top of page

!וולקאם

מתי כדאי להתחיל בתהליך הקבלה לאוניברסיטה? הסיפור של רן

בכל הנוגע לקבלה לקולג׳ים ואוניברסיטאות תחרותיות בארה״ב ובאירופה, אין דבר כזה להיות מוכנה מדי, ו(כמעט) אין דבר כזה להתחיל מוקדם מדי. הרשימה של הדברים לעשות היא פשוט ארוכה מאוד. להתחיל את התהליך מוקדם יאפשר לכם לעשות את כל מה שצריך ברגוע ובלי להלחץ לקראת הדדליינים, וגם להבטיח שהחומרים שלכם הם באיכות הטובה ביותר 😉😉.


admission consultation

בין שאתם בני 20 שחולמים להתקבל לתואר ראשון בקולג׳ (על מלגת ספורט או סתם כך) ובין שאתם בוגרי תואר ראשון בארץ שמפנטזים על תואר שני או שלישי באוניברסיטה יוקרתית, לבנות את תיק האפליקיישן שלכם זה מאמץ לא פשוט. לכן להתחיל מוקדם זה חיוני כדי שתרגישו בטוחים בעצמכם כשתקליקו על submit. רן, לקוח שלנו שנעזר בנו בהכנה ל SAT ו TOEFL וגם בשירותי יעוץ הקבלה לקולג׳, מספר כאן את סיפור הקבלה שלו לקולג׳ ומסביר למה חשוב לתכנן מראש ולהתחיל לבנות את תיק הקבלה חודשים מראש.


תהליך ההרשמה (והקבלה) שלי לקולג׳ היה יחסית מהיר - התחלתי במרץ וסיימתי באוקטובר. במובן הזה הסגרים של הקורונה עזרו לי - יכולתי להתחיל לעבוד מוקדם יחסית ובלי לחץ.



חודש מרץ: תחילת התהליך

תמיד התעניינתי בפיסיקה ומתמטיקה, כך שהכיוון שלי היה תכניות מחקר ב Michigan State University, Notre Dame ו Texas Tech. התחלתי את התהליך בשיחה עם אבי ועם אהרונה, בעקבותיה פתחתי בסיעור מוח(ות) לגבי רעיונות לחיבור האפליקיישן ועשיתי רשימה ראשונית (long list) של מקומות שאני רוצה להרשם אליהם. מפגשי סיעור המוחות עם היועצות של אבי עזרו לי להתבונן פנימה אל תוך עצמי ולזקק את מה שאני רוצה מהלימודים בקולג׳. במרץ גם התחילו קולג׳ים להודיע על שינויים בתהליך ההרשמה בעקבות הקורונה (ועקב כך ירדתי מהרעיון להרשם לפרינסטון, שביטלה את ההרשמה בסיבוב המוקדם).


חודש יוני: כתיבת חיבור אישי בעזרת אהרונה התחלתי ממש את תהליך כתיבת ה personal statement. עבורי זה היה השלב הכי מאתגר (וצורך זמן) בתהליך הקבלה. אהרונה עזרה לי המון בלכוון את הרעיונות שלי ולתת לי מוטיבציה כשהרגשתי שאין לי דרייב להתקדם. הרעיון הראשון שלי לחיבור היה לשלב את שני הדברים שאני הכי אוהב - פיסיקה ושירה. כתבתי חמש או שש גרסאות, אבל כולן לא נראו לי עד הסוף. בסוף החלטתי לזנוח את הקטע הזה, והתחלתי לחפש כיוון אחר לחיבור. בעזרת אהרונה מצאתי כיוון שהתאים לי - המפה שלי. בלי לפרט יותר מדי, הלכתי על חיבור שבמרכזו מפה שדרכה עשיתי השוואות בין אתגרים שנתקלתי בהם בחיי ובין אירועים היסטוריים


יולי-אוגוסט: עריכה, עריכה ועוד עריכה

זה היה לא קל לפרק כי פסקה, כל משפט וכל מילה בחיבור ה common app ולשייף אותו שוב ושוב ושוב. בסוף, בעזרתם של הוריי, חברים ואהרונה ואבי, הצלחתי בסוף אוגוסט להגיע למצב שרציתי - חיבור שאומר בדיוק מה שצריך ושלכל מילה בו יש משמעות.



ספטמבר - אוקטובר: עבודה על חיבורים נוספים

אחרי שסיימתי עם ה personal statement, נותרו לי ״רק״ החיבורים הנוספים (supplemental essays). רשימת בתי הספר ההתחלתית שלי כללה 14 קולג׳ים, כך שהיתה לי עבודה רבה לפניי. החיבורים הנוספים היו קלים יותר מהחיבור הראשי, משום שהשאלות בהם אפשרו לי לדבר לא רק על עצמי, אלא גם על הקולג׳ ומה שאני חושב שיש לו להציע לי (אבל עדיין לא לשכוח לכתוב על עצמכם איפה שצריך). משום שחלק מהשאלות היו זהות, חסכתי זמן. בתוך כך גם נבחנתי בשני מבחני SAT Subject Test (שבינתיים בוטלו, תודה לאל - א.י.) שהוסיפו לי לשגעת של החודשים האלה.


אחרית דבר

משום שסיימתי עם כל המשימות, יכולתי להרגע בנובמבר ולא להלחץ עד הרגע האחרון. בסופו של דבר לא רק שמצאתי את בית הספר שהכי התאים לי, גם התקבלתי בסיבוב הראשון (early decision). הדבר הכי חשוב שלקחתי מהתהליך הזה היה כמה חשוב להיות מתוכנן ולהתחיל מספיק מוקדם. אני רוצה לאחל לכל מי ששוקל להרשם ללימודים בחו״ל בהצלחה, ואל תשכחו להתחיל מוקדם!

 

רוצים ללכת בעקבות רן ולהתקבל לקולג׳ או לאוניברסיטה בארה״ב או באירופה? אבי יולזרי הוא one-stop-shop לכל מה שצריך כדי לעשות את זה, כולל הכנה למבחני SAT, TOEFL, IELTS, GMAT, GRE ועוד, עריכת חיבורים וקורות חיים ועוד ועוד. רוצים עוד פרטים? קבעו איתנו שיחת יעוץ חינם עכשיו!

!וולקאם

bottom of page