top of page

!וולקאם

פודקסטים באנגלית: 12 מומלצים

מי לא אוהב פודקסטים, או בשמם העברי הסכתים? מעבר לעובדה שמדובר בכלי מעולה לשיפור האנגלית שלכם, מדובר גם בדבר מעניין שאפשר לעשות מבלי שצריך להקדיש לו מאתיים אחוז מתשומת הלב שלכם. אתם יכולים להאזין להסכתים המועדפים עליכם בנסיעה, בתור לחיסון וכשאתם נרדמים וחולמים על הימים בהם היה אפשר לטוס לחו״ל. אבל מהם הפודקסטים המומלצים? יש כל כך הרבה, אללי.


משום שאני נשמה טובה ריכזתי בבלוג הזה 12 פודקסטים מומלצים באנגלית, שעוסקים בנושאים מגוונים ומפתיעים. איך מאזינים? מחפשים את שם הפודקסט שאתם רוצים באפליקציה המועדפת עליכם -  Spotify, Google Podcasts או Apple Podcasts. אז יאללה להאזין.



פודקסט מתח הבנוי סביב שירם המפורסם של להקת הסקורפיונז. הפודקסט בוחן את הטענה המופרכת לכאורה שהלהקה כתבה את השיר בשיתוף עם ה CIA כדי להצית מהפכה בברית המועצות. מופרך? אולי כן. ואולי לא.




 


הפודקסט מציג טענה פרובוקטיבית אבל גם אינטואיטיבית - שהורים לבנים, אפילו החמודים ביותר שביניהם, הם הכוח המרכזי שמונע אינטגרציה של ילדים שחורים בבתי הספר וחלוקה שווה יותר של משאבים חינוכיים. הפודקסט חוקר את חוסר השוויון הגזעי במערכת החינוך הציבורית בניו יורק דרך סיפורו של בית ספר אחד בברוקלין.



 

Lost Notes: 1980


לחובבי המוסיקה שביניכם, המשורר והמבקר חניף עבדורקיב חוזר לרגעים מוזרים ובלתי צפויים בהיסטוריה של הפופ.



 

Rabbit Hole


למכורי האינטרנט שביניכם, מחילת הארנב מזקקת את ההיסטוריה של השיח האינטרנטי. הפודקסט מתחיל בסיפורו של כיילב, שהתמכר ליוטיוב ולסרטונים של כל מיני טיפוסים קיצוניים וביזארים. משם ממשיך הפודקסט לדון בדרך שבה אנחנו מתמכרים לאינטרנט ולקו הדק שבין שפיות ושגעון דיגיטלים.



 

Floodlines


הפודקסט מתאר בפירוט את הטרגדיה של הוריקן קתרינה שכמעט והחריב את העיר ניו-אורלינס ב 2005 דרך סיפורים של טיפוסים מקומיים בוחן הפודקסט את הכשלים בתכנון, בהעברת המידע ובתגובה לאסון.



 

Home Cooking


פודקסט אוכל משעשע, ובו המגישים עונים לשאלות ממאזינים לגבי אוכל בזמן קורונה.



 

Slow Burn


העונה החדשה והרביעית של הפודקסט היא מעין משל על הדרך בה הגיע דונלד טראמפ (מי?) לבית הלבן. הפודקסט מתאר את הקריירה של דיויד דיוק, אשר כמו טראמפ האשים את התקשורת בכך שהיא מזלזלת בו וזכה לאהדה של אמריקאים רבים.



 

Reveal: American Rehab


הפודקסט מנתח תופעה אמריקאית - מכורים הנשלחים בצו למוסד גמילה נדרשים לעיתים לעבוד שם בכפייה ללא שכר. בין המרוויחות מהתופעה גם גופים וחברות מסחריות כמו צבא הישע ו-וולמארט.



 

You’re Wrong About


המגישים מפרקים כל מיני עניינים מוכרים ומראים לכם שאתם בעצם לא לגמרי מכירים אותם.



 

Blindspot: The Road To 9/11


אם אתם מכורים (כמוני) לכל פרט הקשור במתקפות הטרור של 11 בספטמבר 2001, זה הפודקסט בשבילכם. הפודקסט עוקב אחר המקורות של אל-קעידה בזמן המלחמה של הסובייטים באפגניסטן בשנות השמונים, בה קיבלו הלוחמים האפגנים מימון אמריקאי.



 

Planet Money


לא חדש אבל מומלץ - הפודקסט מסביר לכם מה קורה בכלכלה העולמית בקטע טוב.



 

The Other Latif


עיתונאי בשם לטיף נאסר מגלה שהוא חולק את אותו השם עם מרוקאי שמוחזק שנים על ידי האמריקאים בכלא במפרץ גוונטנמו. בעקבות הגילוי הוא יוצא למסע אחר זהותו של לטיף האחר, מסע אשר מביא איתו גילויים חדשים על העינויים שעברו אסירי גוונטנמו בחקירות ה CIA ועל פעולות חשאיות והאנשים הקטנים שנתפסים ברשת.



0 תגובות

!וולקאם

bottom of page