top of page

!וולקאם

מבחן PTE קל יותר ממבחן IELTS: האמנם?


אם אתם זוממים לעוף מכאן לארץ קרה (או חמה) יותר, אולי תהיתם איזה מבחן רמה באנגלית קל יותר - IELTS או PTE? מקווה שהפוסט הזה יעזור לכם לעשות קצת סדר בדברים.


לאחרונה אני שומע ממתעניינים ומתלמידים דיבור לפי מבחן PTE קל יותר ממבחן IELTS. האם זה נכון באמת? התשובה הקצרה היא לא (והקצת ארוכה יותר היא לא בהכרח). שני המבחנים בודקים את אותן יכולות, אבל באופנים שונים. שניהם תובעניים ובוחנים גם את רמת האנגלית שלך אבל גם, באופן עקיף, את ההכרות שלך עם הפורמט של המבחן.

אז מה בכל זאת ההבדלים בין שני המבחנים?

בקצרה, העובדה שמבחן PTE הוא ממוחשב בעוד שמבחן IELTS הוא מבחן נייר ועפרון (אם כי גם זה כבר מתחיל להשתנות) והעובדה שמבחן PTE מורכב מ 20 סוגי משימות קצרות בעוד ש IELTS כולל 5 משימות ארוכות. אם כך, הטכנולוגים שמביניכם שמסתדרים עם הלפטופ והאייפון והגוגל והוואטסאפ והסנאפצ׳ט - בעצם אם אתם מסתדרים עם סנאפצ׳ט אתם כנראה בני 12 ואם כך מה אתם עושים כאן לעזאזל - יסתדרו טוב יותר עם PTE, בעוד שהטכנופובים, הקשישים, הדימנטים, מעריצי שלמה ארצי ואלה שהדליקו נרות בכיכר בנובמבר 1995 שמביניכם יסתדרו כנראה טוב יותר עם IELTS.


וכעת להבדלים בהרחבה.

IELTS או PTE: האם יש לכם מבטא כבד?

אם כן, עדיף שתעשו את מבחן IELTS, משום שחלק הדיבור שלו נעשה בשיחה מול בוחנ/ת אנושיים (לכאורה), אשר מיומנים להבין מבטאים מוזרים טוב יותר מאשר המחשב של PTE. אם המבטא לכם לא מורגש עד מורגש קלות, תוכלו להסתדר עם שני המבחנים. בכל מקרה, אם כבר עשיתם מבחן PTE וקיבלתם ציון נמוך במדד ה״Oral Fluency״ יש מצב שכדאי לשקול להחליף ל IELTS.


IELTS או PTE: כמה מהר אתם צריכים את הציון?

בקטע הזה מבחן PTE מהיר יותר ממבחן IELTS: מקסימום חמישה ימים בראשון לעומת שבועיים בשני.


IELTS או PTE: כמה זמן יש לכם להתכונן למבחן?

אם אין לכם זמן להתכונן ורמת האנגלית שלכם לא מסחררת, אין באמת טעם לנסות לגשת לאף אחד משני המבחנים. אין פה מזל חברים, רק עבודה קשה, זיעה, ייסורים (או שיעורים איתי!)


לסיכום, מבחן PTE הוא לא בהכרח קל יותר ממבחן IELTS, אז אל תאמינו לכל מה שסוכן ההגירה שלכם מספר לכם (זו עצה טובה גם באופן כללי). גם מבחן PTE וגם מבחן IELTS מהווים חלק מחסמי הכניסה שמוצבים בפניכם בדרך הבריחה שיצאתם אליה, וכדי לעבור אותם צריך להיות מוכנים אליהם.

שאלות? התקשרו אליי דחוףףףף 054-4768478 או מלאו פרטים כאן למטה ואני כבר אציק לכם.

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

!וולקאם

bottom of page