top of page

!וולקאם

מבחן GMAT מילולי: איך עושים את זה לעזאזל?


ג׳ימט מילולי

בין שאתם בשלבי התחלה בלמידה שלכם ל GMAT מילולי ובין שאתם כבר אחרי מבחן אחד (או יותר) וחייבים לשפר את הציון המילולי שלכם, הפוסט הזה הוא בשבילכם - ריכזתי בו מקורות למידה שונים לחלק המילולי של מבחן GMAT.


הפרק המילולי של מבחן GMAT הוא אחד מארבעה חלקים במבחן - האחרים הם הפרק הכמותי, פרק החיבור ופרק ה IR (Integrated Reasoning). הפרק המילולי - כמו גם הפרק הכמותי ב GMAT - הוא אדפטיבי, כלומר קושי השאלות אינו קבוע מראש ומשתנה בהתאם לתשובות שלכם. בפרק המילולי יש 36 שאלות (ב 65 דקות). השאלות הן משלושה סוגים, בערך 12 שאלות מכל סוג: תיקון משפטים - sentence correction, הבנה והסקה - critical reasoning והבנת הנקרא - reading comprehension.


הציונים בפרק המילולי נעים תיאורטית בין 0 ל 60, אך בשל המבנה האדפטיבי של הפרק, ציונים מעל 44 הם נדירים מאוד. מהו ציון טוב ב GMAT מילולי? ציון של 36 ישים אתכם באחוזון ה 80, כלומר מעל 80 אחוזים מהנבחנים בפרק זה. אם תקבלו 40 תהיו כבר באחוזון 90, ואילו ציון 44 הוא באחוזון ה 98, כלומר רק שניים מכל מאה נבחנים ב GMAT מילולי מקבלים ציון השווה ל או גבוה מ 44.


gmat verbal

טיפים לשיפור הציון ב GMAT מילולי

החלק המילולי בג׳ימט מבוסס - הפתעה! - על יכולות מילוליות, ביניהן הבנה של מבנה משפט, יכולת לנתח מרכיבים של משפט, ניתוח של טענה והבנה של קשרים בין המרכיבים שלה ויכולת להבין נושא מרכזי של טקסט, מבנה טקסט ופרטים בתוך טקסט.


הכנה טובה לג׳ימט מילולי צריכה להתבצע בשלושה מישורים. אתחיל מזה שאולי הוא מובן מאליו, אבל להרבה אנשים הוא לא: אתם קוראים אנגלית ביום יום שלכם? אני לא מתכוון למייל שקיבלתם מהבוס בחברת ההייטק שבה אתם עובדים או ספר שהתחלתם והפסקתם באמצע - אני מתכוון לקריאה יומיומית של כתבות ומאמרים באנגלית בנושאים מגוונים. בבלוג שלי יש קישורים רבים לקריאה רלוונטית, אז בבקשה, קראו קראו קראו, לפחות ארבע כתבות ו/או מאמרים בשבוע.


הדבר השני שחייב להיות בהכנה למבחן הוא בסיס טוב. מגיעים אליי אנשים ששילמו הרבה כסף לחברות ידועות שם כמו יואל גבע (היי), קידום (היי היי) ואופק (היי היי היי), ופשוט לא מוצאים את הידיים ואת הרגליים בכל הקשור לחלק המילולי. למה זה? כמותי הרי כולם יודעים ללמד, מי טוב יותר ומי טוב פחות. מילולי, לעומת זאת, זה סיפור אחר לגמרי. הרבה מורים שיש להם הבנה אינטואיטיבית של החלק המילולי של ג׳ימט פשוט לא יודעים להעביר את היכולת הזו בצורה מובנית לתלמידים שלהם. אתם צריכים לוודא שעובדים אתכם כמו שצריך על היסודות ושעושים את זה תוך כדי שילוב של שאלות דוגמה רלוונטיות (ולא, לזרוק עליכם קובץ שאלות 700 ובהצלחה בשיעור הראשון זה לא לבנות יסודות).


gmat מילולי

המרכיב השלישי הוא מבחני סימולציה. אנשים לא אוהבים לעשות מבחני סימולציה כי הם שמים להם מראה לא נעימה מול הפרצוף, אבל אם לא תסתכלו במראה, איך תדעו באמת מה המצב שלכם ועד כמה אתם מוכנים או לא מוכנים למבחן? חוץ מזה, השליטה בבסיס - וזה נכון גם לחלק המילולי וגם לכמותי בג׳ימט - הוא רק 50% ממה שצריך כדי לקבל ציון גבוה באמת. אם לא למדתם איך לחלק נכון את הזמן שלכם, הציון שלכם יהיה מביך, וללמוד pacing כמו שצריך אפשר רק דרך מבחן אדפטיבי מתוזמן דוגמת המבחן האמיתי.


אני מכין למבחן GMAT בשיעורים פרטיים כבר כמעט 20 שנה, ולמי מכם שרוצה ללמוד לבד אבל כמו שצריך, יש לי קורס GMAT אונליין מעולה ללימוד עצמי. אם אתם מעדיפים ללמוד מספרים כמו בשנות התשעים הטובות, הנה כמה המלצות, ואחריהן רשימה של מאגרי שאלות לדוגמה.


 

ספרי GMAT מילולי


Critical Reasoning


Sentence Correction


Reading Comprehension


 

מאגרי שאלות



 

GMAT מילולי

רוצים להתייעץ איתי לגבי הכנה לג׳ימט בכלל או לג׳ימט מילולי בפרט? אל תתביישו - השאירו פרטים כאן או שלחו לי ווטסאפ. אני ממש נחמד, כך אומרים. בבלוג שלי תוכלו למצוא המון מידע שימושי על מבחן GMAT, אז מוזמנים להציץ.

0 תגובות

!וולקאם

bottom of page