top of page

!וולקאם

מבחן TOEFL (טופל)

עודכן: 11 בפבר׳

מהו מבחן TOEFL (2024)?

מבחן TOEFL (Test of English as a Foreign Language) הוא מבחן רמת אנגלית כשפה זרה. מועמדות ללימודים במכללות ואוניברסיטאות בארה"ב ובאירופה נדרשות לעבור את מבחן טופל אם למדו רוב השנים במדינה בה אנגלית אינה השפה הראשונה.



כל מה שרצית לדעת ולא רצית לדעת על מבחן טופל

הציון במבחן טופל נע בין 0 ל 120, סכום ציוני ארבעת חלקי המבחן (על כל אחד מהם תקבלו ציון שבין 0 ל 30).

מבחן TOEFL אורך כשעתיים ללא הפסקה.


מבנה מבחן TOEFL



מבנה מבחן TOEFL – א. קריאה (reading)


חלק זה כולל שני קטעי קריאה בני כ 700 מילה כל אחד. לאחר כל קטע 10 שאלות, כלומר בסך הכל 20 שאלות בפרק הזה. הזמן המוקצב לכל פרק הקריאה הוא 35 דקות (כלומר 17 וחצי דקות לקטע, למרות שהזמן המוצג הוא לכל פרק הקריאה ולא לכל קטע קריאה בנפרד).


מבנה מבחן TOEFL – ב. שמיעה (listening)


חלק זה כולל חמישה קטעי שמיעה בסך הכל, ביניהם שלושה קטעים מהרצאות (בין חמש לשש דקות כל אחד) אשר בעקבותיהם 6 שאלות לכל קטע, ובנוסף שני קטעי שיחה קצרים (כ 2 עד 3 דקות בממוצע לקטע) שבעקבותיהם 5 שאלות לכל קטע שיחה. יוצא שבחלק הזה יש בסך הכל 28 שאלות על 36 דקות.


מבנה מבחן TOEFL – ג. דיבור (speaking)


פרק הדיבור במבחן TOEFL הוא השלישי במבחן וכולל ארבע משימות דיבור, מתוכן אחת עצמאית (independent) ובמסגרתן תשאלי שאלה ותתבקשי לענות עליה בקצרה לאחר כמה שניות להתכונן. שלוש המשימות הנוספות הן אינטגרטיביות (integrated) ובמסגרתן יש לשמוע קטע מהרצאה ולענות על שאלה, או תחילה לקרוא טקסט קצר, אחר כך לשמוע קטע שקשור אליו ואז לענות על שאלה הנוגעת לשילוב הקריאה והשמיעה. אורך החלק הזה כולו 16 דקות.


מבנה מבחן TOEFL – ד. כתיבה (writing)


בחלק הרביעי והאחרון בטופל יש שתי משימות כתיבה: הראשונה היא משימת סיכום אינטגרטיבי והשניה משימת דיון בכיתה. במשימה הראשונה, האינטגרטיבית, קוראים קטע ושומעים הרצאה המנוגדת אליו תחילה ואז צריך לכתוב תשובה באורך 150 - 225 מילים לשאלה שדורשת אינטגרציה של המידע. למשימה זו תקבלו 20 דקות נטו. במסגרת המשימה השניה (המכונה Writing for an Academic Discussion) תצטרכו בעשר דקות בלבד לקרוא נושא לדיון ולנסח עמדה משלכם.



איפה עושים מבחן TOEFL?


את מבחן TOEFL ניתן לעשות מחוץ לבית או בבית. אם נרשמתם למבחן מחוץ לבית, תתבקשו לבחור את מרכז הבחינה מבין כמה מרכזי בחינת טופל הקיימים בתל אביב, ברמת גן, בחיפה ובירושלים. תוכלו לבדוק את תאריכי המבחן הקרובים באתר המבחן, שם גם נרשמים. אם נרשמתם למבחן בבית, תוכלו להבחן מתי שתרצו (פחות או יותר).


מה עלות מבחן TOEFL (כמה עולה מבחן טופל)?


נכון לחודש אוגוסט 2023, עלות מבחן טופל בישראל 400 דולר.



יום הבחינה הגיע – למה עלי לצפות?


בעת ההגעה למרכזי הבחינה לפני מבחן TOEFL תידרש להציג תעודה מזהה (דרכון). לפני שתתחיל בחינת טופל, תקבל מהבוחן שלושה דפים אשר ישמשו אותך כדפי טיוטה. כמו כן, תקבל כלי כתיבה לרישום על דפי הטיוטה. אם מילאת את כל הדפים, תוכל לבקש מהבוחן שיחליפם עבורך בדפים ריקים. אם אתם נבחנים מהבית, עליכם להצטייד מראש בלוח מחיק או בנילונית אשר בתוכה דף, ובטוש מחיק. לא ניתן להשתמש בדפים רגילים בעת מבחן הבית.


כמה פעמים ניתן לגשת למבחן TOEFL?


כל 12 ימים.


איך מדווחים הציונים בבחינה ומה תוקף הציונים בטופל?


ביום המבחן תוכלו לבחור עד ארבעה בתי ספר שאתם מעוניינים שיקבלו ציון ה TOEFL שלכם. ההחלטה הזו צריכה להעשות, אם כך, לפני יום המבחן. דו"ח הציונים ישלח למוסדות שתבחרו בתוך 14 יום מיום הבחינה. אם תרצו שהציון ישלח ליותר מארבעה מוסדות, הדבר כרוך בתשלום. הציונים בטופל תקפים לשנתיים מיום הבחינה.


מבחן TOEFL | מבחן טופל
 

רוצים להצטרף לקורס TOEFL הכי טוב בארץ? השאירו לי הודעה כאן באתר או שלחו לי ווטסאפ עכשיו!

 

פוסטים אחרונים

הצג הכול

!וולקאם

bottom of page