top of page

!וולקאם

מבחן TOEFL: מבנה מבחן טופל, הרשמה ומועדים מעודכן ל 2024

עודכן: 11 בפבר׳

מה רציתם בסך הכל? להתקבל ללימודים בארצות הברית או באירופה? אז למה זה כזה בלגאן ולמה למרות שהאנגלית שלכם בסדר גמור ואתם מבינים הכל כשאתם טסים לחו״ל ואתם כותבים מיילים באנגלית בעבודה עדיין האוניברסיטאות רוצות שתעברו מבחן TOEFL? ככה זה בחיים. אז בואו נקרא קצת על מבחן טופל: מבנה המבחן, הרשמה למבחן טופל ומועדים מעודכן ל 2024.


מבחן טופל זה קלי קלות עם אבי יולזרי

מבחן טופל או מבחן TOEFL (ששמו הוא ראשי התיבות של Test of English as a Foreign Language הוא מבחן של רמת אנגלית כשפה זרה המודד את שליטתך באנגלית בארבעה אופנים – קריאה, שמיעה, דיבור וכתיבה. הפורמט הנוכחי של המבחן הוא IBT – ראשי התיבות של Internet Based Test. כל ארבעת חלקי המבחן נעשים על מחשב, כאשר לטובת חלקי השמיעה והדיבור משתמשים באוזניות עם מיקרופון (מדונה). כל מי שלמד במדינה שאנגלית אינה השפה הראשונה בה צריך להיבחן.



מבחן TOEFL – לא רק מבחן באנגלית

כמו שתגלו במהרה בשיעורי קורס טופל שלנו, מבחן טופל הוא לא רק מבחן באנגלית, אלא הוא גם לא מעט מבחן בהגיון. בשיעורי TOEFL איתי תגלו שהגיון הוא שפה, בדיוק כמו אנגלית וכמו מתמטיקה. שיש לו כללים שניתן ללמוד ולהטמיע, כללים שהופכים את ההתמודדות עם השאלות הלכאורה-נוראיות למשחק בפאזל. עם זאת, ברור לנו שלא ניתן להצליח ב TOEFL בלי להכיר את הבסיס של אנגלית. כמובן שנלמד מילים חדשות, נלמד על מבנה משפט וטקסט, ונלמד לא להתבייש לדבר ולכתוב אנגלית. במסגרת השיעורים שלנו נאתגר את הקופסה שלכם ללא הרף. רק ככה אפשר להצטיין ב TOEFL. ועכשיו קצת על מבנה המבחן, נכון לשנת 2024.



מבחן TOEFL | מבחן טופל
 

נותרו מקומות אחרונים לקורס TOEFL הכי טוב בארץ! 😎😎😎 לפרטים ולהרשמה הכנסו, או שלחו לי הודעה כאן למטה או ווטסאפ עכשיו!

 

מבנה מבחן TOEFL – א. קריאה

חלק זה כולל 3 עד 4 קטעי קריאה בני כ 700 מילה כל אחד. לאחר כל קטע בין 10 שאלות. הזמן המוקצב לכל פרק הקריאה הוא בין 54 ל 72 דקות (כלומר, 18 דקות לקטע, למרות שהזמן המוצג הוא לכל פרק הקריאה ולא לכל קטע קריאה בנפרד).

מבנה מבחן TOEFL – ב. שמיעה

חלק זה כולל 3 עד 5 קטעים מהרצאות (כ 4 דקות אורכם הממוצע) אשר בעקבותיהם 6 שאלות לכל קטע, ובנוסף 1 עד 2 קטעי שיחה קצרים (כ 2 עד 3 דקות בממוצע לקטע) שבעקבותיהם 5 שאלות לכל קטע שיחה. אורך החלק הזה בין 41 ל 57 דקות. לאחר מכן יש 10 דקות הפסקה.

מבנה מבחן TOEFL – ג. דיבור

פרק הדיבור במבחן TOEFL הוא בשלישי במבחן וכולל ארבע משימות דיבור, מתוכן אחת עצמאית (independent) ובמסגרתן תשאלי שאלה ותתבקשי לענות עליה בקצרה לאחר כמה שניות להתכונן. שלוש המשימות הנוספות הן אינטגרטיביות (integrated) ובמסגרתן יש לשמוע קטע מהרצאה ולענות על שאלה, או תחילה לקרוא טקסט קצר, אחר כך לשמוע קטע שקשור אליו ואז לענות על שאלה הנוגעת לשילוב הקריאה והשמיעה. אורך החלק הזה כולו 17 דקות.

מבנה מבחן TOEFL – ד. כתיבה

שתי משימות: עצמאית ואינטגרטיבית. במשימה העצמאית יש לענות על שאלה (הרבה אנשים נשארים לגור עם ההורים גם בשנות העשרים והשלושים. מה דעתך?) במשימה האינטגרטיבית, שוב, קוראים ושומעים משהו תחילה ואז צריך לכתוב תשובה לשאלה שדורשת אינטגרציה של המידע. אורך החלק הזה 50 דקות.


איפה עושים מבחן TOEFL?

את מבחן TOEFL ניתן לעשות מחוץ לבית או בבית. אם נרשמתם למבחן מחוץ לבית, תתבקשו לבחור את מרכז הבחינה מבין כמה מרכזי בחינת טופל הקיימים בתל אביב, ברמת גן, בחיפה ובירושלים. כאן תוכלו לבדוק את תאריכי המבחן הקרובים. אם נרשמתם למבחן בבית, תוכלו להבחן מתי שתרצו (פחות או יותר) מבלי לחלות בנגיפים.

מה עלות מבחן TOEFL (כמה עולה מבחן טופל)?

נכון לינואר 2024, עלות מבחן טופל בישראל 400 דולר.

יום הבחינה הגיע – למה עלי לצפות?

בעת ההגעה למרכזי הבחינה לפני מבחן TOEFL תידרש להציג תעודה מזהה. לפני שתתחיל בחינת טופל, תקבל מהבוחן שלושה דפים אשר ישמשו אותך כדפי טיוטה. כמו כן, תקבל כלי כתיבה לרישום על דפי הטיוטה. אם מילאת את כל הדפים, תוכל לבקש מהבוחן שיחליפם עבורך בדפים ריקים. אם אתם נבחנים מהבית, עליכם להצטייד מראש בלוח מחיק או בנילונית אשר בתוכה דף, ובטוש מחיק. לא ניתן להשתמש בדפים רגילים בעת מבחן הבית.

כמה פעמים ניתן לגשת למבחן TOEFL?

כל 12 ימים.

איך מדווחים הציונים בבחינה?

ביום המבחן תוכלו לבחור עד ארבעה בתי ספר שאתם מעוניינים שיקבלו ציון ה TOEFL שלכם. ההחלטה הזו צריכה להעשות, אם כך, לפני יום המבחן. אם תרצו שהציון ישלח ליותר מארבעה מוסדות, הדבר כרוך בתשלום. את הציונים תקבלו תוך 4 עד 8 ימים.



לכמה זמן תקפים ציוני מבחן טופל

הציונים תקפים לשנתיים מיום הבחינה.



ומהם מועדי מבחן טופל בישראל?

מבחן טופל מהבית מתקיים חמישה ימים בשבוע כמעט מסביב לשעון. מבחן טופל בכיתה מתקיים בממוצע פעם עד פעמיים בשבוע. באתר המבחן תוכלו למצוא את כל המועדים בחודשים הקרובים.

איך נרשמים למבחן?

למבחן TOEFL תוכלו להרשם באינטרנט, באתר המבחן.


 

רוצים להצליח ב TOEFL? הצטרפו לקורס TOEFL האינטרנטי שלי, שמתקיים על המחשב שלכם בבית וכולל את כל מה שצריך לדעת כדי לעבור בהצלחה את המבחן. רוצים עוד פרטים ו/או להרשם לקורס הקרוב? שלחו לי הודעה כאן למטה או ווטסאפ עכשיו!

 

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

!וולקאם

bottom of page