top of page

!וולקאם

כל מה שרציתם לדעת על ניהול זמן ב GMAT: חלק שני


בפוסט הקודם בסדרה דיברתי על כמה עקרונות כלליים לניהול זמן במבחן GMAT. היום אדבר יותר לעומק על חלוקת זמן ברמת השאלה, או במילים אחרות, על איך להתחיל לפתח את תחושת ה״עברה דקה״. חלק מרכזי בניהול הזמן במבחן הוא לדעת מתי להמשיך ולנסות לפתור שאלה ומתי לעצור. כדי שתוכלו לעשות את זה, אתם צריכים לפתח תחושת זמן טובה. הרעיון הוא שדקה של מחשבה על שאלת GMAT זה מספיק זמן כדי להבין את השאלה או לפחות להבין שאנחנו לא מבינים את השאלה ושאולי עדיף לנו לשים את הזמן על שאלה אחרת.


אני לא מתכוון לכך שאתם צריכים להתחיל להסתכל בשעון כל דקה, חלילה. כדי לדעת שעברה בערך דקה מאז שהתחלתם לעבוד על שאלה צריך לפתח את תחושת ה״עברה דקה״ שלכם. דקה לשאלת GMAT זה בערך נקודת האמצע של הזמן הממוצע לשאלה במבחן, שהוא בערך שתי דקות. משום שכל השאלות במבחן פתירות ברמה של כשתי דקות, הרי שבתוך דקה אתם אמורים להיות מסוגלים להבין את השאלה ולתכנן תכנית פעולה לפתרון. אם הצלחתם לעשות זאת, כדאי לכם להמשיך ולנסות לפתור את השאלה בדקה נוספת. מצד שני, אם אחרי דקה אתם שמים לב שלא הבנתם את השאלה או שאין לכם תכנית פעולה טובה כדי לפתור אותה, כדאי לכם לנחש ולעבור הלאה. ככה אתם מקבלים ROI (Return on Investment) מקסימלי.


אז איך מפתחים את חוש ה״דקה עברה״? שימו טיימר על דקה בטלפון שלכם ומצאו משהו לא ג׳ימטי לעשות - כתבו כמה משפטים על דף, קראו כתבה בניו יורק טיימס (או באקונומיסט) וכו׳. אל תסתכלו על הזמן, אבל נסו לעצור את הסטופר בכל פעם שאתם חושבים שעברה דקה. אחרי כמה פעמים כאלה (נניח בין חמש לעשר פעמים), בדקו את עצמכם. אם הייתם רחוקים עד עשרים שניות מדקה בכל עצירה (כלומר עצרתם בכל פעם בין ארבעים שניות לדקה ועשרים מהעצירה הקודמת), אתם בסדר. אם עצרתם בדרך כלל מהר מזה, נסו את התרגיל הזה שוב, אבל הפעם נסו ללחוץ על הסטופר בכל פעם שנראה לכם שעברו דקה ורבע. מצד שני, אם הייתם קונסיסטנטית איטיים מדי, נסו ללחוץ כשאתם מרגישים שעברו 45 שניות. תרגלו את זה במשך כמה ימים, חמישה עד עשרה סיבובים בכל יום, ואחרי שבוע-שבועיים תרגישו שיש לכם חוש ״עברה דקה״ לא רע בכלל.


ואיך מתרגלים את זה בשאלות GMAT? אני שמח ששאלתם. קחו ארבע שאלות כמותיות (או שאלות CR מילוליות). לחצו על הסטופר והתחילו לפתור את השאלה הראשונה. כשנראה לכם שעברה דקה עצרו את הסטופר מבלי להסתכל עליו. כשסיימתם לפתור את השאלה, לחצו על הסטופר שוב. חזרו על התהליך עד שסיימתם עם מקבץ השאלות הנוכחי, ואז תחקרו את העבודה שלכם גם מבחינת ניהול זמן: האם לחצתם על הסטופר בטווח הרצוי של פלוס מינוס עשרים שניות? האם קבלת ההחלטות שלכם היתה טובה והצלחתם לדלג על שאלה / שאלות קשות? אם לא לגמרי, נסו להבין איפה היתה נקודת הכשל. זכרו שגם אם אתם לא בטוחים איך לפתור שאלה, לפעמים דרך אלימינציה חכמה בתשובות ניתן להגדיל משמעותית את הסיכוי לענות נכון בניחוש מושכל.


0 תגובות

!וולקאם

bottom of page