restaurant at the same constant pace. Meanwhile, Bob, traveling at a new constant speed on the same route, returned home to lock the door and then went to the restaurant to join Wendy. How long did Wendy have to wait for Bob at the restaurant?


(1) Bob’s average speed for the entire journey was 4 mph

(2) On his journey, Bob spent 32 minutes more alone than he did walking with Wendy


DS questions

אם אתם עדיין בחיים ורוצים לדעת איך מתמודדים עם שאלות Data Sufficiency ועם מבחן GMAT בכלל, למה שלא תשאירו לי פרטים באתר או תשלחו לי ווטסאפ ונדבר על הכנה ל GMAT. התשובה לשאלה לעיל, דרך אגב, היא B.


בהצלחה במבחן GMAT ובקבלה ל MBA!

פוסטים אחרונים

הצג הכול

!וולקאם

bottom of page