top of page

!וולקאם

משימת המכתב ב IELTS General Training: עשרה טיפים עיקריים (חלק 1)

עודכן: 29 ביולי 2019

היי!


אם אתם עתידים להבחן ב IELTS במודול ה General Training, אתם אולי כבר יודעים שבחלק הכתיבה של המבחן יש שתי משימות כתיבה, הראשונה מביניהן היא משימה של כתיבת מכתב. בפוסט הזה אתן עשרה טיפים שיעזרו לכם לכתוב מכתב טוב יותר. הטיפים יעסקו ב:


* ההנחיות למשימת המכתב

* סוגי מכתבים

* מטרות המכתבים

* פתיחת המכתב

* סיום המכתב

* אוצר מילים

* מבנה ופסקאות

* תכנון המכתב

* דוגמאות למכתבים טובים, מהם תוכלו ללמוד וליישם במכתבים שלכם.


אז נתחיל.


ההנחיות

הנה דוגמה למשימת המכתב. כמו שתראו, המשימה נמצאת במסגרת, אשר בתחילתה תיאור כללי של המכתב שאתם מתבקשים לכתוב, ואחרי התיאור שלוש נקודות שעליכם להתייחס אליהן במסגרת המכתב.


IELTS Writing Task 1

והרי כמה טיפים ראשוניים:

* כמו שהמבחן ממליץ, כדאי להקדיש כעשרים דקות למשימת המכתב. למי שלא יודע, אתם מקבלים שעה לטובת חלק הכתיבה כולו, על שתי המשימות שלו. אין חלוקה פנימית של הזמן בין שתי המשימות, ובאחריותכם לחלק את הזמן בהתאם. יש לשאוף להקדיש בין שלוש לחמש דקות לתכנון המכתב (עוד על תכנון בהמשך), ואת רוב השאר לכתיבה. כדאי לסיים לא בשניה האחרונה, אלא עם דקה עד שתיים אקסטרה כדי שתוכלו לנשום רגע, להסתכל על היצירה המופלאה שלכם, להוסיף או להוריד איזה פסיק או נקודה חסרים או מיותרים ולהמשיך למשימה השניה.

* אתם מתבקשים לכתוב לפחות 150 מילים, ולכן כדאי לכוון לכתוב בין 160 ל 190 מילים כדי להיות בטוחים. אין שום צורך לכתוב מעל 200 מילים, וזה סתם בזבוז זמן ואנרגיה. במבחן המחשב סופר לכם מילים ואין צורך לספור מילים כמו שהיה פעם בימי המבחן על נייר.

* מטלת הכתיבה הראשונה שוקלת שליש מהציון של חלק הכתיבה במבחן, מה שאומר שמטלת הכתיבה השניה שוקלת כפול ממנה. זו עוד סיבה למה לא לבזבז יותר מדי זמן על משימת המכתב ולהשאיר מספיק זמן למשימת החיבור. מאידך, אני לא ממליץ לרוב להתחיל מהחיבור, כי בעיני עדיף לסיים עם מה שקל יותר ולא להתחיל להסתבך על ההתחלה.

* אין צורך לכתוב כתובות, מספרי זהות, מספר כרטיס אשראי או כל פרט שכזה במכתב שלכם.

* שימו לב טוב לנמען של המכתב ולאופי הקשר שלכם איתו. הקשר הזה יכתיב למעשה את כל הטון והתוכן של המכתב.

* שימו לב למטרת המכתב כדי לא לסטות ממנה.

* חיוני להרחיב על כל שלוש הנקודות שהתבקשתם לכתוב עליהן. ההתייחסות לנקודות הללו גם מתווה למעשה את המבנה של המכתב (עוד על כך בהמשך). אי התייחסות לאחת או יותר מהנקודות בשאלה תגרור הפחתה של ניקוד.

* התחילו את המכתב מפניה למושא המכתב ואז כתבו שורת פתיחה. לא לשכוח לסיים בצורה הולמת (עוד על כך בהמשך).

* והכי חשוב: נסו להתנתק מהעובדה שאתם כותבים תשובה לשאלה במבחן, ונסו לדמיין שאתם כותבים מייל בעולם האמיתי. זה מאוד עוזר לדברים לזרום בטבעיות. עם זאת, כדי להגיע למינימום המילים הנדרש יהיה עליכם לאמץ את דמיונכם קלות כדי להוסיף פרטים ולהרחיב גם אם במציאות לא הייתם מרחיבים ברמה כזו. נסו לחייך תוך כדי כתיבה, גם אם בעצם בא לכם לקלל נורא. נשבע שזה עוזר.


IELTS כתיבה מכתב

סוגי מכתבים

ישנם שלושה סוגי מכתבים שאתם עשויים להתבקש לכתוב: פורמלי, פורמלי-למחצה (או חצי פורמלי) ואישי (לא פורמלי). כל סוג של מכתב ישתמש בשפה אחרת, בפתיחה שונה ובסיום שונה. למעשה הדבר הראשון עליו יש להחליט לאחר קריאת השאלה היא באיזה סוג של מכתב מדובר. הנה דוגמאות לשלושת הסוגים.

מכתב אישי - מכתב המופנה למכר קרוב שלכם ונושא המכתב הוא סיטואציה אישית או אירוע אישי:


IELTS Writing Task 1

מכתב חצי-פורמלי - מופנה למכר קרוב שלכם לגבי סיטואציה רשמית כלשהי, למשל ענייני עבודה, לימודים, או הגירה. למעשה אתם כותבים מכתב אישי לגבי נושא פורמלי. שימו לב שמכר קרוב הוא בן משפחה או חבר ולא בוס, עמית לעבודה, או כל אדם שאתם מכירים מסביבה פורמלית:


IELTS Writing Task 1

מכתב פורמלי - מופנה לאדם שהקשר שלכם איתו אינו אישי לגמרי (בעל בית, בוס, מרצה), או שאתם אפילו לא מכירים בשם (נציג של חברה או של עסק כלשהו, נציג של מוסד לימודים, עורך עיתון) בנושא פורמלי הקשור בתחום העיסוק של אותו אדם:


IELTS Writing Task 1

מטרת המכתב

ישנם סוגים נפוצים של מכתבים, וחשוב לזהות את סוג המכתב כדי להתאים את התשובה לשאלה. הרשימה הבאה אינה ממצה בהכרח, אבל כן נוגעת בסוגים העיקריים:

* מכתב רשמי: תלונה, הצגת מועמדות לעבודה, התפטרות, ארגון/סידורים

* אישי או חצי רשמי: הזמנה, הסבר, מסירת מידע/מה חדש, בקשה, התנצלות (שני האחרונים יכולים להיות גם רשמיים)



פתיחת המכתב

בפתיחת המכתב נכתוב (אחרי פניה למושא המכתב) משפט פתיחה שיציג אותנו ואת הסיבה לכתיבת המכתב. הפתיחה תהיה שונה כמובן כשמדובר במכתב רשמי או אישי. הנה מספר דוגמאות לפתיחות אפשריות. נסו לזהות איזו פתיחה היא של מכתב רשמי ואיזה של מכתב אישי:


IELTS Writing Task 1

אם בחרתם רשמי-אישי-(חצי) רשמי, בחרתם נכון.


סיום המכתב

גם סיום המכתב צריך להתאים לאופי המכתב. כמה שילובים של פתיחות וחתימות נפוצות:

מכתב רשמי: Dear Sir / Dear Madam / Dear Mr. McAlister / Dear Rachel Davis - Yours faithfully / Yours sincerely

מכתב חצי רשמי או אישי: Hi Mike / Dear Mike / See you soon, Take care, All the best

כמה הערות:

* נשתמש בפניה Sir / Madam כשאנחנו לא יודעים את שמו של האדם אליו אנחנו כותבים, לדוגמה במקרה של פניה למנהל מלון או מסעדה.

* אם ידוע השם, משתמשים בשם כנ״ל. אם כותבים לחבר או חברה, לא צריך תואר או שם משפחה. בתכלס זה הגיוני כשחושבים על זה.

* לאחר חתימת הסיום, יש לציין את שמכם. אפשר להשתמש בשמכם האמיתי או בשם מומצא כלשהו, זה לא משנה. מה שכן, במכתב רשמי סיימו עם שם מלא ובמכתב אישי סיימו עם שם פרטי בלבד.


IELTS כתיבה מכתב

המשיכו לקרוא את חמשת הטיפים הבאים למשימת המכתב ב IELTS General Training, כולל:

* תחביר

* אוצר מילים

* מבנה ופסקאות

* תכנון המכתב

* דוגמאות למכתבים


 

יש לכם מבחן IELTS בקרוב? הצטרפו לקורס IELTS שלי המתרחש אונליין מדי חודש ישירות על המחשב שלכם בביתכם. רוצים עוד פרטים על הסדנה הקרובה? השאירו לי הודעה כאן למטה, שלחו לי הודעה בווטסאפ, או התקשרו עכשיו 0544768478.

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

!וולקאם

bottom of page